Lan Routing Windows Server 2008

Pagina: 1
Acties:

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
Hey iedereen,

mijn servertje heeft 4 Gbit Lan poorten, nu zou ik de 3 overblijvende poorten graag gebruiken als switch, daar ik deze kan gebruiken in mijn thuissetup, niet zozeer dat ik te gierig ben om een switch te kopen, wil ik het gewoon kunnen, dit moet mogelijk zijn, dus waarom lukt het mij dan niet :)

wat is mijn setup thuis.

Internet Modem > Router > Server > PC3
> PC4
> ....

> Switch Woonkamer > PC1
> PC2
> ....

> Switch Boven
> PC

mijn server en router staan naast elkaar, en aangezien deze 4 gbit lan poorten heeft, wil ik deze ook leren gebruiken.

Router: TP-link WRT1043N

Wat heb ik al reeds gedaan:
Role: Lan Routing running RIP
http://www.trainsignal.co...-a-lan-router-running-rip
dit heb ik toegepast op mijn lan die geconnecteerd is met mijn router
alsook de lanpoort die naar een computer gaat (hiertussen staat een swicht, zodat ik geen crossed cables moet gebruiken[kan dit??])

daarnaast heb ik de DHCP RELAY AGENT ingesteld en doorverwezen naar mijn router.

maar de computer kan nog steeds geen ipadres ontvangen noch internet verbinding krijgen,
verbinding met de server heb ik wel.

vraag 1: moet ik de server DHCP laten regelen?
vraag 2: wat is het voordeel hiervan?
vraag 3: kan ik ook een subnet creëren achter mijn server, zodat zowel mijn server als mijn router DHCP voorzien. (dit zodat mijn server kan afgesloten worden, zonder dat iedereen zonder internet valt..)
vraag 4, zou ik de server en router van plaats verwisselen?

Modem > Server > Router >
>
>
>
> Switch 1
> Switch 2
>

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Euhm, kan je 3 LAN porten bridgen op je server? Deze Bridge dan een IP address geven, dan zou het moeten werken. :?

1) Maakt niet uit of je server óf router het doet, maar niet beide.
2) Betere DNS registratie, DNS zones etc als je server het doet. Maar overkill voor thuisgebruik. Als je server reboot, heb je geen DNS, dus misschien beter doen op die TP-Link.
3) Ja.
4) Wablief?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
ohja, dat was ik vergeten, ik had het al eens getest, maar dat was zonder switch ertussen,
toen had ik een crossed cable nodig..

even testen

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
dit werkt nu wel, (daarvoor had ik geen switch ertussen)
maar ik heb het gevoel dat mijn mediaplayer veel trager browsed tussen de mappen,
ik ga het nog een weekje zo uittesten, maar gisteren was het browsen tussen mijn series zeer traag,
van enkele seconden, ging het naar 15-30 voor het openen van een map, wat zeer irritant is,

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Wat staat er bij folder properties onder de tab "Customize" ? dit zou "General Items" moeten zijn.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
MikeVM schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:06:
dit werkt nu wel, (daarvoor had ik geen switch ertussen)
maar ik heb het gevoel dat mijn mediaplayer veel trager browsed tussen de mappen,
ik ga het nog een weekje zo uittesten, maar gisteren was het browsen tussen mijn series zeer traag,
van enkele seconden, ging het naar 15-30 voor het openen van een map, wat zeer irritant is,
Dat het traag is kan wel kloppen, je wilt dit ook helemaal niet gebruiken in de praktijk ;) Netwerkverkeer gaat nu sowieso over de bus van je moederbord die naar niet voor geschikt is. Daarnaast zijn de bridged netwerk poorten een softwarematige oplossing die veel minder efficient is dan een simpele switch.
Pagina: 1