Betrouwbaarheid staat of valt met hoe ermee omgesprongen is. Die auto's trekken vnml 2 doelgroepen aan: de liefhebbers die gewoon willen cruisen met een cabrio, maar ook mensen die dat ding gebruiken als sportauto. Een vriend van me heeft zo'n ding gehad, dealeronderhouden bij een Mazda-dealer gekocht, dat ding zoop olie, wat volgens de dealer heel normaal was voor een MX5 met 130K op de teller.Chaser2600 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:02:
Is een Mazda MX5 dan niets ?
Een hele andere auto.. true, maar wel een erg mooie, zeker voor het budget dat je hebt.
En die zijn ook erg betrouwbaar
En kunnen duur uitvallen in de verzekering, i.v.m. een soft top.
---RAWE CEEK!!!---
De koppeling is dusdanig dat als ik hem te snel op laat komen bij de 1e of 2e versnelling hij gewoon niet lijkt te koppelen. De motor maakt toeren maar er gebeurt niks_JGC_ schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:04:
Wat betreft de koppeling: hoe erg is die eraan toe? Ik heb een 1.9D gereden waarvan de koppeling gaar was, op een gegeven moment druk je bij het optrekken dwars door de koppeling heen, maar als je met beleid gasgeeft kom je altijd nog weg. Je koppeling moet wel erg gaar zijn wil je echt stil komen te staan.
Ik zal zeker eens kijken naar die Mazda !Chaser2600 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:02:
Is een Mazda MX5 dan niets ?
Een hele andere auto.. true, maar wel een erg mooie, zeker voor het budget dat je hebt.
En die zijn ook erg betrouwbaar
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik zou voor een Lexus LS400 gaan, die vind je makkelijk voor dat budget. Anders voor een leuke Nissan Skyline
Vaak bu'j te bang!
De mazda mx-5 is echt een heerlijke auto om in te rijden, ik heb zelf een mx-5 nb.
Hij nodigt wel erg uit om sportief te rijden en dat merk je aan de pomp
Ik betaal ongeveer 30 euro per maand aan verzekering voor mijn mx-5, dus dat valt ook wel mee.NoFearCreations schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:51:
En kunnen duur uitvallen in de verzekering, i.v.m. een soft top.
Dat is inderdaad niet normaal, de mijne gebruikt vrijwel niks met 90k_JGC_ schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:49:
[...]
Een vriend van me heeft zo'n ding gehad, dealeronderhouden bij een Mazda-dealer gekocht, dat ding zoop olie, wat volgens de dealer heel normaal was voor een MX5 met 130K op de teller.
Maar waarom dat dan? Waarom is dat 'beter' dan een Golf bijvoorbeeld?-tom-562 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:01:
Ik zou voor een Lexus LS400 gaan, die vind je makkelijk voor dat budget. Anders voor een leuke Nissan Skyline
Had je moeten verklaren aan zijn rechtsbijstandverzekering toen hij de koop wilde laten ontbinden. Volgens dealer en bovag was het heel normaal dat je bij stationair draaien je hele oprit onder de zwarte spetters kreeg van een oliespugende uitlaat. Duidelijk een auto die of slecht onderhouden is, of volledig afgeragd is. Dat soort dingen ga je niet van uit als je voor 9K een dealeronderhouden MX5 met garantie koopt bij een Mazda dealer.noobgrinder schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:02:
De mazda mx-5 is echt een heerlijke auto om in te rijden, ik heb zelf een mx-5 nb.
[...]
Ik betaal ongeveer 30 euro per maand aan verzekering voor mijn mx-5, dus dat valt ook wel mee.
[...]
Dat is inderdaad niet normaal, de mijne gebruikt vrijwel niks met 90k
Omdat het een hele andere klasse is.DennusB schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:02:
[...]
Maar waarom dat dan? Waarom is dat 'beter' dan een Golf bijvoorbeeld?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ja, maar jij beweert dus dat Lexus beter is dan VW? Ik heb een heel ander beeld in m'n hoofd. Maar misschien kun je het toelichten
Ben benieuwd wat voor beeld jij in je hoofd hebt DennusB. Zoals ik het lees heb jij het idee dat Lexus geen goede kwaliteit heeft en VW wel....
Zoja, lees de betrouwbaarheids statistieken van de laatste 10 jaar even :-)
Lexus is het luxemerk van Toyota. Beetje vergelijkbaar in de klasse Mercedes/Audi/BMW. Dus ja een klasse meer dan VW.DennusB schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:11:
[...]
Ja, maar jij beweert dus dat Lexus beter is dan VW? Ik heb een heel ander beeld in m'n hoofd. Maar misschien kun je het toelichten
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Licht eraan welke Lexus, maar die staan inmiddels wel een eindje boven VW, kwa naam en luxe.
Misschien kijken voor een leuke IS200 dan?
http://link.marktplaats.nl/544307770
---RAWE CEEK!!!---
Ik ben opgegroeid met Opa's en vaders die rijden in dik aangeklede VW Passat's, Audi A5's en weet ik wat. Dus ik heb daarvan een beeld dat het dikke auto's zijn met een wegligging als een dijk. Dat mijn beeld verkeerd is zou best wel kunnen ...Malt007 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:13:
Ben benieuwd wat voor beeld jij in je hoofd hebt DennusB. Zoals ik het lees heb jij het idee dat Lexus geen goede kwaliteit heeft en VW wel....
Moet zeggen dat die er erg leuk uitzietNoFearCreations schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:14:
Licht eraan welke Lexus, maar die staan inmiddels wel een eindje boven VW, kwa naam en luxe.
[ Voor 22% gewijzigd door DennusB op 11-04-2012 15:16 ]
Een auto zoeken op budget is toch niet zo heel moeilijk?
Ik raad Gaspedaal.nl aan. Die maken gebruik van (bijna) alle autoverkoopsites bij elkaar.
Over die LS400......ja als je elke maand 300 euro aan olie wilt uitgeven moet je er zeker 1 kopen. Ze rijden fantastisch en ziet er erg retro cool uit.
Ik raad Gaspedaal.nl aan. Die maken gebruik van (bijna) alle autoverkoopsites bij elkaar.
Over die LS400......ja als je elke maand 300 euro aan olie wilt uitgeven moet je er zeker 1 kopen. Ze rijden fantastisch en ziet er erg retro cool uit.
Wat vind je van een Hyundai Coupe? Goedkoop, Full options en in onderhoudt niet duur. En je ziet ze echt zelden
2.0 uitvoering en de v6 uitvoering. 1.6 geloof ik ook nog, maar die moet je goed zoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door Ewivis op 11-04-2012 15:30 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Dat zijn wel hele gave bakken. Gokje dat ze wel flink veel brandstof lusten en dat ze best prijzig zijn als ze (relatief) jong zijn?Ewivis schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:23:
Wat vind je van een Hyundai Coupe? Goedkoop, Full options en in onderhoudt niet duur. En je ziet ze echt zelden2.0 uitvoering en de v6 uitvoering. 1.6 geloof ik ook nog, maar die moet je goed zoeken.
[afbeelding]
Ik rij er zelf 1. De v6 versie uit 2003. Aanschaf is echt goedkoop vergeleken met andere merken met alle opties.DennusB schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:26:
[...]
Dat zijn wel hele gave bakken. Gokje dat ze wel flink veel brandstof lusten en dat ze best prijzig zijn als ze (relatief) jong zijn?
Ik rij normaal rijgedrag 1 op 10. als ik zuinig rij kan ik 1 op 11.5 rijden en als ik sportief rij makkelijk 1 op 9
kijk even op www.spritmonitor.de, de beste bron voor daadwerkelijk verbruik van een specifieke auto/model/bouwjaar etc.DennusB schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:26:
[...]
Dat zijn wel hele gave bakken. Gokje dat ze wel flink veel brandstof lusten en dat ze best prijzig zijn als ze (relatief) jong zijn?
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Lexus > VW, altijd al. Tegen de 1e Lexus (LS400) kan geen Duitser tegenop.NoFearCreations schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:14:
Waarom ik dat rijtje auto's post? Omdat je totaal geen criteria post, dus ik post gewoon wat auto's die op mijn verlanglijstje staan.
Ohjah, een MX5 met 130k die olie zuipt is niet normaal. Mijn 626 met 185k op de teller verbruikt tussen iedere beurt (15k) hooguit 300cc olie.
Vaak bu'j te bang!
ah dan klopt het dus wel aardig wat ik verbruik_Apache_ schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:45:
[...]
kijk even op www.spritmonitor.de, de beste bron voor daadwerkelijk verbruik van een specifieke auto/model/bouwjaar etc.
neem dan een renault 4 GTL kun je makkelijk alles zelf aan fixen ... en t is nog leuk rijden ook!-tom-562 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:56:
[...]
Waarom ik dat rijtje auto's post? Omdat je totaal geen criteria post, dus ik post gewoon wat auto's die op mijn verlanglijstje staan.
Nou paar punten die ik wel weet :-tom-562 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:56:
[...]
Omdat je totaal geen criteria post, dus ik post gewoon wat auto's die op mijn verlanglijstje staan.
- Moet beetje vlotte auto zijn, niet zo'n 'ouwelullen' bak.
- Moet wel beetje vermogen hebben, heb nu een 1.4 62PK, en dat is gewoon te weinig vind ik.
- Moet niet heel veel groter zijn dan een Golf
- Handgeschakeld, maar, als het een vlotte (AKA DSG) automaat is is dat ook welkom
- 3/5 deurs maakt me niet uit
Ik zal nog even denken of ik voor mezelf nog meer punten kan verzinnen
Je snapt natuurlijk dat iedereen hier een andere kijk op heeft. Ik zou een Golf veel eerder een 'ouwelullenbak' vinden dan een Lexus. Lexus vind ik dan weer gewoon lelijk, maar goed, dit is persoonlijke voorkeur. Allicht een idee om een paar voorbeelden van wat je "vlotte auto" noemt en wat je "ouwelullenbak" vindt te geven.DennusB schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:13:
[...]
Nou paar punten die ik wel weet :
- Moet beetje vlotte auto zijn, niet zo'n 'ouwelullen' bak.
Vermogen op zich zegt weinig. Vermogen vs gewicht is relevant. 62pk is met 800kg erg snel van z'n plek, 62pk met 1600kg (oude Mercedes ofzo) is log en traag.- Moet wel beetje vermogen hebben, heb nu een 1.4 62PK, en dat is gewoon te weinig vind ik.
OK. In welke dimensie? (niet hoger? breder? langer?)- Moet niet heel veel groter zijn dan een Golf
OK- Handgeschakeld, maar, als het een vlotte (AKA DSG) automaat is is dat ook welkom
OK.- 3/5 deurs maakt me niet uit
Nou, begin eens met het om te draaien. Je kunt een auto kopen die aan al deze eisen voldoet die 10 jaar oud is en een fractie van EUR 8000 kost. Wat biedt een duurdere auto jou dat deze oudere, kleinere niet biedtIk zal nog even denken of ik voor mezelf nog meer punten kan verzinnen
Denk bijv aan een Seat Ibiza ofzo. Wil nadrukkelijk niet zeggen dat je een Ibiza moet nemen (ik noem bijv slechte stoelen en petjesvolk wat erin scheurt), wel dat je af moet vragen waarom je een hoger bedrag neerlegt.
Oslik blyat! Oslik!
Voorbeelden van mijn gevoel bij een 'vlotte auto' dan :dion_b schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:46:
[...]
Je snapt natuurlijk dat iedereen hier een andere kijk op heeft. Ik zou een Golf veel eerder een 'ouwelullenbak' vinden dan een Lexus. Lexus vind ik dan weer gewoon lelijk, maar goed, dit is persoonlijke voorkeur. Allicht een idee om een paar voorbeelden van wat je "vlotte auto" noemt en wat je "ouwelullenbak" vindt te geven.
- Volkswagen Golf/Polo
- Audi A1
- Volkswagen Passat (al is dat een hele andere klasse)
- De nieuwe Seat Ibiza
Langer inderdaad. Ik heb de ruimte niet nodig.. dus langer hoeft nietOK. In welke dimensie? (niet hoger? breder? langer?)
Ik leg graag een hoger bedrag neer als ik weet dat het een degelijke auto is waar ik even mee vooruit kan. Liever een paar jaar rijden in een fijne, comfortable auto zonder veel onderhoud dan een auto kopen voor 4000 die straks bij de 1e APK bijna opnieuw opgebouwd moet worden, met de nodige kosten..Nou, begin eens met het om te draaien. Je kunt een auto kopen die aan al deze eisen voldoet die 10 jaar oud is en een fractie van EUR 8000 kost. Wat biedt een duurdere auto jou dat deze oudere, kleinere niet biedt
Denk bijv aan een Seat Ibiza ofzo. Wil nadrukkelijk niet zeggen dat je een Ibiza moet nemen (ik noem bijv slechte stoelen en petjesvolk wat erin scheurt), wel dat je af moet vragen waarom je een hoger bedrag neerlegt.
Dure bak hoeft niet te betekenen dat je weinig onderhoud hebt of dat er niks mee aan de hand is. Ik ben van een roestige VW Golf III 1.9D naar een veel jongere Peugeot 206 1.4HDI gegaan, in de veronderstelling dat de autokosten omlaag zouden gaan. "Deze heeft amper kilometers, is nog maar 4 jaar oud en is altijd dealeronderhouden geweest". Boy could I be wrong, ding werd me verkocht met verlopen APK zonder dat te melden, kwam ik zelf een week later pas achter. Bij die APK moest er vervolgens nog voor 300 euro verbouwd worden. Dan heb je net een auto van 7300 euro gekocht
.
Nog zo'n voorbeeld als _JGC_
Mijn Passat 3C. Vraagprijs toen ik 'm kocht iets over de 10k. Was conform vergelijkbare uitvoeringen, in dat opzicht ook niets vreemd. Auto was bekend bij de garage, vorige eigenaren ook. (en ik ook goed bekend bij de bewuste garage).
Een half jaar later (en 17.000km verder) ging de versnellingsbak er achter weg. 2-massa-vliegwiel in 2 stukken.
Bij mij is het voor een deel onder garantie opgelost (ik heb enkel nieuwe koppeling platen betaald), anders een grapje dat snel over de 1200,- gaat.
Mijn Passat 3C. Vraagprijs toen ik 'm kocht iets over de 10k. Was conform vergelijkbare uitvoeringen, in dat opzicht ook niets vreemd. Auto was bekend bij de garage, vorige eigenaren ook. (en ik ook goed bekend bij de bewuste garage).
Een half jaar later (en 17.000km verder) ging de versnellingsbak er achter weg. 2-massa-vliegwiel in 2 stukken.
Bij mij is het voor een deel onder garantie opgelost (ik heb enkel nieuwe koppeling platen betaald), anders een grapje dat snel over de 1200,- gaat.
BMW 535D
voor 8000 euro koop je met inruilen ook een nieuwe Kia Picanto (nee niet bij de snackbar).
Hoe oud ben je nu DennusB, of eigenlijk hoe lang heb je nu je rijbewijs..??
Niet een vraag om je rij kunde af te gaan zeiken maar meer een vraag om je zelf te laten na denken wat je wilt.
Wil je echt nu een brave burger golf rijden of koop je nu ff snel tussen door iets leuks gewoon omdat het kan..??
Kijk naar bierkameel die ff een snelle taxi koopt, zo iets bedoel ik dus.
Dan is zo een lexus een vele gavere bak (jammer van die lexus achterlichten maar goed..
) dan een of ander vag product
Ik kan geen auto kopen zonder dat daar emotie bij komt kijken, en aangezien ik bij de Italiaanse merk dealer heb gewerkt is het voor mij hoe dan ook fiat/alfa of lancia.
Niks rationeel aan maar voor mij de oplossing..
Niet een vraag om je rij kunde af te gaan zeiken maar meer een vraag om je zelf te laten na denken wat je wilt.
Wil je echt nu een brave burger golf rijden of koop je nu ff snel tussen door iets leuks gewoon omdat het kan..??
Dan is zo een lexus een vele gavere bak (jammer van die lexus achterlichten maar goed..
Ik kan geen auto kopen zonder dat daar emotie bij komt kijken, en aangezien ik bij de Italiaanse merk dealer heb gewerkt is het voor mij hoe dan ook fiat/alfa of lancia.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Wat bedoel je met emotie bij een auto kopen, wordt je dan kwaad of juist verdrietig?Bommes schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:59:
tja ik rijd italiaans daar wordt je vaak verdrietig van..
Dacht kop hem zelf maar in..
Dacht kop hem zelf maar in..
[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 11-04-2012 22:14 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dat zijn toch 2 totaal verschillende auto's....-tom-562 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:56:
Ohjah, een MX5 met 130k die olie zuipt is niet normaal. Mijn 626 met 185k op de teller verbruikt tussen iedere beurt (15k) hooguit 300cc olie.
Wat ik hier van de TS erg mis is wat moet het voor auto zijn, het enigste dat we tot nu toe hebben is een budget.
Wat wil je met de auto, waar moet hij aan voldoen, hoge instap, lage instap, 3-deurs of 5-deurs (ivm instappen als je wat langer bent, zoals ik bijvoorbeeld), rij je veel snelweg km's, hoeveel km's denk je er per jaar mee te rijden, moet de kofferbak aan een minimale eis voldoen etc.
Je kunt alle kanten op met dat budget
Overigens een Golf 3 met maar 183.000km en - van wat ik uit het verhaal van TS kan opmaken - nu al met een versleten koppeling zit, das wel erg snel hoor. Ik zou nog eens een paar centjes in die Golf steken en dan zal ie met gemak nog door kachelen naar de 250k hoor, 300k als het moet. Qua aankoop heeft ie toch geen drol gekost (of dat moet z'n redenen gehad hebben en hij is er inderdaad extreem slecht aan toe)
Overigens, is het niet gewoon de koppelingskabel die even opnieuw afgesteld moet worden?
[ Voor 51% gewijzigd door FastFred op 11-04-2012 22:58 ]
Ik ben nu 20 jaar, 1,5 jaar ongeveer mijn rijbewijs in bezitBommes schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:59:
voor 8000 euro koop je met inruilen ook een nieuwe Kia Picanto (nee niet bij de snackbar).
Toledo V5? Leon 20VT? '99 Impreza GTT? Celica? 306 XSI / S16?
Allemaal leuke auto's in mijn ogen, of moet het wat beschaafder zijn?
Golf 4 1.6? Ibiza Sport 1.6? A3?
Allemaal leuke auto's in mijn ogen, of moet het wat beschaafder zijn?
Golf 4 1.6? Ibiza Sport 1.6? A3?
[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 12-04-2012 00:29 ]
Bij de Golf III is die zelfstellend. Probleem is alleen dat dat wel eens wil haperen, en dan heb je van die eikels die het leuk vinden om erin te gaan knippen. Toen ik mijn Golf III kocht had ik de nieuwe koppeling al in bestelling staan, maar heb ik eerst nog 20K kunnen doorrijden met alleen een nieuwe kabel.FastFred schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:51:
[...]
Overigens een Golf 3 met maar 183.000km en - van wat ik uit het verhaal van TS kan opmaken - nu al met een versleten koppeling zit, das wel erg snel hoor. Ik zou nog eens een paar centjes in die Golf steken en dan zal ie met gemak nog door kachelen naar de 250k hoor, 300k als het moet. Qua aankoop heeft ie toch geen drol gekost (of dat moet z'n redenen gehad hebben en hij is er inderdaad extreem slecht aan toe)
Overigens, is het niet gewoon de koppelingskabel die even opnieuw afgesteld moet worden?
Overigens heeft koppeling + kleine beurt me destijds 200 euro gekost. Voor een auto die je voor 100 euro hebt gekregen is dat veel, maar als de koppeling het enige is dat loos is aan die auto heb je voor 300 euro nog steeds een leuke bak.
Het is inderdaad een leuke bak, en wat geld verspijkeren zou ik ook niet erg vinden maar ik heb gewoon het idee dat hij meer gebreken heeft. Als ik bijvoorbeeld met ~15/20km p/u over een drempeltje (of zo'n gat in de weg) rijd, dan klinkt het bekand alsof m'n (rechter-achter) band plat staat en ik vol met m'n velg erover heen rijd. Dat zal dan wel weer de vering zijn (rechts achter). Toch?_JGC_ schreef op donderdag 12 april 2012 @ 03:48:
[...]
Bij de Golf III is die zelfstellend. Probleem is alleen dat dat wel eens wil haperen, en dan heb je van die eikels die het leuk vinden om erin te gaan knippen. Toen ik mijn Golf III kocht had ik de nieuwe koppeling al in bestelling staan, maar heb ik eerst nog 20K kunnen doorrijden met alleen een nieuwe kabel.
Overigens heeft koppeling + kleine beurt me destijds 200 euro gekost. Voor een auto die je voor 100 euro hebt gekregen is dat veel, maar als de koppeling het enige is dat loos is aan die auto heb je voor 300 euro nog steeds een leuke bak.
Volkswagens zou ik afraden. Zowel imago als betrouwbaarheid/onderhoud is niet echt iets waar ze om bekend staan tegenwoordig.
Voor 8000 kun je, met wat geduld, ook aan bijvoorbeeld een Honda Civic (nieuwe model vanaf 2006 geloof ik, niet dat eco-ding maar de scheurbak versie met 1.8-2.2 motor).
Je kan ook bij menige dealer een tweedehands kopen (Heb mijn 1e auto, peugot 206, destijds bij de peugot dealer gekocht waar deze ook onderhouden was. Was 5750 kwijt inclusief jaar garantie) wat toch extra zekerheid bied. Vaak zit bij een dealer er ook standaard nieuwe APK, grote beurt (dus komende 10-20k km geen onderhoud nodig) en garantie al bij inbegrepen in de prijs.
Dealers zijn ook veel makkelijker aan te pakken als er toch iets niet in orde is binnen de garantie termijn. Iets met reputatie/klantbinding.
Wat betreft de suziki swift uit de OP. Suziki geeft op 'select occassion' auto's (dus vanuit de dealer tweedehands kopen) 12 maanden garantie, een onderhoudsbeurt, APK en nog wat leuks. Zoals:
Suziki Swift 1.3i 16v GLS 3-deurs voor 6950.
54k km
bouwjaar 2006
1.3 92pk motor
Wat je dus krijgt: voor 1000,- minder krijg je dezelfde auto +10k km, 1 jaartje ouder, maar ook 12 maanden garantie, nieuwe pk en met onderhoud reeds gedaan.
Voor dergelijke leeftijd auto rekend de dealer meestal 500-1000,- aan onderhoud/garantie, dus de auto uit de OP is eigenlijk 1500,- te hoog ingezet.
Voor 8000 kun je, met wat geduld, ook aan bijvoorbeeld een Honda Civic (nieuwe model vanaf 2006 geloof ik, niet dat eco-ding maar de scheurbak versie met 1.8-2.2 motor).
Je kan ook bij menige dealer een tweedehands kopen (Heb mijn 1e auto, peugot 206, destijds bij de peugot dealer gekocht waar deze ook onderhouden was. Was 5750 kwijt inclusief jaar garantie) wat toch extra zekerheid bied. Vaak zit bij een dealer er ook standaard nieuwe APK, grote beurt (dus komende 10-20k km geen onderhoud nodig) en garantie al bij inbegrepen in de prijs.
Dealers zijn ook veel makkelijker aan te pakken als er toch iets niet in orde is binnen de garantie termijn. Iets met reputatie/klantbinding.
Wat betreft de suziki swift uit de OP. Suziki geeft op 'select occassion' auto's (dus vanuit de dealer tweedehands kopen) 12 maanden garantie, een onderhoudsbeurt, APK en nog wat leuks. Zoals:
Suziki Swift 1.3i 16v GLS 3-deurs voor 6950.
54k km
bouwjaar 2006
1.3 92pk motor
Wat je dus krijgt: voor 1000,- minder krijg je dezelfde auto +10k km, 1 jaartje ouder, maar ook 12 maanden garantie, nieuwe pk en met onderhoud reeds gedaan.
Voor dergelijke leeftijd auto rekend de dealer meestal 500-1000,- aan onderhoud/garantie, dus de auto uit de OP is eigenlijk 1500,- te hoog ingezet.
[ Voor 33% gewijzigd door Xanaroth op 12-04-2012 08:17 ]
Ik zou lekker al die supersnelle modellen laten vallen. Het liefst zou ik ze ook rijden maar als beginnend bestuurder met de huidige brandstofprijs en dezelfde hoge verzekeringspremie lijkt me dit gewoon niet slim. Bovendien zit er ook een stuk duurder onderhoudskaartje aan de snellere modellen (duurdere remmen, dempers, vaak duurdere motoronderdelen, bredere banden, turbo etc. etc.)
Ik zou zelf voor bijvoorbeeld zoiets gaan (en dan hoeft het niet perse peugeot te zijn, maar om een idee te geven van een redelijk vlotte wagen met normale kosten en (persoonlijk) goed uiterlijk. Het kan natuurlijk net zo goed een VW, SEAT, Honda of ander merk zijn:
http://link.marktplaats.nl/547606280
Ik zou zelf voor bijvoorbeeld zoiets gaan (en dan hoeft het niet perse peugeot te zijn, maar om een idee te geven van een redelijk vlotte wagen met normale kosten en (persoonlijk) goed uiterlijk. Het kan natuurlijk net zo goed een VW, SEAT, Honda of ander merk zijn:
http://link.marktplaats.nl/547606280
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Nadeel van de 207 is dan weer dat ie aan obesitas lijdt. Voor hetzelfde aantal kilos (en dus wegenbelasting) rijd je ook een 307. Ik rijd nu een 206 diesel, als ik naar een 207 of 307 benzine wil gaan mijn maandlasten niet eens omlaag vanwege de gewichtstoename
.
Polo dan?, is Volkswagen, goedkoop in onderhoud, degelijk en niet duur in belasting en benzine.
Zien er ook wat sportiever uit. Gooi er wat leuke velgjes onder en klaar.
Koop iig geen Franse of Italiaanse auto.
Koop iig geen Franse of Italiaanse auto.
[ Voor 35% gewijzigd door DeBaroN op 12-04-2012 08:49 ]
Kan je dat dan ook eens onderbouwen? Ik heb zelf namelijk 7 jaar in een 206 GT gereden waarbij de klok de 220000 km al gepasseerd was zonder problemen. Tevens rijden een groot deel vrienden peugeot zonder problemen. Volgens mij heeft dit meer te maken met je persoonlijke voorkeuren dan een onverstandige keus.baronruud schreef op donderdag 12 april 2012 @ 08:45:
Polo dan?, is Volkswagen, goedkoop in onderhoud, degelijk en niet duur in belasting en benzine.
koop iig geen Franse of Italiaanse auto.
Daarbij vind ik de polo absoluut niet sportiever ogen als een 207, veel meer normaal. Overigens maakt dit de polo geen slechte auto en zou ik deze ook op de shortlist zetten als je gaat kiezen, ook zal deze vanwege zijn gewicht inderdaad wat goedkoper in onderhoud zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Rene op 12-04-2012 08:52 ]
Zeg ook niet dat de Polo sportiever er uit ziet dan de 207. In tegendeel.peugeot206gt schreef op donderdag 12 april 2012 @ 08:51:
[...]
Kan je dat dan ook eens onderbouwen? Ik heb zelf namelijk 7 jaar in een 206 GT gereden waarbij de klok de 220000 km al gepasseerd was zonder problemen. Tevens rijden een groot deel vrienden peugeot zonder problemen. Volgens mij heeft dit meer te maken met je persoonlijke voorkeuren dan een onverstandige keus.
Daarbij vind ik de polo absoluut niet sportiever ogen als een 207, veel meer normaal. Overigens maakt dit de polo geen slechte auto en zou ik deze ook op de shortlist zetten als je gaat kiezen, ook zal deze vanwege zijn gewicht inderdaad wat goedkoper in onderhoud zijn.
En ja, als je naam hier Peugeot206GT is, heb je zelf waarschijnlijk ook een persoonlijke voorkeur...
(mooie wagen dat wel)
De 206, 207 is dan ook wel goed en leuk spul, zwager heeft een 307 en is automonteur en hij vind die type's het kopen waard. Heb ook een kameraad die automonteur, die alleen die Franse auto's aanraad.
Maar wat je zelf ook aan geeft als beginnend bestuurder een degelijke auto kopen en niet direct een sprintkanon.
Ben zelf met een Golf 2 1.3 begonnen, toen naar de GTI. (allemaal afgetrapte zooi
Nu rij ik al een aantal jaren met veel plezier BMW.
Maar wat ik zou kiezen: Peugeot (207), Golf, of Polo.
Dat zal een gebroken veer zijn of een schokdemper die aan vervanging toe is jaDennusB schreef op donderdag 12 april 2012 @ 03:57:
[...]
Het is inderdaad een leuke bak, en wat geld verspijkeren zou ik ook niet erg vinden maar ik heb gewoon het idee dat hij meer gebreken heeft. Als ik bijvoorbeeld met ~15/20km p/u over een drempeltje (of zo'n gat in de weg) rijd, dan klinkt het bekand alsof m'n (rechter-achter) band plat staat en ik vol met m'n velg erover heen rijd. Dat zal dan wel weer de vering zijn (rechts achter). Toch?
Nou, whooptiedoo... dan kost het je misschien 500 euro totaal.DennusB schreef op donderdag 12 april 2012 @ 03:57:
[...]
Het is inderdaad een leuke bak, en wat geld verspijkeren zou ik ook niet erg vinden maar ik heb gewoon het idee dat hij meer gebreken heeft. Als ik bijvoorbeeld met ~15/20km p/u over een drempeltje (of zo'n gat in de weg) rijd, dan klinkt het bekand alsof m'n (rechter-achter) band plat staat en ik vol met m'n velg erover heen rijd. Dat zal dan wel weer de vering zijn (rechts achter). Toch?
Als het ding verder lekker rijd zou ik het gewoon doen (repareren dus) en het geld lekker op de spaarrekening laten.
Die wagentjes zijn behoorlijk bulletproof en onderdelen zijn niet duur vanwege de leeftijd en het grote aanbod aftermarket/imitatie reparatiedelen.
Ik zou het wel weten. Lekker die Golf blijven rijden en het geld bewaren voor leukere dingen.
Volgens mij zijn we het wel eens met elkaarbaronruud schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:28:
[...]
Zeg ook niet dat de Polo sportiever er uit ziet dan de 207. In tegendeel.
En ja, als je naam hier Peugeot206GT is, heb je zelf waarschijnlijk ook een persoonlijke voorkeur...
(mooie wagen dat wel)
De 206, 207 is dan ook wel goed en leuk spul, zwager heeft een 307 en is automonteur en hij vind die type's het kopen waard. Heb ook een kameraad die automonteur, die alleen die Franse auto's aanraad.
Maar wat je zelf ook aan geeft als beginnend bestuurder een degelijke auto kopen en niet direct een sprintkanon.
Ben zelf met een Golf 2 1.3 begonnen, toen naar de GTI. (allemaal afgetrapte zooi)
Nu rij ik al een aantal jaren met veel plezier BMW.
Maar wat ik zou kiezen: Peugeot (207), Golf, of Polo.
Meen je, station ja?peugeot206gt schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:45:
[...]
Volgens mij zijn we het wel eens met elkaar..............
........ Ondertussen heb ik ook de switch naar VAG gemaakt en rij ik rond in een station
Allemaal VAG dus...DennusB schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:58:
[...]
Voorbeelden van mijn gevoel bij een 'vlotte auto' dan :
- Volkswagen Golf/Polo
- Audi A1
- Volkswagen Passat (al is dat een hele andere klasse)
- De nieuwe Seat Ibiza
Wat vind je van bijv Fiat Punto? Of Ford Fiesta? Of Mazda 3?
OK, geen station dus[...]
Langer inderdaad. Ik heb de ruimte niet nodig.. dus langer hoeft nietWord alleen maar lastiger dan!
IMHO is dat allemaal zo lastig niet trouwens, als je eenmaal weet waar je kont zit kun je net zo makkelijk inparkeren met een dikke Volvo V-series als met een Hyundai onderdeurtje.
Meer geld != minder onderhoud[...]
Ik leg graag een hoger bedrag neer als ik weet dat het een degelijke auto is waar ik even mee vooruit kan. Liever een paar jaar rijden in een fijne, comfortable auto zonder veel onderhoud dan een auto kopen voor 4000 die straks bij de 1e APK bijna opnieuw opgebouwd moet worden, met de nodige kosten..
Audi is daar schoolvoorbeeld van. Prachtauto's, maar je betaalt er stevig voor en onderhoud is duur. Doe je onderhoud, dan zijn ze meestal wel betrouwbaar, maar o wee als je dat nalaat.
Voor onderhoud moet je maar eens kijken naar betrouwbaarheidsstatistieken, bijv van de ADAC. Je ziet daar zowel goedkopere auto's die het goed doen als duurdere die het slecht doen. Ook zie je dat prestaties van verschillende jaargangen sterk verschillen. Extreme voorbeeld is de Smart Fortwo, de 2008 is de minst betrouwbare in de test, de 2010 is een van de meest betrouwbare.
Gewoon bovenin die lijsten kijken. Je gaat heus voor EUR 4k iets vinden dat even betrouwbaar is als wat je voor EUR 8k overweegt. Dus moet je jezelf gewoon afvragen waarom je meer zou moeten neerleggen.
Oslik blyat! Oslik!
ik hoor hier nog niks over opel ...? waarom niet een leuke corsa, of een astra G?die zijn nu ook niet zo heel duur meer.
Fiat Punto rijd een vriend van me, leuke auto, maar dat is dan wel de nieuwe versie (uit 2011). De oude versies ben ik minder fan van. Een Ford Fiesta vind ik wel leuke auto's! Daar zal ik zeker nog eens naar kijken.dion_b schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:00:
[...]
Wat vind je van bijv Fiat Punto? Of Ford Fiesta? Of Mazda 3?
En wat raad je aan qua motorinhoud dan? M'n golf weegt 995 kilo, en heeft 65pk tot z'n beschikking geloof ik. Vind dat toch wel weinig, klopt dat? Of ben ik verwend door de motor in de auto van m'n pa?
1.6 moet voldoende zijn. Het nieuwste model de 1.4. Ga niet je blind staren op inhoud of vermogen maar kijk vooral naar de verhouding PK tot gewicht.DennusB schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:14:
[...]
Fiat Punto rijd een vriend van me, leuke auto, maar dat is dan wel de nieuwe versie (uit 2011). De oude versies ben ik minder fan van. Een Ford Fiesta vind ik wel leuke auto's! Daar zal ik zeker nog eens naar kijken.
En wat raad je aan qua motorinhoud dan? M'n golf weegt 995 kilo, en heeft 65pk tot z'n beschikking geloof ik. Vind dat toch wel weinig, klopt dat? Of ben ik verwend door de motor in de auto van m'n pa?
http://www.autokopen.nl/tweedehands-auto/ford/fiesta/5197495
Zoiets zou wel te doen moeten zijn.
Ziet er leuk uitTouchdomex schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:27:
[...]
1.6 moet voldoende zijn. Het nieuwste model de 1.4. Ga niet je blind staren op inhoud of vermogen maar kijk vooral naar de verhouding PK tot gewicht.
http://www.autokopen.nl/tweedehands-auto/ford/fiesta/5197495
Zoiets zou wel te doen moeten zijn.
Bijvoorbeeld die Fiesta hierboven, die heeft af-fabriek zo'n bagger radio-cd ding erin zitten. Ik heb nu in m'n Golf een enorm luxe Sony Bluetooth-MP3-iPod radio. Kan ik dat af-fabriek ding er netjes uithalen en er zo'n 'bay' voor terugplaatsen? Zodat mijn radio daar in kan?
Ja op ebay staan zat van die ombouw setjes. Maar ff bij de dealer informeren, kan soms net zo goedkoop zijn.
Mijn mening is sowieso wat afwijkend, ik vind vier wielen sowieso voor comfort en ontspannig, Ik rij zelf in een Seat Cordoba Vario SDI van 1055kg die ook 'maar' 64pk heeft. Snel zat IMHO, ik kan vrolijk met 155km/u cruisen op de Autobahn. Als ik hard wil optrekken spring ik wel op de motor, daar heb ik 75pk met 260kg, en nog rij ik als een opaDennusB schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:14:
[...]
Fiat Punto rijd een vriend van me, leuke auto, maar dat is dan wel de nieuwe versie (uit 2011). De oude versies ben ik minder fan van. Een Ford Fiesta vind ik wel leuke auto's! Daar zal ik zeker nog eens naar kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 12-04-2012 21:01 ]
Oslik blyat! Oslik!
Voorheen reed ik in een 68pk 1.9D van 1030kg. Tegenwoordig rijd ik in een 70pk 1.4HDI van 949kg. PK's zegt niks, het gewicht van je rechtervoet zegt meer over de snelheid van een auto. Als ik halfgas optrek en bij 2000RPM schakel met mijn dieseltje heb ik nog "last" van mensen die tergend langzaam optrekken, ook de VW-rijders met 3 rode letters in de type-aanduiding op de achterkant.dion_b schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:00:
[...]
Mijn mening is sowieso wat afwijkend, ik vind vier wielen sowieso voor comfort en ontspannig, Ik rij zelf in een Seat Cordoba Vario SDI van 1055kg die ook 'maar' 64pk heeft. Snel zat IMHO, ik kan vrolijk met 155km/u cruisen op de Autobahn. Als ik hard wil optrekken spring ik wel op de motor, daar heb ik 75pk met 260kg, en nog rij ik als een opa
Idd. Ik rij ook niet buitengewoon hard oid, maar heb wel eens meegemaakt dat een autokenner die meereed niet doorhad dat mijn ding een diesel was (want ik reed niet sloom...), en zit ook vaak genoeg vast achter mensen met het dubbele vermogen. Nadeel is wel: als zij bij de invoegstrook aangekomen zijn en maar 60km/u rijden kunnen ze met lichte druk op het gaspedaal 120km/u rijden. Met zo'n diesel gaat dat iets minder vlot
Oslik blyat! Oslik!
Ombouwsetjes zijn er genoeg te vinden. Daarnaast de dealer kan ze ook hebben. Overigens is bij Ford juist die CDspeler wel belachelijk goed alleen niet genoeg functies. Alle audio van Ford de afgelopen jaren komt van Blaupunkt en Sony. Ze doen daar erg hun best voorDennusB schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:46:
[...]
Ziet er leuk uitBedankt. Heb ik gelijk nog een vraag waarvan ik hoop dat iemand dat weet ^^
Bijvoorbeeld die Fiesta hierboven, die heeft af-fabriek zo'n bagger radio-cd ding erin zitten. Ik heb nu in m'n Golf een enorm luxe Sony Bluetooth-MP3-iPod radio. Kan ik dat af-fabriek ding er netjes uithalen en er zo'n 'bay' voor terugplaatsen? Zodat mijn radio daar in kan?
Verwijderd
Idd. Ik denk dat je redelijk goed onderhouden golfjes kunt vinden vanaf 1500 tot 2000 euro. Afhankelijk van het type model (CL, GT, GTI, VR6) kan je best wat leuks vinden voor een betaalbare prijs.Slasher schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:30:
Een Golf uit 1997 voor 6000 euro? Ik vind dat moeilijk te geloven
Waar je op letten moet bij de aanschaf van een Golf 3 uit ~ 1990 tot 2000 is vaak de Dorpels, deze kunnen krokant worden, het interieur, de versnellingsbak, vooral de motor (het beste met een onderhoudsrapport erbij) en of hier smurrie of hoog olieverbruik van toepassing is. VR6 kan ook, is de snelste en meest luxe onder de Golf 3 varianten met airco en opendak bijv, maar vrij duur in onderhoud c.q verbruik. Ik kan het weten want rij er zelf 1
Overigens 8000 euro voor een swift zou ik ver omheen lopen. Als je budget al ruim 8k is zou ik kijken voor een degelijker model zoals een Audi A3.
Oké duidelijk. Dan vraag ik me wel weer af of een A3 niet erg duur is in de verzekering. Ik zal eens kijkenVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:33:
[...]
Overigens 8000 euro voor een swift zou ik ver omheen lopen. Als je budget al ruim 8k is zou ik kijken voor een degelijker model zoals een Audi A3.
Het model van voor 2011 is toch ook niet verkeerd ,wel Grande Punto serie vanaf 2005 heeft (vind ik) net iets mooier neusje.DennusB schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:14:
[...]
Met 8k zou je dan wel een leuke 1.4 16v 95pk of een T-jet 120 pk van kopen
Onzin overigens om een audi A3 persce degelijker te noemen. Persoonlijke voorleur is namelijk wat anders dan beter.DennusB schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:44:
[...]
Oké duidelijk. Dan vraag ik me wel weer af of een A3 niet erg duur is in de verzekering. Ik zal eens kijken
T is een andere auto
Ik ga even terug komen op die mx5
Ik heb zelf 15 jaar mx5 gereden, de na,nb en de nc. Vanwege verbouwen van m'n huis de laatste verkocht en mis em elke zomerse dag. Mijn zwager heeft een Porsche, maar met een mx5 heb je minstens zoveel lol, ondanks dat het vermogen een schijntje is van de Porsche. Dit komt doordat de mx5 een waanzinnige wegligging heeft. Ik heb nog geen auto gereden die dat beter doet. Het is gewoon enorm veel fun, ondanks dat ze niet snel zijn.
Daarnaast zijn het enorm betrouwbare auto's. Ik heb in die 15 jaar alleen een keer een kapotte dynamo gehad, verder niks. (naast gebruikelijk onderhoud als banden e.d.). Er is wel een ding waar je op moet letten: het dak. Deze gaan geen eeuwigheid mee en zul je op een gegeven moment moeten vervangen (de nc heeft een beter kwaliteit dak, maar voor jouw budget zal em dat denk ik niet worden). Sommige mensen doen het dak met te koud weer open, daardoor scheurt ie aan de zijkant en gaat lekken.
Bij een testrit kan er water uit het dak komen bij het remmen, geen paniek, dan zit waarschijnlijk het afvoergootje verstopt.
Als je lid wordt van de mx5-club, kun je je mx vrij goedkoop verzekeren (ik betaalde voor de nc 600euro per jaar all-risk)
Nadeel: max 2 personen en weinig bagage, maar jeetje, wat een fun.
Jeremy Clarkson over de mx5.
Ik heb zelf 15 jaar mx5 gereden, de na,nb en de nc. Vanwege verbouwen van m'n huis de laatste verkocht en mis em elke zomerse dag. Mijn zwager heeft een Porsche, maar met een mx5 heb je minstens zoveel lol, ondanks dat het vermogen een schijntje is van de Porsche. Dit komt doordat de mx5 een waanzinnige wegligging heeft. Ik heb nog geen auto gereden die dat beter doet. Het is gewoon enorm veel fun, ondanks dat ze niet snel zijn.
Daarnaast zijn het enorm betrouwbare auto's. Ik heb in die 15 jaar alleen een keer een kapotte dynamo gehad, verder niks. (naast gebruikelijk onderhoud als banden e.d.). Er is wel een ding waar je op moet letten: het dak. Deze gaan geen eeuwigheid mee en zul je op een gegeven moment moeten vervangen (de nc heeft een beter kwaliteit dak, maar voor jouw budget zal em dat denk ik niet worden). Sommige mensen doen het dak met te koud weer open, daardoor scheurt ie aan de zijkant en gaat lekken.
Bij een testrit kan er water uit het dak komen bij het remmen, geen paniek, dan zit waarschijnlijk het afvoergootje verstopt.
Als je lid wordt van de mx5-club, kun je je mx vrij goedkoop verzekeren (ik betaalde voor de nc 600euro per jaar all-risk)
Nadeel: max 2 personen en weinig bagage, maar jeetje, wat een fun.
Jeremy Clarkson over de mx5.
[ Voor 12% gewijzigd door rinkel op 14-04-2012 09:07 ]
Even een schopje : Als ik bijvoorbeeld deze Golf pak : http://www.autotrader.nl/...ng-en-lichtmetalen-velgen
Is dat een leuke auto? C.Q. zouden jullie dit doen voor die prijs?
Is dat een leuke auto? C.Q. zouden jullie dit doen voor die prijs?
Nee. Maar dat komt deels vanwege m'n andere eisen 
Voor die uitvoering is het geen slechte prijs voor zo weinig km, maar ik vraag me af of je beter af bent met eentje die maar 95k gereden heeft in 8.5 jaar dan eentje die misschien anderhalf keer zoveel gereden heeft. Komt op mij over als veel korte ritjes dus veel slijtage ivm koude motor.
Als je tussen de 100 en 150k gaat kijken vind je dezelfde (en de 2.0 non-turbo) Golf voor EUR 1000 minder. Ik zou op zoveel jaar 100-150k km totaal niet bezwaarlijk vinden.
Maar goed, het blijft een Golf 4 met slechte stoelen enzo. Met dat budget zou ik ofwel kijken naar iets veel interessanters (Mazda MX-5) danwel veel practischer/luxer (Rover 75 estate of een Skoda Octavia bijv). Of - nog waarschijnlijker - ik zou EUR 4k in m'n zak steken en met het restant een Skoda Rapid Coupe uit jaren '80 in CZ halen
Voor die uitvoering is het geen slechte prijs voor zo weinig km, maar ik vraag me af of je beter af bent met eentje die maar 95k gereden heeft in 8.5 jaar dan eentje die misschien anderhalf keer zoveel gereden heeft. Komt op mij over als veel korte ritjes dus veel slijtage ivm koude motor.
Als je tussen de 100 en 150k gaat kijken vind je dezelfde (en de 2.0 non-turbo) Golf voor EUR 1000 minder. Ik zou op zoveel jaar 100-150k km totaal niet bezwaarlijk vinden.
Maar goed, het blijft een Golf 4 met slechte stoelen enzo. Met dat budget zou ik ofwel kijken naar iets veel interessanters (Mazda MX-5) danwel veel practischer/luxer (Rover 75 estate of een Skoda Octavia bijv). Of - nog waarschijnlijker - ik zou EUR 4k in m'n zak steken en met het restant een Skoda Rapid Coupe uit jaren '80 in CZ halen
Oslik blyat! Oslik!
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Misschien tegen het zere been van wat mensen hier, maar het is toch een Golf geworden :
Vriend van m'n pa zit in de autohandel en had een dag voor ik belde een super super nette, goed onderhouden Golf 4 uit 2002 ingeruild. Met alles wat ik wil eigenlijk, 1.6 motor, 110pk, cruise control, airco, elektrische ramen voor & achter, getint glas, en echt super netjes onderhouden. Ziet er bijna uit als nieuw.
Heeft net 108.000 kilometer gelopen en krijgt bij aflevering nog even gloednieuwe 17" velgen eronder (nu wieldoppen). Dat voor een prijs van €6000,- inclusief 6 maanden bovag garantie, een beurt voor aflevering en nieuwe matten en shit.
En oja : Hij is ingeleverd door de eerste eigenaar. Stel van ongeveer 65, dus hij is netjes bijgehouden en zeker niet afgetrapt.
Ik is blij
| Golf | ||
Vriend van m'n pa zit in de autohandel en had een dag voor ik belde een super super nette, goed onderhouden Golf 4 uit 2002 ingeruild. Met alles wat ik wil eigenlijk, 1.6 motor, 110pk, cruise control, airco, elektrische ramen voor & achter, getint glas, en echt super netjes onderhouden. Ziet er bijna uit als nieuw.
Heeft net 108.000 kilometer gelopen en krijgt bij aflevering nog even gloednieuwe 17" velgen eronder (nu wieldoppen). Dat voor een prijs van €6000,- inclusief 6 maanden bovag garantie, een beurt voor aflevering en nieuwe matten en shit.
En oja : Hij is ingeleverd door de eerste eigenaar. Stel van ongeveer 65, dus hij is netjes bijgehouden en zeker niet afgetrapt.
Ik is blij
[ Voor 5% gewijzigd door DennusB op 20-04-2012 23:52 ]
godsamme das het drievoudige van mijn fiatje die net 2 jaar ouder is en de zelfde opties heeft (op de cruise control na) n nagenoeg de zelfde kilometers heeft gelopen.
Ik wist wel wat ik met dat prijs verschil aan geld ging doen..
Maar evengoed gefeliciteerd met je nieuwe auto..tof dat je het ff terug koppelt hier.
en veel veilige kilometers toe gewenst.
Ik wist wel wat ik met dat prijs verschil aan geld ging doen..
Maar evengoed gefeliciteerd met je nieuwe auto..tof dat je het ff terug koppelt hier.
Haha ja ik weet het, maar dit was een unieke kans (mede doordat ik de man ken die hem verkoopt), doordat ie goed onderhouden en is doordat ik een mooie deal kon maken met nieuwe 17" lichtmetalen velgen.Bommes schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:54:
godsamme das het drievoudige van mijn fiatje die net 2 jaar ouder is en de zelfde opties heeft (op de cruise control na) n nagenoeg de zelfde kilometers heeft gelopen.
Ik wist wel wat ik met dat prijs verschil aan geld ging doen..![]()
Thanks
Jah maar na al die gave auto's die hier voorbij kwamen heb je een 4 deurs golf gekozen....
Nee zonder gekheid op die 2 foto's ziet het er als een nette auto uit, maar het is totaal niet mijn ding, te rationeel..
Nee zonder gekheid op die 2 foto's ziet het er als een nette auto uit, maar het is totaal niet mijn ding, te rationeel..
Haha is ook zo, maar er komt nog 17" lichtmetaal onder he. Mag de velgen zelf kiezen, dus dat worden wel vette sportvelgen ofzo. Geeft hem al een hele andere smoel!Bommes schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:03:
Jah maar na al die gave auto's die hier voorbij kwamen heb je een 4 deurs golf gekozen....![]()
Meh, rationeel zou zijn een kleinere motor en een oudere auto die nog goed rijdt maar er minder mooi uitziet. Als het je alleen om een vervoersmiddel te doen is, is EUR 6000 nooit rationeel te rechtvaardigen.
Ik hoor alleen iets teveel verkooppraatje van de dealer terug in "dit was een unieke kans (mede doordat ik de man ken die hem verkoopt), doordat ie goed onderhouden en is doordat ik een mooie deal kon maken met nieuwe 17" lichtmetalen velgen.". Als ik zie dat andere 1.6l Golfs uit hetzelfde jaar en met dezelfde of lagere kilometertal EUR 1000 goedkoper zijn qua vraagprijs (om nog maar te zwijgen over wat er met onderhandelen uit te halen valt), denk ik dat dat een stel duurbetaalde velgen gaan worden. Laten we hopen dat het 'goed onderhouden' inderdaad zo is en er de komende tijd dus geen grote investeringen gedaan moeten worden...
Ik hoor alleen iets teveel verkooppraatje van de dealer terug in "dit was een unieke kans (mede doordat ik de man ken die hem verkoopt), doordat ie goed onderhouden en is doordat ik een mooie deal kon maken met nieuwe 17" lichtmetalen velgen.". Als ik zie dat andere 1.6l Golfs uit hetzelfde jaar en met dezelfde of lagere kilometertal EUR 1000 goedkoper zijn qua vraagprijs (om nog maar te zwijgen over wat er met onderhandelen uit te halen valt), denk ik dat dat een stel duurbetaalde velgen gaan worden. Laten we hopen dat het 'goed onderhouden' inderdaad zo is en er de komende tijd dus geen grote investeringen gedaan moeten worden...
Oslik blyat! Oslik!
Hij ziet er in ieder geval netjes uit. Mijn schoonouders hebben ook zo'n Golf met dezelfde motor. Fijne auto, vooral de stoelen geven veel steun en zijn lekker hard (dat is voor mijn rug blijkbaar beter dan een zachte zit). Prima auto, maar echt spannend is hij inderdaad niet
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Er zat een multomap bij (bijgehouden door de oude mensjes die hem reden) met netjes alle afgestempelde onderhouds beurten (tot 2 maanden terug), gedaan door een echte VW Dealer, zelfs voor elk dingetje wat er vervangen is (v-snaar bijv) zit er netjes een factuur in de map. Ik kan dus met redelijke zekerheid zeggen dat hij goed onderhouden isdion_b schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:10:
En voor mensen die nog interesse hebben in m'n oude Golfje : klik
[ Voor 7% gewijzigd door DennusB op 21-04-2012 13:41 ]
Tja zo een zelfde map zat ook bij mijn huidige fiatje.
1 eigenaar, met alle rekeningen op zijn naam bij de fiat dealer.
De lichtmetalen velgen zaten er al bij en toch koste het ding maar 2duizend..
En toch rijd ik liever VW dan een FiatBommes schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:56:
Tja zo een zelfde map zat ook bij mijn huidige fiatje.![]()
Tja je weet niet wat je mist..
Om het topic maar even up2date te houden : Deze 17" velgen komen onder m'n nieuwe Golf :

Samen met 225/45R17 banden

Samen met 225/45R17 banden
100 euro !DennusB schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:12:
[...]
Er zat een multomap bij (bijgehouden door de oude mensjes die hem reden) met netjes alle afgestempelde onderhouds beurten (tot 2 maanden terug), gedaan door een echte VW Dealer, zelfs voor elk dingetje wat er vervangen is (v-snaar bijv) zit er netjes een factuur in de map. Ik kan dus met redelijke zekerheid zeggen dat hij goed onderhouden is
En voor mensen die nog interesse hebben in m'n oude Golfje : klik
Hehe, ik ga er maar niet serieus op in he ...
alweer een golf? saaaai! 
succes ermee iig, ziet er wel netjes uit!
succes ermee iig, ziet er wel netjes uit!
Ben je die auto nog niet kwijt dan?DennusB schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:03:
[...]
Hehe, ik ga er maar niet serieus op in he ...
Ik dacht dat dit soort auto's binnen no-time opgekocht werden door exporteurs.
Nee ben hem nog niet kwijt. Staat op Marktplaats en Autotrader momenteel, had gister 1 iemand die mailde maar die had een engelse voor & achternaam en die reageert niet meer. Zal wel een oplichter geweest zijn...Rukapul schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:29:
[...]
Ben je die auto nog niet kwijt dan?
Daar is zijn Golf alweer te oud voor. 1993 is niet zo interessant meer.Rukapul schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:29:
[...]
Ben je die auto nog niet kwijt dan?
BMW 535D
Als je nog iemand weet dan hoor ik het graagHarry schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:39:
[...]
Daar is zijn Golf alweer te oud voor. 1993 is niet zo interessant meer.
Even zoeken op bedrijven bij jou in de buurt die export doen en bellen. Vragen wat ze je bieden (zal wel tegen vallen)
BMW 535D
Golf 3 ondertussen kwijt voor €350,- exclusief speakers die nog in de hoedenplank lagen, dus die kan ik zelf nog verkopen.
Gisteren ook Whatsappje van de garage ontvangen met foto van m'n auto die ik Dinsdag op mag halen, nu kan ik helemaal niet meer wachten :
Gisteren ook Whatsappje van de garage ontvangen met foto van m'n auto die ik Dinsdag op mag halen, nu kan ik helemaal niet meer wachten :
Een Golf van 2002 voor 6000 euro? Wij hebben Golfjes gehad (nw type) voor hetzelfde geld (BJ '05).
6000 euro voor een Golf IV is echt veel te veel, hoe netjes ook.
(Als voorbeeld, Golf V, 5 deurs, 1.6, 130dkm, zwart, ECC en navi, mei 2006, inkoop 5750, 5 maanden geleden).
Als je op internet zoekt staan er ook zat leuke Golfjes type V met deftige kilometers, zoals deze bijvoorbeeld:
http://www.nederlandmobie...-16-fsi-sportline/2258108
(Als voorbeeld, Golf V, 5 deurs, 1.6, 130dkm, zwart, ECC en navi, mei 2006, inkoop 5750, 5 maanden geleden).
Als je op internet zoekt staan er ook zat leuke Golfjes type V met deftige kilometers, zoals deze bijvoorbeeld:
[ Voor 51% gewijzigd door RedHat op 05-05-2012 16:20 ]
€5000,- voor de Golf he... komen nog dure velgen onderRedHat schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:15:
Een Golf van 2002 voor 6000 euro? Wij hebben Golfjes gehad (nw type) voor hetzelfde geld (BJ '05).
Daarnaast weet ik zeker dat deze Golf netjes is, ik krijg er nog een half jaar garantie op, hij krijgt nog een beurt, al z'n matten, ruitenwissers en dingen worden vervangen en hij gaat nog naar de poetser.
Ik kan wel op internet gaat shoppen, maar vaak hebben ze dan toch verborgen gebreken, simpel zat
Veel garages laten je nog eens 1000 euro extra betalen voor garantie en een afleveringsbeurt of apk. Dat is uiteraard niet de prijs waarmee op internet wordt geadverteerd. Verder zit er nogal verschil tussen inkoop en verkoop. Die golf die jij inruilt voor 5750 staat de volgende dag echt niet kaal voor dat geld te koop.RedHat schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:15:
Edit: de door jou aangehaalde auto heeft beschadigingen en mankementen. Zo meenemen staat de erbij
[ Voor 5% gewijzigd door _JGC_ op 05-05-2012 20:09 ]
Ik vind dat niet heel gek als je een nieuwe APK, een grote beurt & een half jaar garantie krijgt bij aflevering!_JGC_ schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:05:
[...]
Veel garages laten je nog eens 1000 euro extra betalen voor garantie en een afleveringsbeurt of apk. Dat is uiteraard niet de prijs waarmee op internet wordt geadverteerd.
De garantie is wellicht het enige wat een hoger bedrag rechtvaardigt. Een paar maand geleden ben ik meerprijzen tegengekomen voor het aflever-apk+beurt+6mnd-garantie pakket varierend van 350 t/m 1250 euro bovenop de internetprijs. (Die van 350 euro zijn dealers die auto's niet zonder garantie verkopen en nog steeds een scherpe internetprijs neerzetten.)DennusB schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:24:
[...]
Ik vind dat niet heel gek als je een nieuwe APK, een grote beurt & een half jaar garantie krijgt bij aflevering!
Ik kan me overigens niet aan de indruk onttrekken dat je veel moeite doet de prijs te rechtvaardigen. Een setje velgen kun je niet voor 1k euro waarderen onder een auto van 5k
Velgen van 1000 euro?!! Niet opkijken als je auto dan een keer op blokken staat....
En DennusB het internetshoppen bracht me bij een auto/dealer die :
• altijd door dealers onderhouden was
• minder km dan hetzelfde model bij de lokale dealer
• zelfde inruilprijs gaf (bleek achteraf) voor mijn oude auto als de dealer
• Half jaar Bovag garantie (was nog af te kopen)
• 2000 euro (!!!) goedkoper was dan de auto bij de dealer met het dubbele aantal km op de teller.
Oh er onder de mijne lagen al 16 inch pantoffels dus
Niet alles wat op internet staat heeft verborgen gebreken.
En DennusB het internetshoppen bracht me bij een auto/dealer die :
• altijd door dealers onderhouden was
• minder km dan hetzelfde model bij de lokale dealer
• zelfde inruilprijs gaf (bleek achteraf) voor mijn oude auto als de dealer
• Half jaar Bovag garantie (was nog af te kopen)
• 2000 euro (!!!) goedkoper was dan de auto bij de dealer met het dubbele aantal km op de teller.
Oh er onder de mijne lagen al 16 inch pantoffels dus
Niet alles wat op internet staat heeft verborgen gebreken.
[ Voor 78% gewijzigd door Frostbite op 06-05-2012 00:30 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Waarom niet? De nieuwwaarde van die bak was ongeveer 23k. Dan mogen er van mij best wat stevige velgen onderliggen!Rukapul schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:15:
[...]
Ik kan me overigens niet aan de indruk onttrekken dat je veel moeite doet de prijs te rechtvaardigen. Een setje velgen kun je niet voor 1k euro waarderen onder een auto van 5k
In mijn optiek zijn velgen altijd wel erg prijzig? Dit waren nog lang de duurste niet die ik op m'n lijstje had en deze waren 1230 euro !Sc0rPi0N schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:21:
Velgen van 1000 euro?!! Niet opkijken als je auto dan een keer op blokken staat....
Edit : Gelukkig zijn ze mee-verzekerd bij mijn nieuwe auto-verzekering!
[ Voor 4% gewijzigd door DennusB op 06-05-2012 12:14 ]
Voor €1230 haal ik een setje 3-delige velgen met goede banden. €1230 voor deze simpele velgjes is echt veels te veel. Al met al een nette auto, je hebt er alleen wel de hoofdprijs voor betaalt.
---RAWE CEEK!!!---
Het zijn velgen met banden he, zoals al eerder vermeld in het topic :NoFearCreations schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:22:
Voor €1230 haal ik een setje 3-delige velgen met goede banden. €1230 voor deze simpele velgjes is echt veels te veel. Al met al een nette auto, je hebt er alleen wel de hoofdprijs voor betaalt.
Maat 8,0J x 17
ET 35
PCD 5X100
Band 225/45R17
Dan nog is het erg duur, zijn erg simpele wielen, in normale maten, evenals de banden. Alleen als ze er extreem dure banden onder hebben gezet, kan ik de prijs snappen, maar dat zullen niet hebben gedaan onder een 1.6.
---RAWE CEEK!!!---
Ik weet niet precies welke banden er om zitten, dat zal ik nog wel laten wetenNoFearCreations schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:26:
Dan nog is het erg duur, zijn erg simpele wielen, in normale maten, evenals de banden. Alleen als ze er extreem dure banden onder hebben gezet, kan ik de prijs snappen, maar dat zullen niet hebben gedaan onder een 1.6.
Edit : Kan jij mij dan eens laten zien waar ik gloednieuwe 17" lichtmetalen velgen kan krijgen met een beetje redelijke banden (225/45R17). Goedkoper als wat ik heb gekozen natuurlijk
[ Voor 19% gewijzigd door DennusB op 06-05-2012 19:53 ]
Wat een geneuzel over de prijs van iemand zijn nieuwe auto zeg...
Als de koper een prijs voor een auto betaald waarvan hij vindt dat de auto deze prijs waard is, is er verder niks mis mee.
Veel plezier met je nieuwe Golf
Als de koper een prijs voor een auto betaald waarvan hij vindt dat de auto deze prijs waard is, is er verder niks mis mee.
Audi: Vorsprung durch Technik
Je hebt helemaal gelijk. Dankjewel RejgunRejgun schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:58:
Wat een geneuzel over de prijs van iemand zijn nieuwe auto zeg...
doe maar verlagenDennusB schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:45:
En daar is de nieuwe auto! Ik ben blij en hij rijd voortreffelijk !!
[afbeelding]
Nee dit is de off road uitvoering
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Win ik daar nog iets mee?
Nog even een fototje van eind van de middag, na de eerste kilometers :

Wel de schrik goed te pakken, vanmiddag gelijk een aanrijding met een eend(niet de auto Eend, een beest). Dan schrik je toch goed als je vol in de ankers moet...