Dropbox vraagje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 19:19
Sinds enkele maanden maakt ik gebruik van Dropbox. In de loop van die maanden is mijn verbruik omhoog gegaan naar 10gb aan opslagcapaciteit en blijkt niet zo snel te stoppen. Meestal gebruik ik Dropbox voor back-ups.

Nu heb ik gemerkt dat Dropbox een kopie van die bestanden op mijn harde schijf zet (Dropbox Desktop Client). Geen tijdelijke kopie, maar een definitieve. Ik zou die optie willen afzetten, zodat ik enkel een kopie online heb. M.a.w. er wordt nu 10gb van mijn harde schijf in beslag genomen door Dropbox die zo nodig een kopie wilt bewaren in mijn Dropbox Desktop Client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Dat is het hele principe van Dropbox, dat een map op je computer ook online geplaatst wordt en zo gesynchroniseerd wordt met andere systemen.

Als je dat niet wilt, dan zul je naar iets anders op zoek moeten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gewoon de webinterface gebruiken voor uploaden, en niet het programma zelf. Of automatisch syncen afzetten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimals
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 09:41
De bedoeling van Dropbox is dat je een map op je desktop kan synchroniseren op andere desktops. Het is dus niet zo dat Dropbox een backup van je bestanden maakt op je eigen computer, eerder dat jij een backup maakt van een bepaalde map op je computer via Dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Je kan per computer selective sync doen in de Preferences van Dropbox, vink je toch alles uit als je het niet wilt.

Wel apart dat je het zo wilt gebruiken (de standaard manier lijkt me de meest praktische), maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 19:19
minimals schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:49:
De bedoeling van Dropbox is dat je een map op je desktop kan synchroniseren op andere desktops. Het is dus niet zo dat Dropbox een backup van je bestanden maakt op je eigen computer, eerder dat jij een backup maakt van een bepaalde map op je computer via Dropbox.
Maar Dropbox doet dit. Als ik een bestand van 1gb in de Dropbox Desktop Client kopier. Dus bv. een filmbestand van een verjaardag. Ik laat het origineel staan in de map video's en een kopie zet ik in Dropbox. Dropbox upload wel het bestand naar de online harde schijf, maar het laat nog een kopie achter in de Dropbox Desktop Client.

Dit doet me trouwens de vraag rijzen. Ik heb tevens een Dropbox Client voor mijn smartphone en mijn tablet. Gaat hij al die data sync naar die toestellen?

[ Voor 10% gewijzigd door edmunt op 10-04-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 16:35

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

edmunt schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:55:
[...]

Dit doet me trouwens de vraag rijzen. Ik heb tevens een Dropbox Client voor mijn smartphone en mijn tablet. Gaat hij al die data sync naar die toestellen?
Nee, deze doet wel wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Zoals gezegd, dat is dus juist hoe Dropbox werkt. Dropbox synchroniseert, wat dus betekent dat bestanden niet verdwijnen nadat ze online staan, maar juist dat het blijft staan (en daarnaast dus ook op andere plekken terechtkomt).

Bij mobiele apparaten, zoals smartphones en tablets, werkt het wel zoals jij wilt, omdat die vaak via 3G werken en je dan geen 10GB wilt gaan synchroniseren. Daar krijg je het pas binnen als je het opent (dan wordt het gedownload).

Maar op een computer wil je niet eerst een kwartier gaan downloaden als je dat filmpje nodig hebt, daarbij is het veel handiger als het gedownload wordt als het beschikbaar is, zodat je het later gelijk kunt gebruiken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Klopt op je PC wil je gewoon snel je bestanden hebben. En niet eerst te hoeven downloaden (zelfs een word document).
Echter snap ik het issue wel. Je hebt een mooie library met films. En je wil niet alles syncen.
Dan moet je dus een film in je dropbox client droppen. Maar dan heb je hem dubbel.
Ook is het niet mogelijk om je hele library in dropbox te zetten.
Tenminste ik niet. Dan moet ik nog wat meer GBs aan dropbox ruimte hebben.

Ik gebruik dropbox dan ook niet als backup medium. Maar vooral om voor die zaken die ik overal wil kunnen benaderen op welke pc dan ook bij moet kunnen komen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Snelkoppeling vanuit Dropbox naar de echte map plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:34
Voor wat jij wilt doen is een andere oplossing beter geschikt. DropBox is een synchronisatietool, jij zoekt een backuptool. Ik heb zelf goede ervaringen met JungleDisk. Deze gebruik ik naast DropBox, beiden voor een ander doel.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam- en referrallinkjes zijn hier niet gewenst

[ Voor 81% gewijzigd door DJSmiley op 09-06-2013 13:11 ]

Pagina: 1