Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DVD's rippen en samenvoegen van 1 verzamelbox.

Pagina: 1
Acties:

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Geachte tweakers,

Voor onze kids willen we een aantal (veel te veel) dvd's rippen.
Omdat we voornamelijk dvd serie boxen kopen wil ik eigenlijk per serie een menu hebben.

Bijvoorbeeld:

Het lekker oudewetse tjechische animatie serietje : Molletje.
Daarvan heb ik de complete series (4 dvd's) nu wil ik na de rip eigenlijk 1 menu met daarin vereenigd de menu's van de 4 verschillende dvd's .

Kan dit ? En hoe pak ik dit aan?

Voor boxen waar meerdere talen opzitten zou ik ook graag tips krijgen hoe we een mooie selectie kunnen maken qua inhoud (welke subs wel en niet etc).

Hartelijk dank!

Gubyan

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:12
Rips maken en zelfs menu's aanmaken staat in geur en kleur uitgelegd op letterlijk duizenden sites.
Als je er niet uit komt zoek dan de handelingen in stapjes op:
1) hoe maak ik een dvd rip
2) hoe comprimeer ik de video (4 dvd's op 1 dvd gaat 99/100 keer niet namelijk)
3) hoe maak ik een dvd menu aan
4) hoe brand ik een dvd zodat mijn apparatuur deze afspeelt.

Zeker als je dit in het engels zoekt staat het echt letterlijk voor een huisvrouw uitgelegd dus daar moet je wel uitkomen.

if (!coffee) {
Work = false; }

• gubyan
naaitsab schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:38:
Rips maken en zelfs menu's aanmaken staat in geur en kleur uitgelegd op letterlijk duizenden sites.
Als je er niet uit komt zoek dan de handelingen in stapjes op:
1) hoe maak ik een dvd rip
2) hoe comprimeer ik de video (4 dvd's op 1 dvd gaat 99/100 keer niet namelijk)
3) hoe maak ik een dvd menu aan
4) hoe brand ik een dvd zodat mijn apparatuur deze afspeelt.

Zeker als je dit in het engels zoekt staat het echt letterlijk voor een huisvrouw uitgelegd dus daar moet je wel uitkomen.
Lekkere snelle Jelle reactie,

Punt 1 : ja, dat snap ik.
Punt 2 : De rip komt op WHS dus hoeft niet meer op DVD of Bluray
Punt 3 : Google time, denk ik dan maar. Ik wou graag de originele onderdelen vereeningen in 1 nieuw menu.
Punt 4 : Zie punt 2.

Waar mij het om gaat of er bepaalde software is die jullie kunnen aanraden als mede tweakers.
Of tips omtrend hoe ik een menu kan bouwen wat danwel de vier losse vereenigd ofwel een topmenu.

Dus mochten er nog tweakers zijn die dit zelf ook uitgevoerd hebben dan hoor ik graag hoe en met welke software het goed lukt. :+

[ Voor 0% gewijzigd door gubyan op 10-04-2012 21:47 . Reden: foutje ]

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:12
Zaken de je prima zelf uit kunt vinden door een half uurtje te googlen kunnen dat soort reacties verwachten ja.
Men gaat niet het wiel opnieuw uitvinden door hier een tutorial te gaan schrijven hoe jij een rip maakt aangezien dat zo op het internet te vinden is.

Bij die tutorials wordt ook altijd verteld welke software er gebruikt word, kijk welke je het beste aanstaat en ga aan de slag, een extra top-menu maken zal verschillen per dvd speler of dat werkt. In het slechtste geval moet je alle afleveringen omzetten (naar mp4 oid.) en zelf een menu maken van de grond af aan.

Indien je de boel op de pc gaat draaien heb je hier een beginnetje:
MSDN: DVD.topMenu method

if (!coffee) {
Work = false; }

• gubyan
naaitsab schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:57:
[...]

Zaken de je prima zelf uit kunt vinden door een half uurtje te googlen kunnen dat soort reacties verwachten ja.
Men gaat niet het wiel opnieuw uitvinden door hier een tutorial te gaan schrijven hoe jij een rip maakt aangezien dat zo op het internet te vinden is.

Bij die tutorials wordt ook altijd verteld welke software er gebruikt word, kijk welke je het beste aanstaat en ga aan de slag, een extra top-menu maken zal verschillen per dvd speler of dat werkt. In het slechtste geval moet je alle afleveringen omzetten (naar mp4 oid.) en zelf een menu maken van de grond af aan.

Indien je de boel op de pc gaat draaien heb je hier een beginnetje:
MSDN: DVD.topMenu method
Nou, bedankt dan maar ...

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga niet met DVD menu's klooien. Rip de afleveringen naar hun eigen bestand en gebruik dan mediaspeler of HTPC om dat af te spelen. Dan kan je gewoon naar individuele afleveringen gaan. Elke keer weer dvd's aanmaken is zo'n klote werkje.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• gubyan
You got a point, misschien wil ik het wel te mooi maken.
Gezien de allocated time, is dat kansloos.
Pagina: 1