[WIN7] COM Surrogate crasht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07-2023
Als ik in een map met foto's zit en ik foto's aan het bekijken ben krijg ik steeds de melding dat 'com surrogate' niet meer reageert.

Ik heb al gegoogled, ze zeggen dat het vaak komt door Nero en DivX. Maar beide programma's gebruik ik niet. Meestal wordt er ook naar deze website gelinkt: http://www.howtogeek.com/...d-working-error-in-vista/

Dat gaat ook al niet, als ik dllhost.exe wil toevoegen aan de DEP lijst lukt dat niet omdat mijn Win7 64bit is.

Het is voor de rest een lappie van een weekje oud die volledig uptodate is. (Asus N53SV-S1827V)

Wat ik al heb geprobeerd:

- dllhost.exe toevoegen aan DEP lijst -> Niet gelukt omdat ik Win7 64bit heb
- Codec pack geinstalleerd -> niet geholpen
- Windows 'schoon' booten (via msconfig alles behalve Microsoft zelf uitschakelen) -> niet geholpen.

Wat ik trouwens heb gemerkt is dat gisteren nog als ik in een map zat met foto's de pictogrammen niet weergegeven werden (dus voorbeeld miniatuur van de fotos in de map) maar vandaag krijg ik dat wel te zien. Toch blijft COM Surrogate crashen tijdens het bekijken van de foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:45

JaltaH

meh

Volgens deze site kan het ook aan Windows Photo Viewer liggen, na het vervangen van de folder met die van een goed werkende Photo Viewer werkte het blijkbaar weer. Misschien het proberen waard, mocht je dat nog niet gedaan hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door JaltaH op 11-04-2012 11:14 ]

Careful. We don't want to learn from this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
Bedankt voor je reactie, heb het uitgeprobeerd en het is volgens mij nu opgelost..

Zoniet laat ik het weten

Edit: Helaas, het komt nog steeds voor.. :'(

[ Voor 18% gewijzigd door lazbahadir op 12-04-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-03 23:35
Het is een issue met de codec
Dit stuk is geschreven voor vista dit moet ook werken voor win7

http://www.howtogeek.com/...d-working-error-in-vista/

Dus het zou niet meer moeten stoppen indien de applicaties correct zijn geschreven en error afhandeling hebben, etc.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
@Crossfire1987; zie openingspost.. Ik heb die link al gevolgd. Maar ik loop vast (DEP lijst) omdat ik 64bit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
Raar want heb zelf ook 64 bits Windows 7 en dezelfde manier gebruikt als voor vista en ik heb er geen last meer van

probeer anders het Windows 7 media codec pack te installeren en kijk dan of het probleem verholpen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazbahadir
Misschien doe ik wat fout, als ik dllhost wil toevoegen krijg ik deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/dbuusnv63/fout.jpg

Ik heb de codec geïnstalleerd, is even uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
melding kreeg ik ook net was het ook al aan het zoeken hoe je die moet toevoegen in een 64 bit

als ik iets er over vind post ik het hier
Pagina: 1