iPhone 4 heeft geen bereik, maar wel 3G (Mobile Vikings)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimals
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 09:41
Ik heb tweedehands een iPhone aangeschaft en ik ondervind een probleem. Ik heb namelijk geen bereik en ik kan dus geen sms'jes versturen, ontvangen en ik kan ook niet bellen. Het vreemde is dat ik wel 3G ontvangst heb en dus perfect mobiele data kan gebruiken.

Aangezien dit de eerste keer is dat ik een iPhone gebruik wou ik hier even nagaan of er mensen zijn die het probleem kennen. Ligt dit aan foute instellingen (wat ik niet meteen kan geloven, want ik heb enkel instellingen gevonden voor mobiele data en mms) of eventueel een defecte antenne (waarbij ik me afvraag waarom ik dan wel 3G ontvang via mijn provider).

Mocht het aan een hardwarefout liggen (wat me toch het meest waarschijnlijk lijkt), hoeveel zou dit dan ongeveer kosten om te laten vervangen buiten de garantie?

Nog even ter info, het gaat over een Belgische iPhone 4, de provider is Mobile Vikings en het netwerk is van Base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoe bedoel je, niet kunnen bellen? Krijg je een foutmelding, wil ie wel bellen maar gaat ie niet over, zegt ie dat ie verbonden is maar je hoort niks?

Probeer eerst eens de iPhone te herstellen door middel van iTunes. Lijkt me sowieso geen kwaad kunnnen.

De SIM kaart werkt wel in een andere mobiel? Als je bij Instellingen > Algemeen > Netwerk 3G uit zet, kan je dan wel bellen?

Je zegt dat je internet hebt; is dat niet stiekem je wifi?

[ Voor 8% gewijzigd door spone op 10-04-2012 22:26 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimals
Ik heb geen ontvangst, met andere woorden heb ik 0 van de 4 ontvangststreepjes. Als ik sms staat er een klein uitroepteken naast het verzonden bericht let de boodschap dat de sms niet verzonden kon worden, als ik probeer te bellen krijg ik de boodschap gesprek mislukt met de vraag of ik opnieuw wil bellen.

Ik heb de sim kaart daarnet in een andere iPhone 4 gestoken, daar heb ik wel perfect ontvangst. De andere persoon zijn sim kaart in mijn iPhone levert eveneens geen ontvangst op dus het lijkt me eerder om een hardware of software probleem te gaan. De provider en het netwerk zal er hoogstwaarschijnlijk niets mee te maken hebben.

De ontvangst via 3G is wel degelijk via 3G, ik heb gedubbelcheckt of mijn Wii verbinding uit staat.

Ik ben momenteel de software via iTunes aan het downloaden, we zullen zien of het toestel herstellen het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 23:56
Wel ervoor zorgen dat je hem in DFU mode het doet, anders voert itunes een normale update uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Klinkt bijna alsof het toestel wat je hebt niet simlockvrij is, maar volgens mij bestaat het fenomeen sim-lock in België niet? Dat zou ook de mogelijkheid tot het wel hebben van 3G-internet niet verklaren.

@ hierboven: en wat dan nog? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door spone op 10-04-2012 22:39 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 13:43

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Zet maar eens je 3G uit als goed is hebt je dan een signaal zoniet dan is de antenne kapot. Mijn vorig iPhone 4 had dat ook, had jailbreak dus kon met SBSettings zo 3G uitzetten. Beetje omslachtig oplossing maar je kan hem ook hiermee wel aankloppen voor garantie ( is een bekend probleem )

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimals
Toestellen in België zijn bij mijn weten inderdaad altijd simlockvrij. Het herstellen via iTunes heeft niets opgeleverd. Als ik mijn 3G uitschakel heb ik nog steeds geen verbinding met het netwerk. Het is gewoon zeer vreemd hoe ik geen verbinding heb, hoewel ik wel gebruik kan maken van 3G wat volgens mij ook via het netwerk van mijn provider gaat.

Wat zou het verschil zijn als ik mijn iPhone herstel in DFU modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Je zegt dat je 0 streepjes hebt, maar staat de naam van de provider wel in beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimals
djoelzz schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:47:
Je zegt dat je 0 streepjes hebt, maar staat de naam van de provider wel in beeld?
De naam van mijn provider staat inderdaad wel in beeld. Ik vraag me momenteel af of het toestel niet gelockt is, maar dan zou ik waarschijnlijk geen verbinding met mijn provider hebben en al zeker geen gebruik kunnen maken van 3G hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterds
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Je hebt een data kaart van MV gekocht..
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1V3m1B471I41193o3S0Y/Screen%20Shot%202012-04-12%20at%2023.08.28.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
@ hierboven: Dat zal het wel niet zijn, want de andere persoon zijn simmkaart geeft ook geen ontvangst in zijn telefoon.
Misschien heb je een buitenlandse iphone te pakken? met lock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idem zelfde probleem kan geen raad vinden, na 6 uren als ik in vliegtuigmodus in en uitschakel heb ik weer bereik totdat ik op een gebied ben waar de ontvangst verslechterd en weer 6 tal uren geen bereik heb.

heb m'n simkaart veranderd, nog steeds niet opgelost, kan het wel gebruiken op een ander gsm en alles verloopt heel goed.

al een oplossing gevonden?

iphone 4s 16gb
Pagina: 1