Harde schijf stopt met tikken en doet het weer?

Pagina: 1
Acties:

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:56
Een aantal weken geleden moest ik helaas tot de conclusie komen dat mijn Western Digital harde schijf ermee gekapt was, hij tikte namelijk. Verschillende keren uitgeprobeerd en hij bleef tikken. Nou, ik had (heb) nog garantie, dus een RMA maken. Echter moest ik hem in een antistatisch zakje versturen en die had ik niet.

Nu ben ik vandaag bij de lokale computerzaak langsgeweest om zo'n zakje te halen, en besloten om de schijf nog aan een laatste test te onderwerpen. En wat blijkt: Hij werkt weer!

Is het slim om deze schijf alsnog op te sturen onder het mom 'hij tikt' of zal dat voor de rest wel loslopen?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-01 18:57

Sebazzz

3dp

Dat ding gaat vroeg of laat kapot.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:51

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Download de WD diagnostic software, en doe een extended test. Als 'ie echt zelfmoordneigingen heeft gaat 'ie vanzelf weer tikken.

Hier stond een dode link.

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:20
Evt data veilig stellen en dan gewoon opsturen

Verwijderd

De 2.5" WD SATA HDD die aan m'n Sony TV hangt, wil ook wel eens tikken. Na een Data Lifeguard Diagnostic sessie doet ie 't weer probleemloos.

Al 3 keer gehad, eerste keer was ~1 jaar geleden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 20:12 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb een Seagate Barracuda LP gehad die min of meer hetzelfde deed. Tikken als een malle in de machine.
Los gehad, bekeken, nog eens gemonteerd en aangesloten, weer tikken...

Na een dag op de plank gelegen te hebben meegenomen naar mijn werk en hem daar aan een testbakkie gehangen en die de dag lekker diagnostics laten doen. In het begin tikte hij, maar na een reboot leek hij ineens weer te werken.
Performance getest, die was acceptabel, maar wel minder vergeleken met zijn broertje in mijn server.

Lang verhaal kort: Dat ding vertrouwde ik niet meer en is RMA gegaan. Keurig een vervangend exemplaar terug gekregen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:23
Het is al gezegd... maar tikkende hardeschijven direct RMA of garantie als dat nog mogelijk is. Niet mee rommelen, levert alleen maar frustratie op als het ding straks 'bekijk het maar' zegt. Hij werkt wss weer omdat de kop tijdens het vervoer 'los' is gekomen oid, heeft ondersteboven kop gelegen oid. Dat is ook een truukje wat je iig in het verleden bij WD-schijven kon doen, die gingen ook vaak naar verloop van tijd lichtjes tikken... die deed je op de kop in de kast en het was weer weg... en iets wat ik overigens nog steeds met oudere schijven doen want het helpt absoluut tegen ouderdom geluidjes.

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:56
Ik zal hem dan toch maar eens opsturen. (Garantie heb ik nog, en ik heb liever dat ik dan inderdaad een nieuwe krijg die ik kan vertrouwen i.p.v. dat hij straks weer gaat beginnen.) Bedankt allen!

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Pagina: 1