Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buymeball
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:02
Hallo,

Voor een Project in het basis onderwijs krijgen wij 48 ipad's.
Mijn punt is alleen hoe kan ik deze van uit een punt beheren. gaat om ipad 3

Gaat hier om:

2 klassen met ieder 24 leerlingen.(1 ipad per leerling)
Het gaat hier om educatieve app's.
Het gaat er vooral om dat ik alles van af 1 punt kan installeren en verwijderen.
Ik de rechten beheer tot het installeren en verwijderen van.

En als het kan zelfs website's uit kan sluiten.

Ik ben niet verder gekomen als:
Want itunes maximaal 5 ipad's
Apple configurator max 30.(en kei duur)

Iemand ideeën?

Vriendelijke groeten mark

Bij deze een Kleine update:
21 Mei gaat het project van start. :*)
Met behulp van Apple

Helaas, Helaas Project word op geschoven tot volgend jaar.
Omdat het bedrijf wat het software pakket zou aanleveren, zich niet aan de afspraken heeft gehouden.
Wordt dit project helaas gecanceld tot eind 2012.

[ Voor 58% gewijzigd door buymeball op 14-05-2012 23:49 . Reden: Status update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je een uitgebreidere startpost zou maken, zou iedereen het apprecieren.

Dus:

- Wat wil je gaan beheren
- Welke software moet er op
- Hoeveel klassen heb je
- 1 iPad per leerling of worden ze gedeeld
- etc

Met die opsomming ben ik er nog lang niet, enkel jij weet er meer van.

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buymeball
diedazz schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:03:
Als je een uitgebreidere startpost zou maken, zou iedereen het apprecieren.

Dus:

- Wat wil je gaan beheren
- Welke software moet er op
- Hoeveel klassen heb je
- 1 iPad per leerling of worden ze gedeeld
- etc

Met die opsomming ben ik er nog lang niet, enkel jij weet er meer van.
Aan gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 21:53
iPad 3? Luxe, waarom als ik vragen mag? iPad 2 lijkt mij nu toch een stuk voordeliger, zeker als er 48 gekocht worden, en de kinderen zullen er weinig van merken gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:37

lasharor

7 december 2004

De "Apple Configurator" applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buymeball
lasharor schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:44:
De "Apple Configurator" applicatie?
Klopt maar dat is max 30 dan kom ik er 18 te kort?

En project bedrijf wil de ipad 3, mijn keus gaat prijs gezien ook voor de 2 maar ik hoef het niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 16:44

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

buymeball schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:58:
Apple configurator max 30.(en kei duur)
De Apple Configurator is gratis :? Je zou in dat geval nog kunnen kiezen om meerdere device-groups te maken. Een andere optie is Mac OSX Server. Als je al een Mac tot je beschikking hebt zijn de kosten daarvan ook wel te overzien.

Belangrijkste vraag is misschien: wat wil je precies beheren aan de iPads?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
buymeball schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:49:
[...]

Klopt maar dat is max 30 dan kom ik er 18 te kort?

En project bedrijf wil de ipad 3, mijn keus gaat prijs gezien ook voor de 2 maar ik hoef het niet te betalen.
Je kan er 30 tegelijk beheren.. dus als je er tussen de 30 en 60 hebt moet je alleen een handeling 2x uitvoeren.. lijkt me toch niet zo'n probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buymeball
Eswip schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:52:
[...]

Je kan er 30 tegelijk beheren.. dus als je er tussen de 30 en 60 hebt moet je alleen een handeling 2x uitvoeren.. lijkt me toch niet zo'n probleem?
Ahh kijk en daar heb ik me verkeken/verkeerd begrepen.

Iemand enige ervaring met deze software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Volgens mij moet je alles kunnen doen met Lion Server. Kost 40 euro en dan kun je alles beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-06 19:02
Ik denk dat je eens moet gaan kijken naar een Mobile Iron of soort gelijke programma.
Hier mee kan je heel makkelijk op afstand profielen maken en zo dra de ipad verbinding maakt met internet wordt het profiel in geladen.

Ook kun je hier mee bepaalde apps aanbieden die ze nodig hebben etc.

Er zijn veel van dit soortt mobile device management programma's die je hier vast mee kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:44

talin

ES-MA

er zijn meer wegend ie naar rome leiden.

de gratis Apple tool: iphone configuration utility ( laat je niet door de naam misleiden) is er voor de mac en de windows versie.
http://www.apple.com/support/iphone/enterprise/

hiermee kan je profielen maken, in de profielen kan je alles uitsluiten en of aanzetten.

kwestie van 1 profiel aanmaken en dan 1 voor 1 alle ipads aansluiten en dat profiel er op zetten en klaar.

wil je het "real time" doen zijn er diverse ( wel betaalde ) opties doen, mobile iron etc ( googlen naar ipad mobile device management )

ik gebruik zelf Maas360 http://www.maas360.com/ voor 20 ipads door heel europa.
het is een webversie van de iphone configuration utility met wat meer opties ( ook voor blackberry's, iphone's en android apparaten )

p.s. check ook absoluut je draadloze netwerk of deze zoveel extra devices aankan, het antwoord ja ik heb een draadloos netwerk is niet genoeg, die dingen willen graag goed gevoed worden en hebben natuurlijk ook ene ip adres nodig.

je hebt het ook over websites blokeren, ik ken zo uit mn hoofd geen optie op een ipad die dat kan maar dat zou je op het draadloos netwerk kunnen regelen, als ze het niet op de ipad mogen zullen ze het op een andere ook niet mogen dus een kwestie van filteren.

[ Voor 24% gewijzigd door talin op 11-04-2012 12:26 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:21

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Laat Apple je hierbij assisteren. Beding dat in de koop van de 48 iPads. Moet vast wel te regelen zijn met Apple NL.

Dit zijn juist de projecten die ze graag willen en succesvol zien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 23:42
Je kunt kijken naar het gartner quadrant voor mobile device management.

Airwatch, mobileiron bijv kan wat jij zoekt..

Let er wel op dat dingen installeren alleen kan op apple devices als je de ipa zelf hebt. Via de appstore kan je het hooguit pushen, maar moet men zelf nog wel een apple id invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:03
Er zijn ook wat third party oplossingen. Er is een nederlans bedrijf dat software heeft ontwikkelt voor alle soorten apparaten. Voornamelijk voor enterprise klanten die een grote vloot mobiel moeten beheren.
Kan alleen even niet op de naam komen, damn...

Met deze software kan alles wat jij wil + veel meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 02:43

fynrd1

Fooled by Randomness

talin schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:14:
er zijn meer wegend ie naar rome leiden.

de gratis Apple tool: iphone configuration utility ( laat je niet door de naam misleiden) is er voor de mac en de windows versie.
http://www.apple.com/support/iphone/enterprise/

hiermee kan je profielen maken, in de profielen kan je alles uitsluiten en of aanzetten.

kwestie van 1 profiel aanmaken en dan 1 voor 1 alle ipads aansluiten en dat profiel er op zetten en klaar.

wil je het "real time" doen zijn er diverse ( wel betaalde ) opties doen, mobile iron etc ( googlen naar ipad mobile device management )

ik gebruik zelf Maas360 http://www.maas360.com/ voor 20 ipads door heel europa.
het is een webversie van de iphone configuration utility met wat meer opties ( ook voor blackberry's, iphone's en android apparaten )

p.s. check ook absoluut je draadloze netwerk of deze zoveel extra devices aankan, het antwoord ja ik heb een draadloos netwerk is niet genoeg, die dingen willen graag goed gevoed worden en hebben natuurlijk ook ene ip adres nodig.

je hebt het ook over websites blokeren, ik ken zo uit mn hoofd geen optie op een ipad die dat kan maar dat zou je op het draadloos netwerk kunnen regelen, als ze het niet op de ipad mogen zullen ze het op een andere ook niet mogen dus een kwestie van filteren.
is dat hetzelfde als ze bij de abn filialen doen?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:18
Bigg Balls schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:47:
Laat Apple je hierbij assisteren. Beding dat in de koop van de 48 iPads. Moet vast wel te regelen zijn met Apple NL.

Dit zijn juist de projecten die ze graag willen en succesvol zien worden.
_/-\o_

Precies. 48 iPads gaat je bijna 23000 EUR kosten als je voor het 16GB Wifi model gaat. Voor dat geld mag Apple je toch wel wat support geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinboontje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-08-2015
Websites blocken is simpel gewoon de mac adressen van de ipads in een filter gooien en een proxy aanmaken klaar is kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 09:27

killercow

eth0

Ben ik de eninge die 48 ipads een belachelijke investering vindt voor iets dat mogelijk de interactie tussen lesstof en kind iets zal verbeteren?

Daarvoor kun je zo ontzettend veel andere leuke, hands on dingen doen met een enorm aantal leerlingen dat het bijna niet te bevatten is.

Daarnaast, Ipads', yay, laten we kinderen vooral 1 device leren, met 1 layout, en 1 setje apps. In plaats van 'internet', of textverwerking met ene computer waar je daadwerkelijk werk mee kunt verzetten, en die gewoon makkelijk te beheren, upgraden en die mogelijk minder snel stuk gaan in kinderhanden, en een stuk meer software voor lesdoeleinden ondersteunen,

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 15:26
killercow schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:48:
Ben ik de eninge die 48 ipads een belachelijke investering vindt voor iets dat mogelijk de interactie tussen lesstof en kind iets zal verbeteren?

Daarvoor kun je zo ontzettend veel andere leuke, hands on dingen doen met een enorm aantal leerlingen dat het bijna niet te bevatten is.

Daarnaast, Ipads', yay, laten we kinderen vooral 1 device leren, met 1 layout, en 1 setje apps. In plaats van 'internet', of textverwerking met ene computer waar je daadwerkelijk werk mee kunt verzetten, en die gewoon makkelijk te beheren, upgraden en die mogelijk minder snel stuk gaan in kinderhanden, en een stuk meer software voor lesdoeleinden ondersteunen,
Die discussie is hier toch helemaal niet nodig? De vraag is hoe het te doen is, niet of het logisch/nodig is. En als je gelezen had, dan zie je dat je niet de enige bent.

Echter is het wel een interessant topic om te kijken hoe hier het beste tot een fatsoenlijke oplossing kan worden gekomen. Vooral de tip om dit met Apple NL te overleggen lijkt me een goede. Dit, omdat je voor zo'n bedrag inderdaad wel wat support mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:16
maas360 zou dit kunnen echter heb je voor het beheren van IPads een Developer Certificaat nodig (.cert)

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 23:42
Je kan bij apple direct kopen, krijg je een kleine korting. Maar het belangrijkste is dat je er een inscriptie op kan laten zetten en zeker bent dat het op voorraad is. Let er wel op dat je maar 1 jaar garantie hebt b2b. Als consument is dat 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik heb wat programma's gezien waar me kleine nichtje meespeelt, ik heb idee dat het tempo waarmee stof opgenomen kan worden velen malen sneller gaat. Maar goed of het de investering waard is zien we over 20 jaar toch? Maar een dure grap zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buymeball
Hallo,

Het is een dure grap inderdaad. Maar als dit project slaagd lever dit meer op voor het Project bedrijf.

Die andere progamma's nooit van gehoord ga vanavond is op onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buymeball
Hallo iedereen,

Ten eerste bedankt voor jullie reactie's.
Ik heb met Apple gepraat/overlegd, en goed nieuws gekregen.
Mijn nieuwe beste vrienden van Apple komen mij onder steunen met 3 man
1 gespecialeerde Ipad medewerker.
1 Systeembeheerder.
1 Netwerk beheerder.

Dit om dat voor hun ook nieuw is en graag een simpele oplossing willen hebben/maken.
Dus wil iedereen even bedanken voor de hulp. Maar ga eerst even kijken wat onze apple mensen mij wijzer kunnen maken en mee kunnen helpen.

Vriendelijke groeten,

Buymeball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:29

sapphire

Die-hard pruts0r

Post het verloop en/of de uitkomst dan hier ook. Kunnen wij mede tweakertjes daar ook van leren :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 21:37
Je kunt veel van Apple zeggen maar dit lossen ze bijzonder goed op! Veel succes ermee en het ziet eruit dat het wel goed gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
kijk dat is heel erg netjes, je betaalt een hoop geld maar krijgt wel een goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Erg netjes van Apple, vertel je ons na de tijd ook even hoe het uiteindelijk is aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:24
Neem even contact op met 1 van de Apple Onderwijs Retailers (Ik weet toevallig dat Xando er 1 is, maar er zijn er meerdere als ik me niet vergis).

Zij kunnen je vaak helpen met dergelijke systemen opzetten/installeren/beheren en de aanschaf v/d systemen/ipads met een aantrekkelijke korting.

Het voordeel is dat zij de kennis in huis hebben om dit op te zetten omdat ze het vaker doen én ze ook nog eens een handig aanspreekpunt zijn mocht er een keer iets aan de hand zijn.

Edit: Ahh, ik zie dat je al direct met Apple contact hebt. Top! ben benieuwd naar de uitkomst van dit verhaal!

[ Voor 9% gewijzigd door RobbieB op 12-04-2012 15:48 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik ben voor onze school ook tablets aan het voor-onderzoeken, ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:04
@ Buymeball.

Hou ons op de hoogte hoe het is gegaan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Investeren in de toekomst en innoveren noemen ze dat... Kost altijd geld waar je veel andere dingen mee zou kunnen doen, maar als niemand nieuwe techniek benut dan komen we niet meer vooruit. Ik vind het een erg goed idee en tof dat Apple het zo oppakt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:03
sebastius schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:57:
Ik ben voor onze school ook tablets aan het voor-onderzoeken, ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen!
Hier hetzelfde verhaal, dit is echt een actief vraagstuk in het onderwijs imo. Veel (vo)scholen spelen met de wens naar tablets, smartphones, byod oplossingen en dergelijke.
Uitgeverijen beginnen nu ook daarop in te spelen, zie bijvoorbeeld http://www.schooltas.net/ van ThiemeMeulenhoff.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 20:22
Exirion schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:31:
[...]

Investeren in de toekomst en innoveren noemen ze dat... Kost altijd geld waar je veel andere dingen mee zou kunnen doen, maar als niemand nieuwe techniek benut dan komen we niet meer vooruit. Ik vind het een erg goed idee en tof dat Apple het zo oppakt.
Heb ik eerder gehoord. Scholen slaan al jaren letterlijk duizenden euro's stuk om in veel lokale whiteboards op te hangen (grappig detail: Mijn middelbare school kreeg destijds een paar duizend euro per lokaal voor nieuwerwetse digitale snufjes. 2 weken later gingen een aantal leraren staken omdat er meer geld naar onderwijs moest omdat de werkdruk te hoog was). Het grootste deel van de leraren hebben nog altijd een pleurishekel aan die borden (oa mijn moeder) omdat ze traag werken, de resolutie vaak lager is dan dat van een normaal schoolbord (normaal schoolbord is ook nog eens een stuk groter) en het vervelend is om te moeten leren werken met een apparaat dat geen goede vervanger is voor wat je al deed.

Er zijn eindeloos veel discussies te voeren over hoe het onderwijs allemaal veel beter kan maar mensen vergeten nog wel eens terug te denken naar hun eigen scholen. Mijn basisschool heeft mij en mijn klasgenootjes destijds helemaal prima voorbereid op het voortgezet onderwijs, allemaal zonder spannende en fancy digitale snufjes 5000 dyslectiediploma's en computers per klas.

Ik ben ook benieuwd want natuurlijk spreekt jeej iedereen zijn eigen tablet en hoera digitaal leren tot de verbeelding, maar dat doen whiteboards ook en het resultaat daarvan moge duidelijk zijn. De pogingen naar vernieuwing en vooruitgang hebben de laatste jaren vaak voor achteruitgang gezorgd dus een beetje sceptische houding kan geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

leecher schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:25:
[...]

Heb ik eerder gehoord. Scholen slaan al jaren letterlijk duizenden euro's stuk om in veel lokale whiteboards op te hangen (grappig detail: Mijn middelbare school kreeg destijds een paar duizend euro per lokaal voor nieuwerwetse digitale snufjes. 2 weken later gingen een aantal leraren staken omdat er meer geld naar onderwijs moest omdat de werkdruk te hoog was). Het grootste deel van de leraren hebben nog altijd een pleurishekel aan die borden (oa mijn moeder) omdat ze traag werken, de resolutie vaak lager is dan dat van een normaal schoolbord (normaal schoolbord is ook nog eens een stuk groter) en het vervelend is om te moeten leren werken met een apparaat dat geen goede vervanger is voor wat je al deed.

Er zijn eindeloos veel discussies te voeren over hoe het onderwijs allemaal veel beter kan maar mensen vergeten nog wel eens terug te denken naar hun eigen scholen. Mijn basisschool heeft mij en mijn klasgenootjes destijds helemaal prima voorbereid op het voortgezet onderwijs, allemaal zonder spannende en fancy digitale snufjes 5000 dyslectiediploma's en computers per klas.

Ik ben ook benieuwd want natuurlijk spreekt jeej iedereen zijn eigen tablet en hoera digitaal leren tot de verbeelding, maar dat doen whiteboards ook en het resultaat daarvan moge duidelijk zijn. De pogingen naar vernieuwing en vooruitgang hebben de laatste jaren vaak voor achteruitgang gezorgd dus een beetje sceptische houding kan geen kwaad ;)
Deze discussie hoeft alleen niet in dit topic plaats te vinden, hoewel ik graag de discussie met je aan wil gaan over meetbare resultaten dankzij digitale verbeteringen en 'snufjes'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
leecher schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:25:
[...]
Een probleem is imho dat je losse elementen pakt en die op hun individuele toegevoegde waarde bekijkt.

Voor een whiteboard opzich zullen je argumenten vast opgaan, voor een ipad opzich vast ook wel.
Maar wat nu eens als we het al bestaande whiteboard op alle ipads kunnen tonen / opslaan zodat iedereen de beschikking heeft over de uitleg van de leraar.

De toegevoegde waarde van "dit nieuwe onderwijs" zit wmb in de keten en de uitbreidbaarheid van die keten. Je moet het niet zozeer individueel bekijken, maar binnen de keten. Staat er voor over 5 jaar weer een nieuw speeltje gepland dan moet die samenwerken met het whiteboard en de ipad, op die manier blijf je toegevoegde waarde houden (imho)
Pagina: 1