• Artoe Dietoe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-12-2025
Beste tweakers,

Na lang zoeken toch hier maar een post.

Mijn huidige (relevante) specs:
AMD Phenom II 955 BE
Foxconn A7DA-S
MSi R6870 2PM2DIGD5 (aka Radeon HD6870)
Windows 7 Professional 64

Mijn probleem:
Ik krijg het Catalyst Control Centre niet meer aan de praat.
Ik heb sinds gisteren een tweede scherm tot mijn beschikking, die ik via de onderste DVI uitgang op de videokaart via een DVI-->VGA heb aangesloten. Windows herkent het tweede scherm niet, CCC zou hiervoor uitkomst moeten bieden. Ik krijg nu echter de melding "Could not load file or assembly 'CLI.implementation' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified." bij het opstarten van CCC.

Ik heb Catalyst gedeinstalleerd en daarna met Driver Sweeper al mijn oude drivers verwijderd in safe boot mode. Vervolgens catalyst suite opnieuw geinstalleerd.
Op internet vond ik ook een post over problemen met .Net. Dus .Net 4.0 verwijderd, catalyst gedeinstalleerd, driver sweeper gebruikt, .Net opnieuw er op gezet, en vervolgens Catalyst opnieuw geinstalleerd. Mocht ook niet baten.
Oudere versies van .Net (3.5, 2.0 etc.) zitten als het goed is toch inbegrepen bij W7? Of vergis ik me daar in? Zou een clean install daarvan kunnen helpen?

Ik zie hier op het forum meerdere posts staan met een niet werkend CCC, maar geen van die posts lijkt een oplossing te bieden. Ook de oplossing van AMD zelf niet: http://support.amd.com/us...M-CCC-implementation.aspx

CCC heeft in het verleden het gewoon gedaan op mijn PC.

Ik zie nu even niet wat ik nog meer kan proberen, behalve Windows 7 opnieuw er op zetten. Persoonlijk vind ik dat een erg rigoreuze oplossing voor het kunnen aankoppelen van een tweede scherm. Verder werkt mijn computer al tijden foutloos *afklopt*.

Bij voorbaat bedankt,

Jorrit

• Ethernal Five
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Volgens mij zit alleen .Net 2.0 op windows 7, je zou voor de zekerheid die opnieuw kunnen installeren, met 3.5 en 4.0.

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Heb je dit ook al geprobeerd:

Alles deïnstalleren van CCC en daarna:

Reboot the system in Safe Mode (F8) and do the following:

1 - Delete all ATI folders in C:\programs files and C:\programs files (x86) as well as the temp ati folder usually located at c:\ati

2 - Go to C:\Windows\assembly and sort by "Public Key Token". Locate the following Public Key Token "90ba9c70f846762e" Usually there are only two entries. However, there can be many just be careful here we are only deleting/uninstalling entries tagged with the "90ba9c70f846762e" token. (if deletion will not work right click and uninstall)

3 - deleting these policies in safe mode may result in a permissions error. The entries will only show up in systems affected by this issue.
This means that searching for these entries on systems where CCC is loading properly, should result in none found *(as per ati's dev team)

4 - Shut down and re-start normally.

5 - Reinstall the ATI Catalyst package.

6 (optional) -Launch CCC from the right click context menu if it doesn't start automatically.

• Artoe Dietoe
Ok, bedankt voor de feedback! Ik heb onverwachts te weinig tijd om me met het probleem bezig te houden. Ik zal van het weekend er mee verder gaan.

@ Ethernal Five: ik heb zojuist achterhaald dat W7 .Net 3.5 standaard bevat en 4.0 sterk wordt aanbevolen. Vanaf 3.0 en lager is standaard niet geïnstalleerd. Ik heb die oudere versies van .Net nooit eerder geïnstalleerd (3.0 en lager) op deze Windows en CCC heeft het toen wél gedaan. Ik zal kijken of het herinstalleren van 3.5 mogelijk is.

@ Jasiccama: Jouw methode heb ik al geprobeerd. Probleem is dat ik de "Public Key Token" met dat nummer niet in mijn folder tegenkom. Ik heb een vermoeden dat dat alleen bij oudere CCC-versies het geval is?

Thanks so far!

• Artoe Dietoe
Beste mensen,

Mijn CCC probleem is opgelost. Heb nog maar eens mijn .Net 4.0 gerepareerd en .Net 4.5 beta geïnstalleerd. Daarna CCC gedeïnstalleerd m.b.v. de CCC installer. Vervolgens de computer opgestart in safe mode, en daar met ccleaner en Driver Sweeper alle ATI/AMD residuen verwijderd. Vervolgens CCC 12.1 geïnstalleerd. CCC werkt nu weer.
Het probleem van de niet werkende dual monitor setup is echter nog niet opgelost. Het blijkt dat de onderste DVI poort van de videokaart geen DVI --> VGA ondersteund omdat het een dual-link DVI poort is?
Hoe dan ook, ik kan i.i.g. mijn videokaart weer configureren!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 23:25

jgj82

Ja, maar = nee

-verwissel de stekkers
-Selecteer in CCC je hoofdmonitor, deze kun je verslepen!

Succes!

• Artoe Dietoe
jgj82 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 14:59:
-verwissel de stekkers
-Selecteer in CCC je hoofdmonitor, deze kun je verslepen!

Succes!
Beide monitoren werken wél op de bovenste DVI uitgang. Ik kan nu alleen mijn monitoren via DVI-->VGA verloopstukjes aansluiten (dat is wat ik hier nu op mijn kamer heb liggen).

In CCC kan ik slechts één monitor zien, ook als ik op "Refresh" heb gedrukt.

Ik lees nu dat 6870 geen ondersteuning heeft voor twee keer VGA via de beide DVI uitgangen. Ik zou dan óf een verloopstukje moeten hebben dat van mini displayport naar VGA gaat of een tweede monitor moeten hebben die een DVI-aansluiting heeft.

Hoe dan ook nog bedankt!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-02 18:45

RyuuPro

That Damn Fly

Artoe Dietoe schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:50:
[...]
Beide monitoren werken wél op de bovenste DVI uitgang. Ik kan nu alleen mijn monitoren via DVI-->VGA verloopstukjes aansluiten (dat is wat ik hier nu op mijn kamer heb liggen).

In CCC kan ik slechts één monitor zien, ook als ik op "Refresh" heb gedrukt.
Dat komt heel simpel omdat alleen de bovenste DVI uitgang ook een analoog signaal afgeeft.
(Ik had namelijk hetzelfde bij mijn 6970, alleen dan met 1 DVI en 1 DVI -> VGA)

[ Voor 3% gewijzigd door RyuuPro op 14-04-2012 16:50 ]

Kaze Ni Nare

• Artoe Dietoe
RyuuPro schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:50:
[...]

Dat komt heel simpel omdat alleen de bovenste DVI uitgang ook een analoog signaal afgeeft.
(Ik had namelijk hetzelfde bij mijn 6970, alleen dan met 1 DVI en 1 DVI -> VGA)
Ha thnx, was daar later vandaag inderdaad ook nog achtergekomen. Ik heb inmiddels een ander goed doel gevonden voor het scherm, m'n laptop. ;) Dan ga ik nog wel wat anders verzinnen qua scherm voor m'n pc!
Pagina: 1