asus 4898 geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• sthij
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2025
Hallo

Ik was met mijn computer bezig en toen moest ik opnieuw opstarten. Maar toen de pc weer aanging kreeg ik geen beeld terwijl e ventilator gewoon draaide. Ikheb zo'n beetle alles geprobeert Maar ik krijg geen beeld.

Dit heb ik geprobeert
Andere monitor
Andere Kabel
De kaart eruit halen en opnieuw er in stoppen.
En met een Andere videokaart krijg ik wel beeld

PC specs:
Intel core 2 duo e8500
Asus radeon4890 top
Point of view black diamond 500w
4gb ddr2 667mhz Kingston
Intel dg31pr

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-01 18:53

Egocentrix

Parttime zeurkous

Als je met een andere kaart wel beeld krijgt, lijkt het me dat je kaart een probleem heeft. Wat voor andere kaart heb je precies geprobeerd? Krijg je wel POST met je foute kaart of dat ook niet?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• sthij
Ik heb het met een Asus 7600gs silent geprobeert daar kreeg ik wel beeld.
Ik hoor wel de windows opstart geluiden.

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Aangezien hij blijkbaar wel gewoon opstart, maar geen beeld geeft, vermoed ik dat je videokaart is overleden. Je moet trouwens wel even opletten met nVidia- en AMD-drivers door elkaar.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• sthij
Ja klopt ik heb het Al gemerkt (blauw scherm)

Maar bedankt voor je antwoord.

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik vind het trouwens wel apart dat een videokaart zomaar op een reboot het loodje legt. Alhoewel er bij mij ook een keer een moederbord is gestorven precies toen ik een monitor had vervangen. Toen lag het natuurlijk aan mij :p

Maar laten we even wachten wat de rest ervan denkt. Heb je een andere pc waarin je die videokaart kan testen? Of ken je misschien iemand waarbij dat kan?

gamepc1986

Ik heb dit eerder zelf mee gemaakt met me 4870.
Wat ik deed toen was even 5 minuten de hete fohn op de kaart gehouden en toen deed hij het tijdelijk weer even.
Daarna heb ik hem laten reballen dus de gpu opnieuw laten reballen daarna deed hij het weer perfect.
Of dat het probleem bij jou is weet ik niet.

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 14:43

Salmon

.NET developer

Heb dezelde problemen bij een XFX4890 gehad, kwam door de drivers, mijn beeldscherm ging gelijk in slaapstand na het opstarten van de PC. Kan op dit moment alleen de amd 12.1 preview drivers draaien anders bsod. (google even voor de drivers)

Uninstall AMD drivers>reboot in safe mode>driver sweep>boot normaal (leuke resolutie heb je nu 8)7 )en install 12.1 preview did it for me.

Edit:
Vanaf versie 10.11 alle drivers geprobeerd en alleen 12.1preview (en 10.11 dacht ik, maar geven slechte performence in BF3 etc.) krijg ik zonder problemen aan de praat.

[ Voor 24% gewijzigd door Salmon op 11-04-2012 10:02 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:15

Nemesizz

Untouchable

Salmon schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:00:
Heb dezelde problemen bij een XFX4890 gehad, kwam door de drivers, mijn beeldscherm ging gelijk in slaapstand na het opstarten van de PC. Kan op dit moment alleen de amd 12.1 preview drivers draaien anders bsod. (google even voor de drivers)

Uninstall AMD drivers>reboot in safe mode>driver sweep>boot normaal (leuke resolutie heb je nu 8)7 )en install 12.1 preview did it for me.

Edit:
Vanaf versie 10.11 alle drivers geprobeerd en alleen 12.1preview (en 10.11 dacht ik, maar geven slechte performence in BF3 etc.) krijg ik zonder problemen aan de praat.
Als het aan de drivers zou liggen, dan zou de kaart beeld moeten geven tijdens de POST.
Echter als ik de TS lees, maak ik uit dat de kaart totaal geen beeld meer geeft (dus ook niet tijdens de POST).
Dan kun je drivers al wel uitsluiten.

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 14:43

Salmon

.NET developer

Nemesizz schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:16:
[...]

Als het aan de drivers zou liggen, dan zou de kaart beeld moeten geven tijdens de POST.
Echter als ik de TS lees, maak ik uit dat de kaart totaal geen beeld meer geeft (dus ook niet tijdens de POST).
Dan kun je drivers al wel uitsluiten.
Maar toch deed die dat bij mij ook zo ver ik weet (geen POST beeld), zou alsnog even het proberen.

gamepc1986

Post moet het altijd doen met wel of geen drivers!!!
Denk echt wat dat der wat met de kaart is hoor!!!
Zoals je al zei met een andere kaart doet hij het wel:)
En als je echt niet zeker van bent probeer je card in een andere pc dan.
Pagina: 1