Toon posts:

Recht op een aanbieding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hé medeTweakers,

Op donderdag 29-03-2012 heb ik bij Typhone de HTC one X besteld +de verzendkosten betaald. Gelijk na de bestelling kreeg ik een email dat het contract voor vrijdag 15:00 uur -30-03-2012 in hun bezit moest zijn i.v.m. de aanbieding van Vodafone. Ik kreeg de opties om het contract te mailen of te faxen. De aanbieding was dat het toestel gratis is bij een 1 jarig Vodafone bel/sms/web smart 100 abonnement, prima aanbieding leek mij.
Ik die zelfde donderdag avond nog een mail terug gestuurd met daarin netjes de benodigde gegevens, contract ondertekent, bank afschrift, paspoort enz.

Op maandag 2 april 2012 had ik nog niets gehoord dus ik dacht even bellen of alles goed is gegaan. Als reactie kreeg ik:”zodra de gegevens zijn verwerkt nemen wij contact met u op” dus ik netjes wachten , en wachten.. donderdag 5 april heb ik ze nog een mail gestuurd met daarin de vraag of alles goed is gegaan. Ik kon opeens op de website niet meer mijn orderstatus opvragen want mijn order bestond niet meer.

Vandaag 10 april kreeg ik eindelijk een mailtje met daarin een herinnering dat mijn contracten niet zijn ontvangen. Ik gelijk bellen en leg het hele verhaal uit en vertel wanneer ik mijn contract heb opgestuurd. De vrouw aan de telefoon vertelde mij dat inderdaad de contracten wel binnen zijn maar helemaal niet zijn doorgekomen ofzo iets. Ze ging ieder geval een mailtje sturen naar een collega zo dat het wel werd behandeld.

Ik gelijk vragen of de aanbieding natuurlijk wel nog geldig is, want als ik nu het zelfde abonnement afsluit moet ik 250 euro bijbetalen. De vrouw kon hier geen antwoord opgeven.

Mijn vraag aan jullie is, heb ik gewoon recht op deze aanbieding? Ik heb netjes mijn contract opgestuurd voor de deadline en ik wil dolgraag die telefoon hebben. Door hun nalatigheid is mijn aanvraag nog niet eens behandeld.

Groet,
Terence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voordat je gaat juridiseren, eerst even afwachten wat de uitkomst is van het interne overleg?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik denk dat je best redelijk kan maken dat je intentie was om een contract te tekenen op basis van die aanbieding.
Als het contract vanaf hun kant al getekend was zijn ze (lijkt mij iig) verplicht om er aan te doen. Ze kunnen zich natuurlijk wel beroepen op typfouten etc in advertenties. Maar ik weet niet of dit het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:33:
Voordat je gaat juridiseren, eerst even afwachten wat de uitkomst is van het interne overleg?
Ja ik dacht voor dat ik gelijk te horen krijg dat ik pech heb, even kijken wat mijn rechten eigenlijk zijn, zo dat ze me niet te makkelijk afwimpelen.

of het getekend is vanaf hun kant dat weet ik eigenlijk niet.. heb gewoon zo een standaard contract ingevuld en gelijk weer opgestuurd. in principe was de overeenkomst rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vermoed dat je best wel even bedacht hebt dat de aanbieding te mooi was om waar te zijn, zeker gezien het feit dat andere webshops minimaal €360,- voor het toestel vragen bij dit abonnement. De webshop heeft waarschijnlijk een fout gemaakt en komt daar nu op terug en vraagt op de website €319,- Als jij dan nu ipv dat bedrag €250,- bij hoeft te betalen heb je volgens mij een mooie aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was geen fout maar echt een normale aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Een toestel met een nieuwwaarde van €550,- gratis bij een abonnement van 12x € 26,50 = €318,- ? Sorry, maar dat kan ik me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ehm, ja. Ik heb mijn Lumia 800 ook bij een aanbieding gehaald, ik betaal totaal over die 12 maanden incl aansluitkosten 300 euro, terwijl het toestel op moment van bestellen los zo'n 450 euro zou gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Alles wijst er op dat de prijs fout was. Ik zou er niet van uit gaan dat je dit toestel gratis gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robo1993 in "HTC One X - Levertijden en Prijzen"

Ander lees je dit topic dan maar even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Dit was een echte aanbieding van Typhone (en GSMeasy). Ik heb er ook een besteld en geleverd gekregen.
Overigens is het totaal 465 euro:
8 * 42,50 = 340
4 * 21,25 = 85
1 * 30
1 * 10

Totaal 465. Met Cashback 440, eventueel tot 40 euro korting van nieuwsbrief, dan 400 euro.

Heb je het contract met bescheiden per mail opgestuurd of per post?
Als je het per mail verzonden heb dan heb je als het goed is een verzonden mail met datum en tijd. Daarmee kan je niet bewijzen dat het op tijd binnen was, maar wel dat het op tijd verstuurd was. Ik zou het voor de zekerheid even moeten verifiëren maar dan denk ik dat je sterk staat. Je intentie is dan duidelijk, ook dat je tijdig de nodige actie hebt ondernomen.
Als je het per post verstuurd hebt heb je vrees ik geen bewijs, dan wordt afdwingen van levering denk ik heel moeilijk. Uit het oogpunt van klantvriendelijkheid en ook gezien de mail die je gestuurd hebt zou het Typhone/TPH wel sieren als ze toch leveren. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaringen met Typhone tot nu toe goed zijn, dus het zou me heel erg van ze tegenvallen als ze niet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sigis schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:02:
Dit was een echte aanbieding van Typhone (en GSMeasy). Ik heb er ook een besteld en geleverd gekregen.
Overigens is het totaal 465 euro:
8 * 42,50 = 340
4 * 21,25 = 85
1 * 30
1 * 10

Totaal 465. Met Cashback 440, eventueel tot 40 euro korting van nieuwsbrief, dan 400 euro.

Heb je het contract met bescheiden per mail opgestuurd of per post?
Als je het per mail verzonden heb dan heb je als het goed is een verzonden mail met datum en tijd. Daarmee kan je niet bewijzen dat het op tijd binnen was, maar wel dat het op tijd verstuurd was. Ik zou het voor de zekerheid even moeten verifiëren maar dan denk ik dat je sterk staat. Je intentie is dan duidelijk, ook dat je tijdig de nodige actie hebt ondernomen.
Als je het per post verstuurd hebt heb je vrees ik geen bewijs, dan wordt afdwingen van levering denk ik heel moeilijk. Uit het oogpunt van klantvriendelijkheid en ook gezien de mail die je gestuurd hebt zou het Typhone/TPH wel sieren als ze toch leveren. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaringen met Typhone tot nu toe goed zijn, dus het zou me heel erg van ze tegenvallen als ze niet leveren.
ja het was echt een aanbieding, gsm easy en Typhone hadden deze aanbieding.. ik denk ter promotie van het toestel.

Ja ik heb het per mail opgestuurd en daar staat gelukkig een datum en tijd bij. Ik hoop echt dat het nog goed komt en anders hoop ik op een stukje service van Typhone.

Goed om te weten dat jij al eerdere ervaringen met Typhone hebt en dat deze goed zijn, dat doet me goed.

weet iemand iets qua juridische kwesties? welke rechten ik heb enz?

dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik denk dat TPH targets wilde halen van verkochte Vodafone contracten in het eerste kwartaal om zo een bonus binnen te kunnen halen. Ze hadden ook hele scherpe aanbiedingen met de Sensation, Galaxy S2, Xperia S en Note.

Als je een tijdig verzonden email hebt met alle informatie en documenten die ze gevraagd hebben, alle verplichte velden ingevuld en getekend is de enige valide reden om niet te leveren mijns inziens een afwijzing door Vodafone.

Volgens BW art. 6:217 lid 1 komt een overeenkomst tot stand door aanbod en aanvaarding. In het meest ongunstige geval is het aanbod de door Typhone gestuurde mail met de bevestigde bestelling en bescheiden. De aanvaarding is dan het ontvangen van de gevraagde bescheiden door jou. In het geval van email mag je uitgaan van ontvangst binnen korte tijd na verzending.

Typhone stelt in haar algemene voorwaarden dat alle aanbiedingen vrijblijvend zijn (2.1) en dat ze het aanbod tot vijf werkdagen na aanvaarding kunnen herroepen. Mijns inziens enigszins discutabel, maar hier kunnen ze zich in dit geval mijns inziens niet meer op beroepen, daar de gestelde termijn ruimschoots is verlopen. Daarmee is de overeenkomst dus tot stand gekomen en is de aanbieder in beginsel verplicht die na te komen. In dit geval is er wel een ontbindende voorwaarde: geen acceptatie door de provider. Als ze zich daar op beroepen kan je contact opnemen met Vodafone om de reden en juistheid te verifiëren. Andere redenen om niet te leveren zin bijvoorbeeld: in redelijkheid niet in staat zijn om het aangeboden product te leveren of een fout in de aanbieding (bijvoorbeeld prijs) waarvan een gemiddelde koper die ter goede trouw is redelijkerwijs zou kunnen weten dat die onjuist is. Dit soort zaken zijn mijns inziens echter duidelijk niet aan de orde.

Mijns inziens horen ze dus gewoon te leveren mits Vodafone het contract accepteert. Bij afwijzing door Vodafone moet daar natuurlijk ook een valide reden voor zijn.

Gezien mijn ervaringen met Typhone verwacht ik dus geen problemen, waarschijnlijk was de medewerker waar je contact mee hebt gehad ten eerste niet bevoegd om hier een uitspraak over te doen. Daarnaast willen ze waarschijnlijk verifiëren of de bescheiden tijdig ontvangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-10 23:35
Dit is meer iets voor het Shopping Forum. Verhuisd dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sigis schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:17:
Ik denk dat TPH targets wilde halen van verkochte Vodafone contracten in het eerste kwartaal om zo een bonus binnen te kunnen halen. Ze hadden ook hele scherpe aanbiedingen met de Sensation, Galaxy S2, Xperia S en Note.

Als je een tijdig verzonden email hebt met alle informatie en documenten die ze gevraagd hebben, alle verplichte velden ingevuld en getekend is de enige valide reden om niet te leveren mijns inziens een afwijzing door Vodafone.

Volgens BW art. 6:217 lid 1 komt een overeenkomst tot stand door aanbod en aanvaarding. In het meest ongunstige geval is het aanbod de door Typhone gestuurde mail met de bevestigde bestelling en bescheiden. De aanvaarding is dan het ontvangen van de gevraagde bescheiden door jou. In het geval van email mag je uitgaan van ontvangst binnen korte tijd na verzending.

Typhone stelt in haar algemene voorwaarden dat alle aanbiedingen vrijblijvend zijn (2.1) en dat ze het aanbod tot vijf werkdagen na aanvaarding kunnen herroepen. Mijns inziens enigszins discutabel, maar hier kunnen ze zich in dit geval mijns inziens niet meer op beroepen, daar de gestelde termijn ruimschoots is verlopen. Daarmee is de overeenkomst dus tot stand gekomen en is de aanbieder in beginsel verplicht die na te komen. In dit geval is er wel een ontbindende voorwaarde: geen acceptatie door de provider. Als ze zich daar op beroepen kan je contact opnemen met Vodafone om de reden en juistheid te verifiëren. Andere redenen om niet te leveren zin bijvoorbeeld: in redelijkheid niet in staat zijn om het aangeboden product te leveren of een fout in de aanbieding (bijvoorbeeld prijs) waarvan een gemiddelde koper die ter goede trouw is redelijkerwijs zou kunnen weten dat die onjuist is. Dit soort zaken zijn mijns inziens echter duidelijk niet aan de orde.

Mijns inziens horen ze dus gewoon te leveren mits Vodafone het contract accepteert. Bij afwijzing door Vodafone moet daar natuurlijk ook een valide reden voor zijn.

Gezien mijn ervaringen met Typhone verwacht ik dus geen problemen, waarschijnlijk was de medewerker waar je contact mee hebt gehad ten eerste niet bevoegd om hier een uitspraak over te doen. Daarnaast willen ze waarschijnlijk verifiëren of de bescheiden tijdig ontvangen zijn.
Mijn grote dank voor dit geweldige antwoord! bedankt voor al je moeite.. nu weet ik tenminste mijn rechten! echt, mijn grote dank.

Ik ga maar gewoon rustig wachten op wat Typhone te zeggen heeft.

ik kan niet wachten tot ik de telefoon binnen krijg!

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Leuk die rechten, totdat Typhone zegt dat je niks krijgt. Dan kun je gaan procederen. Iets, wat 90% niet gaat doen. Ze komen er dus vaak mee weg.

Heb je ondertussen al bericht gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yes... vandaag 3 berichten gehad. eerst in de ochtend dat het door vodafone is geaccepteerd, daarna aanvullende gegevens van mijn abonnement, en ik heb net een mailtje gehad dat mijn telefoon + simkaart op de post is gedaan en krijg ik hem dus waarschijnlijk morgen binnen!

Hebben ze toch uiteindelijk netjes gedaan bij Typhone, prima service.. al duurde het wel 17 dagen ..

ach, ik blij! krijg morgen mijn lang verwachte HTC one X
Pagina: 1