We hebben momenteel (waarschijnlijk) een routeringsprobleem waardoor we niet van onze LAN naar DMZ en vice versa kunnen pingen.
Hieronder staat de layout van onze firewall waarbij
- P1 en P2 WAN connecties zijn
- P3 is de DMZ poort die naar een untagged poort gaat op onze layer 3 (VLAN 3000)
- P4 is de LAN poort die gaat naar een untagged poort op onze layer 3 (VLAN1)

Nu maakte ik een nieuw interface aan voor onze DMZ zijnde 192.168.3.0/24 met volgende instellingen:

Ter info, dit zijn de instellingen voor onze LAN poort

Na het aanmaken van deze interface, maak ik de nodige regels aan om van LAN naar DMZ en DMZ naar LAN (allow any).
Als ik bij mijn routering kijk zie ik het volgende, wat er volgens mij goed uit ziet:

Als ik de log bekijk zie ik het volgende, de count geeft aan dat we met een probleem zitten:

Ter info, op beide machines staat de firewall uit.
Welke zaken zou ik nog moeten bekijken?
Hieronder staat de layout van onze firewall waarbij
- P1 en P2 WAN connecties zijn
- P3 is de DMZ poort die naar een untagged poort gaat op onze layer 3 (VLAN 3000)
- P4 is de LAN poort die gaat naar een untagged poort op onze layer 3 (VLAN1)

Nu maakte ik een nieuw interface aan voor onze DMZ zijnde 192.168.3.0/24 met volgende instellingen:

Ter info, dit zijn de instellingen voor onze LAN poort

Na het aanmaken van deze interface, maak ik de nodige regels aan om van LAN naar DMZ en DMZ naar LAN (allow any).
Als ik bij mijn routering kijk zie ik het volgende, wat er volgens mij goed uit ziet:

Als ik de log bekijk zie ik het volgende, de count geeft aan dat we met een probleem zitten:

Ter info, op beide machines staat de firewall uit.
Welke zaken zou ik nog moeten bekijken?