Hey iedereen,
mijn servertje heeft 4 Gbit Lan poorten, nu zou ik de 3 overblijvende poorten graag gebruiken als switch, daar ik deze kan gebruiken in mijn thuissetup, niet zozeer dat ik te gierig ben om een switch te kopen, wil ik het gewoon kunnen, dit moet mogelijk zijn, dus waarom lukt het mij dan niet
wat is mijn setup thuis.
Internet Modem > Router > Server > PC3
> PC4
> ....
> Switch Woonkamer > PC1
> PC2
> ....
> Switch Boven
> PC
mijn server en router staan naast elkaar, en aangezien deze 4 gbit lan poorten heeft, wil ik deze ook leren gebruiken.
Router: TP-link WRT1043N
Wat heb ik al reeds gedaan:
Role: Lan Routing running RIP
http://www.trainsignal.co...-a-lan-router-running-rip
dit heb ik toegepast op mijn lan die geconnecteerd is met mijn router
alsook de lanpoort die naar een computer gaat (hiertussen staat een swicht, zodat ik geen crossed cables moet gebruiken[kan dit??])
daarnaast heb ik de DHCP RELAY AGENT ingesteld en doorverwezen naar mijn router.
maar de computer kan nog steeds geen ipadres ontvangen noch internet verbinding krijgen,
verbinding met de server heb ik wel.
vraag 1: moet ik de server DHCP laten regelen?
vraag 2: wat is het voordeel hiervan?
vraag 3: kan ik ook een subnet creëren achter mijn server, zodat zowel mijn server als mijn router DHCP voorzien. (dit zodat mijn server kan afgesloten worden, zonder dat iedereen zonder internet valt..)
vraag 4, zou ik de server en router van plaats verwisselen?
Modem > Server > Router >
>
>
>
> Switch 1
> Switch 2
>
mijn servertje heeft 4 Gbit Lan poorten, nu zou ik de 3 overblijvende poorten graag gebruiken als switch, daar ik deze kan gebruiken in mijn thuissetup, niet zozeer dat ik te gierig ben om een switch te kopen, wil ik het gewoon kunnen, dit moet mogelijk zijn, dus waarom lukt het mij dan niet
wat is mijn setup thuis.
Internet Modem > Router > Server > PC3
> PC4
> ....
> Switch Woonkamer > PC1
> PC2
> ....
> Switch Boven
> PC
mijn server en router staan naast elkaar, en aangezien deze 4 gbit lan poorten heeft, wil ik deze ook leren gebruiken.
Router: TP-link WRT1043N
Wat heb ik al reeds gedaan:
Role: Lan Routing running RIP
http://www.trainsignal.co...-a-lan-router-running-rip
dit heb ik toegepast op mijn lan die geconnecteerd is met mijn router
alsook de lanpoort die naar een computer gaat (hiertussen staat een swicht, zodat ik geen crossed cables moet gebruiken[kan dit??])
daarnaast heb ik de DHCP RELAY AGENT ingesteld en doorverwezen naar mijn router.
maar de computer kan nog steeds geen ipadres ontvangen noch internet verbinding krijgen,
verbinding met de server heb ik wel.
vraag 1: moet ik de server DHCP laten regelen?
vraag 2: wat is het voordeel hiervan?
vraag 3: kan ik ook een subnet creëren achter mijn server, zodat zowel mijn server als mijn router DHCP voorzien. (dit zodat mijn server kan afgesloten worden, zonder dat iedereen zonder internet valt..)
vraag 4, zou ik de server en router van plaats verwisselen?
Modem > Server > Router >
>
>
>
> Switch 1
> Switch 2
>
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel