Toon posts:

Nieuw systeem, wat vinden jullie ervan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik een nieuw systeem kopen
graag jullie mening. Ik wou kiezen voor de radeon omdat ik niet alleen games wil spelen maar ook dvd wil spelen en tv-in lijkt mij ook wel geinig. Heeft overigens iemand al ervaring met de ati radeon All in wonder 32mb DDR??
Hier volgt de spec.
A-open ATX 300 watt low noise
Asus a7v atx via 266 fsb
of soltek slk75kv+ U100, 266 mhz
AMD thunderbird 1,2 266 FSB
256 sdram
maxtor 40,9gb 7200rpm 100 ata
plextor 12x10x32 BP
IIyama 17" a705 diamondtron
dvd acer 16x40
creative 5,1 Retail kit (incl dtt 2200)
uiteraard een thunderbird Kooler en een netwerkkaartje,fde, en toetsenbordje
wat vinden jullie ervan??
ben benieuwd

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je al zo'n goed systeem wil kopen, geef dan meteen ook geld uit aan een goede videokaart! Want dat is nog belangrijker dan een iets snellere processor, neem een 1 Ghz en neem dan een betere processor!
B.v. een Geforce1 GTS, of een Ultra...

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
Neem altijd een a-merk geheugen (desnoods maar 128MB)

En ga niet voor maxtor, neem IBM of WD.

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Als je games wil spelen en DVD's wil kijken zou ik een 19" monitor kopen. Wel wat duurder maar mooier om naar te kijken!

Verwijderd

Ja precies, kies voor a-merken en als je een monitor voor de toekomst wilt kiesje voor de Iiyama Vision Master Pro 451 (A902MT). Ik heb er veel plezier van die 2 inch méér! :9
Suuk6 ermee!

Verwijderd

Topicstarter
maar wat is er dan mis met de radeon aiw?
als ik de specs/tests lees is hij bijna net zo goed(snel) als de 7700 gts

Verwijderd

in 16bit niet.
en schrijf 16bit niet te snel af, midtown madness 1 & 2 bijv. zijn 16bit-only

de radeon heeft allerlei leuke features die (nog) niet benut worden in games

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 12:14 schreef mickgreen het volgende:

wat is behalve prijs eigenlijk het grootste verschil tussen A-merk geheugen en el cheapo geheugen :? (btw: ik ben niet z'n expert op computer gebied ;) )

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Op zondag 25 maart 2001 12:23 schreef plop het volgende:
de radeon heeft allerlei leuke features die (nog) niet benut worden in games
Hetzelfde geld voor de Geforce 3.
Dus die opmerking vind ik een beetje ongegrond.

En als ik mij het goed herinner is het grootste verschil tussen 32 en 16 bit bij de radeon ergens tussen de 20 en 10 fps.
De keuze of je dat laat meespelen hangt ervan af hoe lang je wilt blijven werken met dezelfde videokaart.

Voor langere tijd zou ik voor een Radeon kiezen (hij is beter voorbereid op de toekomst dan de geforce), maar als je hem over niet al te lange tijd wilt vervangen ga dan voor de Geforce.

Maar omdat voor jouw DVD belangrijk is zou ik voor de Radeon gaan omdat de Radeon een betere kwaliteit neerzet op dat gebied dan een Geforce (zowieso een betere 2D kwaliteit).

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Topicstarter
Oke jongens bedankt voor de tips vwb de 19" monitor (is wel ff 600 piekies duurder pricewatch)nog maar doorsparen dus
Ik ben er alleen nog niet uit met de videokaart heeft iemand nog meer tips of ervaring met de kaarten?

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26

FFF

Ik vind het een erg leuk systeem? weet je de totaal prijs ongeveer exclusief monitor, lijkt mij ook wel wat :) Verder zou ik dan toch ook die ati eruit gooien, en daarvoor in de plaats een geforce DDR/Ultra/GTS kopen.
Ik heb nu een geforce DDR en die gaan gewoon goed.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 25 maart 2001 12:14 schreef mickgreen het volgende:

Yeah right! Wat een bullshit :D

Bij welke merk kwamen ook al weer al die crashende schijven vandaan? Ja, iets van ehm... IBM geloof ik ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26

FFF

Oh ik lees tips over kaarten.
Misshcien kun je beter eerst duidelijk maken wat je er mee wilt gaan doen.
Als je gewoon net als ik gamer bent, of gewoon alround, Dan doen de door mij bovengenoemde videokaarten het prima. Het ligt gewoon aan het bedrag dat je er aan uit wilt geven. Het is gewoon zo dat de geforce DDR een prima kaart is, de geforce2 GTS en Ultra liggen daar net iets boven. Als je een leuk bedrag eraan uit wilt geven maakt een ultra (of Geforce 3) De zaak compleet. Zelf vind ik de geforce2 MX wat tegenvallen, en daarom prijs ik ook de geforce (1) DDR aan.
Aangezien je zo'n super systeem hebt samengesteld, vind ik wel dat daar wat leuks opmag.

Over de HD, ik hoorde eerder al de opmerking gemaakt worden dat je beter een IBM hd kon nemen. Ik heb zelf ook een maxtor en die gaat gewoon lekker. Uit test blijkt ook dan de nieuwere maxtor hd's zeer goed presteren, en IBM heeft ook hele goede HD's dus dat maakt niet zoveel uit, alleen vind ik dat ibm iets meer bekendheid heeft, en een beter aanzien, maar kwa kwaliteid maakt het niet zoveel uit.

Verwijderd

600 piek is inderdaad veel geld, maar neem dan een TB 1 Ghz 266 FSB, scheelt in ieder geval al iets en tijdens het gamen zul je het echt niet merken

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 12:09 schreef Jagertje het volgende:
Binnenkort ga ik een nieuw systeem kopen
graag jullie mening. Ik wou kiezen voor de radeon omdat ik niet alleen games wil spelen maar ook dvd wil spelen en tv-in lijkt mij ook wel geinig. Heeft overigens iemand al ervaring met de ati radeon All in wonder 32mb DDR??
Hier volgt de spec.
A-open ATX 300 watt low noise
Asus a7v atx via 266 fsb
of soltek slk75kv+ U100, 266 mhz
AMD thunderbird 1,2 266 FSB
256 sdram
maxtor 40,9gb 7200rpm 100 ata
plextor 12x10x32 BP
IIyama 17" a705 diamondtron
dvd acer 16x40
creative 5,1 Retail kit (incl dtt 2200)
uiteraard een thunderbird Kooler en een netwerkkaartje,fde, en toetsenbordje
wat vinden jullie ervan??
ben benieuwd
Jagertje>> Ik krijg volgende week mijn nieuwe systeem, in grote lijnen hetzelfde wat jij wilt: Ik heb alleen een:
- MSI k7t Turbo
- Dane Elec 256 MB Cas2 geheugen
- geen brander (heb ik zelf nog)
- Pioneer DVD 106S
- LG 915+ (19 Inch) (LG heeft niet de bekende 'lijntjes')
- ATI Radeon ViVo 64MB (Ik ben dus meer een 'all rounder' Ik speel games, maar ik kies ATI meer om zijn goede tv-out)
- Voor de rest heb ik hem hetzelfde (niet te vergeten Logitech Keyboard en Logitech Mouseman Optical)

OfWel: Een puik systeem ( :9~ ) wat je daar hebt, maar ik adviseer echt om voor een 19 Inc te gaan. Ook al betekent dat dat je moet inleveren op de processor...die klok je dan toch gewoon ff over :7??

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 maart 2001 13:10 schreef FFF het volgende:
Oh ik lees tips over kaarten.
Misshcien kun je beter eerst duidelijk maken wat je er mee wilt gaan doen.
Als je gewoon net als ik gamer bent, of gewoon alround, Dan doen de door mij bovengenoemde videokaarten het prima. Het ligt gewoon aan het bedrag dat je er aan uit wilt geven. Het is gewoon zo dat de geforce DDR een prima kaart is, de geforce2 GTS en Ultra liggen daar net iets boven. Als je een leuk bedrag eraan uit wilt geven maakt een ultra (of Geforce 3) De zaak compleet. Zelf vind ik de geforce2 MX wat tegenvallen, en daarom prijs ik ook de geforce (1) DDR aan.
Aangezien je zo'n super systeem hebt samengesteld, vind ik wel dat daar wat leuks opmag.
Zoals ik al eerder schreef wil ik wat aan videobewerking gaan doen, dvd's spelen, tv'tje tijdens het werk, en gamen.
Ik kwam deze kaart tegen in een revieuw op www.hardwareinfo.net. Kaart kost rond de 800 piekjes maar leek mij een gaaf plankje. Trouwens het hele systeem zonder monitor gaat ongeveer 5000 gulden kosten. pc-prive projectje. Is er iemand die al zon kaart heeft??

Verwijderd

"Hetzelfde geld voor de Geforce 3.
Dus die opmerking vind ik een beetje ongegrond."

ik raad geen GF3 aan hoor.. eerder een GF2.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 maart 2001 15:16 schreef plop het volgende:
"Hetzelfde geld voor de Geforce 3.
Dus die opmerking vind ik een beetje ongegrond."

ik raad geen GF3 aan hoor.. eerder een GF2.
hey plop
Ik begrijp niet wat je bedoeld, lees de test eens op hardwareinfo.net als je wilt. Ik ben maar een leek. Wat zijn de nadelen die ik over het hoofd zie t.o.v. een GTS?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 25 maart 2001 15:28 schreef Jagertje het volgende:

[..]

hey plop
Ik begrijp niet wat je bedoeld, lees de test eens op hardwareinfo.net als je wilt. Ik ben maar een leek. Wat zijn de nadelen die ik over het hoofd zie t.o.v. een GTS?
De PRIJS >:) Een GF3 is 3 keer zo duur als een GTS kaart, en dus niet echt waar voor je geld.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, spraakverwarring denk ik,
Ik heb het nooit over een GF3 gehad, maar over een Ati Radeon All in Wonder DDR

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:46
PC privee projecten geldt het belastingvoordeel maar voor een systeem van maximaal f5.000,= !!
Dus alles wat erboven zit betaal je wel NETTO!
Suc6
:):)

Dat dan weer wel......

Verwijderd

ik veronderstel dat hij de afweging GF2/radeon bedoelt (niet GF2/GF3) ...

wat GF2/radeon betreft: ik vertrouw eerder op anandtech.com (GF2 sneller, zeker met de nieuwste drivers) dan sites als hardwareinfo.net .
Pagina: 1