OSX ontzettend sloom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:26
Mijn laptop is sinds een uur ontzettend sloom, heb de laptop ook al een keer opnieuw opgestart.
Heb bij een collega gekeken wat hij geheugen gebruik heeft. Iets loopt er in ieder geval de boel te verzieken.

Er zit overigens 8gb in, geen grote programma's open en dit is het gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/nc1b0n.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 21:56
De Mail.app gebruikt 5.6GB RAM, da's wel erg veel. Wat gebeurt er als je deze app sluit (al dan niet geforceerd) en opnieuw start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb totaal geen verstand van OSx maar zoals ik links onder zie is er nog maar 9.8MB RAM vrij.

Aangezien Mail 5.64 GB RAM in beslag neemt zou je eens kunnen proberen om dat proces te stoppen. :)
edit: adyta was me voor :+

[ Voor 6% gewijzigd door ItWasntMe op 11-04-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
adyta schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:36:
De Mail.app gebruikt 5.6GB RAM, da's wel erg veel. Wat gebeurt er als je deze app sluit (al dan niet geforceerd) en opnieuw start?
Die heb ik al afgesloten, het wordt er niet snel beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfranken
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:47
tiswat schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:40:
[...]

Die heb ik al afgesloten, het wordt er niet snel beter op.
Afsluiten en even rebooten. Mail gebruikt geloof ik caching dus staat het alsnog in je geheugen (geeft dus geen geheugen vrij) als ik het me goed herinner.

Een reboot zou soelaas moeten bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 09:34
Je gebruikt ook SWAP dat is van de hardeschijf denk dat een reboot wel helpt.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
sfranken schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:41:
[...]

Afsluiten en even rebooten. Mail gebruikt geloof ik caching dus staat het alsnog in je geheugen (geeft dus geen geheugen vrij) als ik het me goed herinner.

Een reboot zou soelaas moeten bieden.
Reboot heeft inmiddels geholpen heb ook Onyx alles laten opschonen + mail helemaal leeggemaakt. Bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb vrij grote mailboxen (via imap) en op mijn iMac, met 12GB geheugen neemt mail 125MiBi geheugen in. Da's nogal een groot verschil.

Mijn gok is dat Mail.app bij jou erg veel geheugen inneemt omdat het bezig is met iets. Kijk in Mail.app eens onder Window -> Activity? Is er iets aan de gang?

Was je recentelijk bezig met het verwerken (versturen, ontvangen) van een grote mail? Heb je de beschikking over webmail van je mailbox, kijk daar dan eens in.

(intussen is je probleem verholpen, maar wellicht was dit het issue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Zet je Activity Monitor ook eens op 'All processes' in plaats van 'My processes'. Dat geeft een beter beeld ;) Verder is 5.6GB aan RAM voor Mail.app wel wat veel. Gebruik je plugins/addons voor Mail.app? Ik heb nl ook wel een aantal GB aan mail in mijn Mail.app zitten, maar het memory gebruik van Mail.app blijft hangen rond de 240MB.

Toch even iets anders ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:10
Je hebt 11,67 GB aan page-outs. Tijd voor meer RAM of ander gebruik van je Mac :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 22:03

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Sluuz schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:34:
Je hebt 11,67 GB aan page-outs. Tijd voor meer RAM of ander gebruik van je Mac :)
Waarom hij?
Zoals vermeld hielp het afsluiten van mail + reboot. Voor de rest ziet het er uit alsof hij standaard user is.
Mogelijk heeft ie wel zware software, maar die zijn iig niet de boosdoener op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Sluuz schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:34:
Volgens mij is 8gb geheugen + I7 2.2 ghz meer dan voldoende voor het grafisch werk dat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:10
Je kan vinden dat het genoeg is, maar 11,67GB aan page-outs is niet niks. Dat is dus 11,67GB wat hij miste aan werkgeheugen (gedurende de tijd dat je Mac aanstaat) en dat moest ie dus swappen vanaf virtueel geheugen.

Mooi dat het na een herstart weer soepel liep, maar ik zou die page-outs wel even in de gaten houden aangezien het een goede indicatie is of je Mac en dus je ervaring baat zou hebben bij meer RAM.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ItWasntMe schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:38:
Ik heb totaal geen verstand van OSx maar zoals ik links onder zie is er nog maar 9.8MB RAM vrij.
Zo werkt het dus niet hè... Er is ook nog eens 2,37 GB inactief RAM wat gewoon klaarstaat om gebruikt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:40
Terminal openen, "sudo purge" intikken en je ram is weer opgepoetst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 20:28

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Frietsaus schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:34:
[...]

Zo werkt het dus niet hè... Er is ook nog eens 2,37 GB inactief RAM wat gewoon klaarstaat om gebruikt te worden.
Zie ook: http://support.apple.com/kb/HT1342?viewlocale=nl_NL
Pagina: 1