Groene streep + kleuren filmpjes internet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:37
Beste mensen,

Ik heb sinds kort (ongeveer 2/3 weken weet het niet exact) een vreemd probleem met het bekijken van filmpjes op internet. Er verschijnt een groene streep bovenaan het filmpje en de kleuren worden gemixt met groen en rood. Ik dacht eerst dat het iets met een 3d functie te maken heeft maar dat lijkt me sterk als je ook het volgende leest.

Het vreemde is dat het probleem zich niet altijd voordoet. Bijvoorbeeld als ik switch van 360p waar het probleem toevallig wel zichtbaar was naar 480p is het plotseling weg. Terwijl ik sommige filmpjes die starten in 480p het probleem weer wel hebben.

Ook is het niet alleen bij Youtube maar ook wanneer ik filmpjes kijk op tweakers.net of dumpert om maar een voorbeeld te noemen.

Ik heb Adobe AIR en flash player al eens opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.
Gamen werkt zonder problemen en heb verder nergens last van qua kleuren.

edit: even getest of het probleem zich ook voordoet bij verschillende browsers. Probleem doet zich voor bij Chrome én Firefox.

Zie hieronder een voorbeeld waarbij Jo Bonten vreemde kleuren krijgt:

Met vreemde kleuren:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2whmtrs.png
Zonder:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/aayes9.png

Bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door P-aul op 10-04-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-08-2015
Op mijn laptop had ik exact hetzelfde probleem.
Een simple driver update van mijn videokaart was de oplossing voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:37
M3rcury93 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:32:
Op mijn laptop had ik exact hetzelfde probleem.
Een simple driver update van mijn videokaart was de oplossing voor mij!
Laat er nou toevallig vandaag een driver update voor mijn video kaart zijn binnen gekomen via Windows Update.
Update geïnstalleerd en geen problemen meer!

Kom er wel erg gemakkelijk vanaf zo. :*)

Bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door P-aul op 11-04-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:24

NSG

Je weet niks!

Mocht je dit ooit weer meemaken en er is geen nieuwe driver, dan wil het ook helpen om hardwareversnelling in de flashplayer uit de schakelen. Rechtermuisknop op filmpje> Instellingen > hardwareversnelling uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 20:10
Enes_81 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:48:
Mocht je dit ooit weer meemaken en er is geen nieuwe driver, dan wil het ook helpen om hardwareversnelling in de flashplayer uit de schakelen. Rechtermuisknop op filmpje> Instellingen > hardwareversnelling uitvinken.
Dat is inderdaad een goede. Als je processor snel genoeg is, dan zou ik dat standaard uitzetten, dan heb je veel minder kans op problemen.