Internet abbo omhoog, verbinding hetzeflde

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10-2018
Geachte Tweakers,

Voordat je door gaat lezen, wil ik je er wel op attent maken dat ik erg nieuw ben op het vlak kwa netwerken.
Vorig jaar hebben wij ons internet omhoog gegooit van een Ziggo-Alles-in éen basis pakket naar een Ziggo-Alles in een PLUS pakket.

Dit houd in dat onze internet verbinding van 25mbps naar 50mbps zou gaan, toch is de snelheid sindsdien bijvoorbeeld op Speedtest precies hetzelfde gebleven -> 25 Mbps.
Ook met bijvoorbeeld downloaden met NZB's op Nieuwsservers haal ik max. 2,5mbps.

Waar kan dit aan liggen? Thuis liggen overal minimaal Cat.5e kabels en zit er tussen de verbinding van het modem en de PC nog een router.

Heet iemand suggesties waar dit aan kan liggen? Ondersteund onze vrij nieuwe router deze snelheid niet, of kan het aan het modem liggen?

PS: Router specs zal ik even geven als ik thuis ben ( Rond 5 uur ).

M.v.g
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga er vanuit dat je de router modem al een keer een reset hebt gegeven?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 11:55 . Reden: prutser. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik lees:
Thuis liggen overal minimaal Cat.5e kabels en zit er tussen de verbinding van het modem en de PC nog een router.
Maar ik kan hieruit niet op maken hoe het nou in elkaar zit.
Er liggen dus CAT5E netwerkkabels. Ik neem aan dat tussen modem en router een bekabelde verbinding is.
Zit de PC echter ook bekabeld aangesloten aan het router?
Of is dat een WiFi verbinding?

Daarnaast kun je je router uitsluiten door de PC eens direct met het Ziggo modem te verbinden.
Als de snelheid dan wel goed is, dan zit het probleem of in de bekabeling of de router (en mogelijk diens instellingen).

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ziggo ook gewoon bellen he, gratis nummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:30:
ik ga er vanuit dat je de router modem al een keer een reset hebt gegeven?
Ziggo heeft in allerlei mailtjes en handleidingen aangegeven dat het modem gereset moet worden voordat de nieuwe snelheid actief is. Ik zie nergens dat dat wel gebeurd is. Eerst doen dus, dan die andere tips met direct op de modem aansluiten (goeie tip) en vervolgens Ziggo bellen (ook goeie tip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Ultraman schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:33:
Ik lees:
[...]

Maar ik kan hieruit niet op maken hoe het nou in elkaar zit.
Er liggen dus CAT5E netwerkkabels. Ik neem aan dat tussen modem en router een bekabelde verbinding is.
Zit de PC echter ook bekabeld aangesloten aan het router?
Of is dat een WiFi verbinding?

Daarnaast kun je je router uitsluiten door de PC eens direct met het Ziggo modem te verbinden.
Als de snelheid dan wel goed is, dan zit het probleem of in de bekabeling of de router (en mogelijk diens instellingen).
oh, sorry.
Tussen de modem en router zit uiteraard een bekabelde verbinding, ook zit de PC bekabeld aan de router zelf.
Het testen van de verbinding zonder router was ik ook van plan als ik thuis kom!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 21:22

job

Welk modem heb je nu? Niet elk modem kan die 50Mbit/sec aan.
Welke router heb je? Niet elke router kan 50Mbit/sec routeren.

Modem een keer van de stroom halen forceert het bijwerken van het snelheidsprofiel, dus dat kan je ook proberen.
Rickyboy30 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:28:
Vorig jaar hebben wij ons internet omhoog gegooit van een Ziggo-Alles-in éen basis pakket naar een Ziggo-Alles in een PLUS pakket.

Dit houd in dat onze internet verbinding van 25mbps naar 50mbps zou gaan, toch is de snelheid sindsdien bijvoorbeeld op Speedtest precies hetzelfde gebleven -> 25 Mbps.
Dit snap niet helemaal.
Alles in 1 basis is 10MBit/sec, dus als je al 25Mbit/sec haalt zit je in elk geval niet meer op het basis abbonnement. De oorzaak ligt dus ongetwijfeld in een router of modem dat de snelheid niet aan kan.

[ Voor 60% gewijzigd door job op 11-04-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Hallo Job,

De router is nieuw en kan volgens mij 100mbit aan ( Als het goed is, zal dit thuis nakijken! ).
Het modem zelf is inmiddels al ZEER oud, (Typenummer etc, zal ik doorgeven als ik thuis ben... ), van Ziggo zelf hebben we wel een keer een gratis Modem gekregen maar ik heb gelezen dat deze veel problemen/traag internet levert.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:54
heb hier ook Ziggo alles in 1 Plus en ik haal zeker 55mbps en mijn download snelheid is 6,1mb en dat wireless ( 300mbs )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:28
Waarschijnlijk is de modem dan het probleem.
Als ik me niet vergis is de nieuwe docsis 3.
Deze kan de 50 Mbits aan.
De oude is nog oude techniek en gaat volgens mij niet verder dan 25/30 Mbits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IS DAT MODEM NOU AL GERESET OF NIET? Djeez...
en als je een keer een nieuwe hebt gekregen, zou ik die er maar eens gauw tussen schroeven. Als je er problemen mee krijgt kan je altijd nog kijken hoe je die op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
gasemans schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:57:
Waarschijnlijk is de modem dan het probleem.
Als ik me niet vergis is de nieuwe docsis 3.
Deze kan de 50 Mbits aan.
De oude is nog oude techniek en gaat volgens mij niet verder dan 25/30 Mbits
Dankje!

@Boven mij, ja... Doe maar rustig ja.
Modem is afgelopen maanden al enkele keren ge-reset. Stroom een aantal keer er af geweest etc.
Relax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Nu naar het kijken voor een nieuw Modem, waar moet ik hier bij opletten?
Weet alleen dat wij een telefoon + internetkabel momenteel in de modem geplugged hebben. Haha.

Alvast bedankt,
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:03

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Je had toch al een nieuw modem gekregen? Die gewoon aansluiten volgens de handleiding.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Rickyboy30 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:21:
Nu naar het kijken voor een nieuw Modem, waar moet ik hier bij opletten?
Weet alleen dat wij een telefoon + internetkabel momenteel in de modem geplugged hebben. Haha.

Alvast bedankt,
Rick
En je provider versiert de modem, dus voor een modem moet je bij ziggo wezen, werkt je verbinding niet goed ? laat een monteur komen om alles na te kijken.

Kost dit geld ? ja want voor niets gaat de zon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:28
Coach4All schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:23:
Je had toch al een nieuw modem gekregen? Die gewoon aansluiten volgens de handleiding.
Deze dus.

Je had toch een nieuwe modem?
Zo niet even bellen met ziggo en vragen om een nieuwe modem.

Uitleggen dat je een nieuw abbo hebt maar dat je waarschijnlijk nog de verkeerde modem hebt en geen nieuwe hebt ontvangen.
Dan krijg je een nieuwe modem opgestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Rickyboy30 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:54:
De router is nieuw en kan volgens mij 100mbit aan ( Als het goed is, zal dit thuis nakijken! ).
100mbit gaat ongetwijfeld over de lan aansluiting. fabrikanten vertellen namelijk nooit iets over de wan to lan throughput (dat is een stuk belangrijker). Genoeg 100mbit routers die ophouden bij 30mbit.
Het modem zelf is inmiddels al ZEER oud, (Typenummer etc, zal ik doorgeven als ik thuis ben... ), van Ziggo zelf hebben we wel een keer een gratis Modem gekregen maar ik heb gelezen dat deze veel problemen/traag internet levert.
Heb je het hier nou over een en dezelfde modem, of over twee verschillende modems?

Kom nou eerst eens met type nummers van zowel router als modem.
Dan pas weet je of een van die twee de veroorzaker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Zal wel een Motorola zijn die door Ziggo worden uitgefaseerd.
Modem hoef je gelukkig dus ook niet terug te sturen.

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickyboy30 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:00:
[...]

Dankje!

@Boven mij, ja... Doe maar rustig ja.
Modem is afgelopen maanden al enkele keren ge-reset. Stroom een aantal keer er af geweest etc.
Relax.
ik stel je een vraag omdat ik je wil helpen. Is het dan gek als ik ook een reactie verwacht? Hoofdletters waren blijkbaar nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
we hebben momenteel een oude Modem hangen, en hebben een UBEE Router van Ziggo gekregen.
Google maar even op Ubee Ziggo en je zult zien waarom ik dit modem liever niet gebruik!

PS: Meer info over de router/modem om 5 uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
heb ook een ubee, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Rickyboy30 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:06:
we hebben momenteel een oude Modem hangen, en hebben een UBEE Router van Ziggo gekregen.
Google maar even op Ubee Ziggo en je zult zien waarom ik dit modem liever niet gebruik!

PS: Meer info over de router/modem om 5 uur!
Goede middag,

Ja ik heb op google gezocht, maar beter gebruik die Ubee modem dus wel.

Anders kun je het vergeten ;)

Misschien een oplossing is een router te kopen met 1 a 2 x 1 GBps aansluitingen, maar ik betwijfel of dit werkt ..

Ik had ook problemen met een ubee modem (3200_ als ik me niet vergis) en dat kwam omdat ik een router achter de modem heb hangen die maar 10/100 aankon, en ik op ziggo 120 MB zat ;)

Nadat ik dus in plaats van een router een switch heb gehaalt, haal ik minimaal 12 mbps (120MB / 8 = 15 mbps)

Hoop dat het helpt, en tja, als je niet waagt, dan weet je het niet
Oop google staan zoveel problemen, maar voor de 1 is het een probleem, voor een andere GEEN probleem ;)

Its worth a shot O-)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

lijkt me toch wel dat een provider toch wel zijn modems getest heeft.

Maar goed in het verleden ook wel eens problemen gehad met een of ander wazig merk wireless adsl modem van versatel :X Davolink (<- damn ik weet het merk nog gewoon...) .

Maar ik zou asap je nieuwe modem aansluiten. Dikke kans dat je dan gelijk je nieuwe snelheid hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Frostbite op 11-04-2012 13:18 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Rickyboy30 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:06:
Als je een nieuw modem hebt gekregen is je oude te langzaam.
Jij wilt het nieuwe modem niet gebruiken en blijf je dus met 25Mbit/sec te blijven zitten.

Wat de problemen met het ubee modem betreft. Grootste deel van de mensen heeft er geen probleem mee.
Het alternatief van het nieuwe ubee modem is het nieuwe cisco modem... zelfde verhaal.. mensen met problemen, en mensen zonder problemen.
Je kan er altijd voor keizen het nieuwe modem in bridge modus te zetten. Dat schijnt de problemen (mocht je die hebben) op te lossen.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 11-04-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Sc0rPi0N schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:17:
lijkt me toch wel dat een provider toch wel zijn modems getest heeft.

Maar goed in het verleden ook wel eens problemen gehad met een of ander wazig merk wireless adsl modem van versatel :X Davolink (<- damn ik weet het merk nog gewoon...) .

Maar ik zou asap je nieuwe modem aansluiten. Dikke kans dat je dan gelijk je nieuwe snelheid hebt.
Wij hadden eerst ziggo 40 MB en een oude motarola... maar ik haalde bij speedtest echter maar 22 MB max.. terwijl 40 toch zeker haalbaar is..

Sinds nieuwe modem, BOEM.. gassuuhh ;)
(uit eindelijk was 40 niet meer genoeg, en heb ik 120 genomen :D

[ Voor 4% gewijzigd door Soundstorm2010 op 11-04-2012 13:19 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Haha oke, bedankt!
Zal vanavond als ik uit mijn andere baan ( Ja, lekker dagje van 9 tot 9 werken vandaag! ) die Ubee modem maar aansluiten.

Zal jullie vanavond/morgen meer laten weten! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
Modem vervangen door de Ziggo Ubee router, alles PERFECT nu!
Lekker 50mbps! Bedankt iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En het was echt niet bij je opgekomen dat je een nieuw modem niet voor niks hebt gekregen? En ook toen je met het huidige modem problemen ondervond, kwam het niet bij je op om eens te testen met het modem dat bij het abonnement hoorde? No offence, maar dit is toch wel een beetje krom.
Pagina: 1