Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:49
Wie van jullie heeft ervaring met Pakje Gemak?
Dit houd in dat je een pakket van bijv. alternate of azerty etc. direct kan laten afleveren op bijv. het postkantoor.

Maar nu wil ik graag weten welke ict webwinkels doen dit nog meer behalve azerty en alternate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

Deze vraag hoort sowieso niet in SG maar in SF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25
met postNL kun je tegenwoordig voor elke bezorging, via hun website, aangever dat ze het op het postkantoor moeten laten staan.
Zolang je van de winkel een track and trace nummer krijgt en op tijd bent tenminste.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
RocketKoen schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:06:
met postNL kun je tegenwoordig voor elke bezorging, via hun website, aangever dat ze het op het postkantoor moeten laten staan.
Zolang je van de winkel een track and trace nummer krijgt en op tijd bent tenminste.
Da's niet hetzelfde. Het pakje wordt dan bijvoorbeeld op maandag verstuurd, op dinsdag geprobeerd bij je thuis te bezorgen waarna je het woensdag op het postkantoor kan ophalen.

(of bedoel je dat, zodra de verzender een T&T-code stuurt, je dan al meteen kan laten doorsturen naar postkantoor?!?)

Bij PakjeGemak: maandag verstuurd, dinsdag op bijv. een postkantoor af te halen. Net een dagje minder onnodige vertraging dus.

Overigens heb ik een jaartje geleden al eens gevraagd of dit type verzendmethode aan de PriceWatch toegevoegd zou kunnen worden. Wellicht dat dat nog eens gaat gebeuren... Vooralsnog ken ik in elk geval weinig winkels waar ze dit gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door vanaalten op 10-04-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja. ervaring mee. Komt bij de albert hein binnen en die is tot 20u open. Dus dat is handig.
Minder handig dat ze het pakketje (1x) geopend hadden. Ze waren er toch nog niet zo bekend mee.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
vanaalten schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:49:

(of bedoel je dat, zodra de verzender een T&T-code stuurt, je dan al meteen kan laten doorsturen naar postkantoor?!?)
Dat dus.
https://mijnpakket.postnl.nl

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Lijkt me erg lastig. Je besteld iets online om thuis bezorgd te krijgen en dan moet je alsnog de deur voor uit en zorgen dat je voor sluitingstijd er bent.
Maar dat komt mogelijk ook door wat ik bestel: zakken hondenvoer van 14 kg. Daar hoef ik niet onnodig mee te sjouwen.
En me te haasten om voor sluitingstiden bij de ophaallocatie te zijn... Ik kies dus altijd voor thuis bezorgen.

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Laatst online: 00:44
Ik snap het wel.
Er is niks ergers dan de hele dag moeten wachten voor ze een keer zijn langsgeweest.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:17

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Ik heb ook ergens ooit eens gelezen dat je inderdaad het adres van het postkantoor als bezorg-adres op de webshop kon invullen en dan het pakket bij het postkantoor kon ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Werkt goed ja, paar keer gedaan. Heb dit 12 jaar geleden eens voorgesteld bij ze (toen het nog PTT heette volgens mij) en blijkbaar hebben ze er 10 jaar voor nodig gehad om dit door te voeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halojamie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-04-2023
pixmania heeft dit ook, maar dat is afhalen bij een kiala punt (niet zeker van de naam) waaronder een postkantoor, supermarkt, krantenkiosken etc

heb het gedaan omdat er meestal niemand thuis is overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
halojamir schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:14:
pixmania heeft dit ook, maar dat is afhalen bij een kiala punt (niet zeker van de naam) waaronder een postkantoor, supermarkt, krantenkiosken etc

heb het gedaan omdat er meestal niemand thuis is overdag.
Kiala is overgenomen door UPS. Maar het werkt nog steeds.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Heb bij Azerty al een paar keer gebruik gemaakt van de 'Pakje Gemak' service. Bijvoorbeeld op dagen dat ik weet dat ik niet thuis ben. Ik heb namelijk de pech dat ze het pakketje dan naar een postkantoor 10km verderop brengen. Terwijl er op 1km afstand ook een postkantoor zit 8)7. Daar laat ik het pakket dan ook afleveren met Pakje Gemak :). Heb er nog nooit problemen mee gehad, behalve dat het postagentschap niet echt blij is met de grote stapels pakketjes die ze nu krijgen >:) (niet alleen van mij hoor :P ).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:50

Rannasha

Does not compute.

Het postagentschap bij mij in de buurt snapt Pakje Gemak niet helemaal. Heb het 1 keer gebruikt, maar in eerste instantie wiegerde men mij het pakje mee te geven zolang ik niet zo'n briefje had dat de postbode achterlaat als je niet thuis bent. En die had ik natuurlijk niet. Pas nadat ik mijn verzendbevestiging thuis had uitgeprint, samen met de PostNL webpagina over Pakje Gemak kon ik ze overtuigen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

PostNL heeft een hoop nieuwe diensten, de meeste lopen allemaal via https://mijnpakket.postnl.nl/ de meest in het oog springende is de escrow dienst checkout voor webwinkels, ook de duurste, een digitale variant op het oude rembours systeem waarbij PostNL een verzender pas betaald zodra het pakje is ontvangen. juridisch net zo waterdicht dus als het sturen van bakstenen via rembours, dus kompleet zinloos, ze hadden beter met xray scan dienst kunnen komen zodat je door een onafhankelijke tussenpartij de inhoud kan laten controleren voor ontvangstname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het zelf vaker gebruikt (pakjegemak), maar gemengde ervaringen mee. Eerste keer ging alles perfect en kon ik het mooi na het werk afhalen.
De tweede keer echter moest ik veel moeite doen. Ik had het overzicht van track and trace meegenomen. Echter bij de supermarkt, (het postnl postkantoor gedeelte voorin de winkel) vertelden ze mij dat ze niets hadden ontvangen. Dus ik s'avonds nog een keer langs geweest maar weer vertelden ze mij dat er niets was, en het vrouwtje achter die balie wilde ook niet verder kijken dan haar neus lang was(na vertellen dat het om een grote pckast ging. Werd ze boos op mij en zei "wat ik niet heb dat kan ik ook niet weggeven". De volgende dag ga ik terug, en wat bleek, het pakje was er de vorige dag wel al maar het was door een andere medewerker aangenomen en die had het weer op de verkeerde plek gezet, waardoor ze het niet gezien had. (Moet je even voorstellen de doos van een Antec twelvehundred pckast, toch 650 mm (H) x 300 mm (W) x 600 mm (D)) en dat zonder "bruine" doos eromheen, dus gewoon met opdruk.

Oftwel het is makkelijk, maar in een supermarkt bijvoorbeeld lopen een hele hoop werknemers rond, die op verschillende dagen verschillende tijden werken, en als die dan zo'n pakje aannemen moet je maar hopen dat het op de goede plek terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-10 18:08

painkill

Pain(k)(ill)

Mijn postkantoor had er in ieder geval nog nooit van gehoord..
Heb zelfs een verhaal gehoord dat het postkantoor het maar geopend heeft omdat hun adres er op stond..

Het is trouwens ontzettend moeilijk om ook maar 1 webshop te vinden welke dit heeft..
Ik denk dat je dan op 1 op de 100+ zit..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:47

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb er 1 x gebruik van gemaakt tijdens een bestelling bij Azerty. Eigenlijk geen gekke dingen meegemaakt, het werkte best goed.

Dit iit tot de niet thuis code van PostNL die 9 v/d 10 keer niet werkt waardoor de postbode weer voor jan *** een bezorgpoging doet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:31
Ik laat het altijd via pakje gemak bezorgen met name omdat ik geen vriendelijke buren heb die het de zelfde dag nog komen langs brengen (lees 2 weken lang laten liggen) of dat het 2 straten verder op ligt bij iemand die een buil zware shag per dag naar binnen werkt. En dit overdrijf ik niet

Voor kleding doet www.label54.nl het ook, bij andere webshops laat ik het meestal bij iemand anders bezorgen

Misschien handig om dit ook in de pricewatch aan te gaan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
GrooV schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:22:
Ik laat het altijd via pakje gemak bezorgen met name omdat ik geen vriendelijke buren heb die het de zelfde dag nog komen langs brengen (lees 2 weken lang laten liggen)
Je verwacht dat je buren, die al zo vriendelijk zijn geweest het pakje aan te nemen, het ook nog komen brengen bij jou? Het lijkt me toch niet meer dan normaal, dat als jij een briefje in je bus vind dat iets is afgeleverd bij je buren, dat je het dan gaat halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik heb ervaring met Kiala, een keertje kleding besteld bij Esprit en laten bezorgen bij een bloemenwinkel in de buurt. Gewoon een dagje minder vertraging, want anders lag het wel bij het postkantoor idd. Prima oplossing imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 11:51
DC_Vincent schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:47:
[...]

Je verwacht dat je buren, die al zo vriendelijk zijn geweest het pakje aan te nemen, het ook nog komen brengen bij jou? Het lijkt me toch niet meer dan normaal, dat als jij een briefje in je bus vind dat iets is afgeleverd bij je buren, dat je het dan gaat halen?
Het gebeurt vaak zat dat zo'n briefje niet bij je in de brievenbus wordt gedaan. Bij mij zelfs eerder regel dan uitzondering. Gelukkig heb ik geen nare buren. edit: alleen bij PostNL, overige postbedrijven doen het wel netjes.

Ik heb 1x gebruik gemaakt van PakjeGemak. Prima ervaring mee, alleen de verkoopster was erg goed in vertrouwen. Heb alleen gezegd dat ik een pakketje op naam van 'xxx' kwam halen. Zij: ooh, van PakjeGemak toch? Die TV?

Geen ID hoeven laten zien, geen printje of wat dan ook.

[ Voor 3% gewijzigd door jroz2001 op 24-04-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Twee keer met ervaring met pakjegemak. Niemand bij het afhaalpunt kende het.

Eerste ervaring moest ik een 15 minuten wachten bij het afhaalpunt, het pakje was beland op het managers hok, aangezien het op het adres van het pakjegemak geleverd wordt op jou naam, waar blijkbaar niemand op let. Nadat het terecht was geloofde ze niet dat het voor mij bestemd was en moesten en zouden ze het ter plekke openen om het te controleren.... heel apart allemaal.

Tweede ervaring: Pakket geopend, niet opgelet aan wie deze gestuurd was of dat het om een pakjegemak ging.

Geen dingen mis met de producten echter is er nooit echt iets duidelijk gecommuniceerd met de afhaalpunten.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:31
DC_Vincent schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:47:
[...]

Moet er wel een briefje liggen, heb soms ook wel eens een briefje gehad zonder huisnummer. Kon ik de halve straat af. Toen bleek nog dat de postbode het in een andere straat had bezorgd! 8)7
Pagina: 1