CM Storm Scout + waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

• Caidev
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11-2025

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
Ik krijg binnenkort de XSPC Rasa 450 RS120 watercooling kit en wil daarmee mijn CPU(C2Q Q8200) koelen. Later wil ik een upgrade doen naar een i5/7. Heb ik aan één 120mm rad genoeg? En nog een andere vraag is hoe kan ik de set het beste inbouwen in mijn CM Storm Scout? Intern of exterm, push of pull? Ik wil hem wel nog makkelijk meenemen naar een lan party/vrienden etc.

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 17:00
Als een Corsair H50/60/70/80 je i5/7 kan koelen moet het een XSPC systeempje ook wel lukken niet?
Hoe je het in wil bouwen moet je helemaal zelf bedenken. Bovenkant of onderkant, alleen push of push en pull...

Verwijderd

een i5/i7 met een 120mm rad zou moeten kunnen. Niet alleen het rad beinvloedt namelijk temps, ook airflow . Gewoon proberen en als het te warm wordt er nog een fan opzetten.
Het rad buiten je kast ophangen parallel aan de wanden is volgens mij de norm, het meenemen wordt daarbij niet extreem onhandig. Je moet natuurlijk wel voorzichtiger zijn dan zonder waterkoeling omdat het risico op losschietende slangen o.i.d. hoewel klein, natuurlijk wel aanwezig is.

Naar mijn weten is het beter om je fan in een pull configuratie te zetten (liefst monteer je de fan een paar centimeter van de radiator af met shrouds ernaast). Het monteren van een fan in push kan ook maar dan heb je in het centrum van je rad waar de as van de fan zit een 'deadzone' met minder airflow. In hoeverre dit je temps beinvloed weet ik niet maar het is wel handig om in je achterhoofd te houden.
Push/pull is natuurlijk nog beter en waarschijnlijk zelfs stiller.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 15:00 ]

• Caidev
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11-2025

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
Ik heb er een airplex 240mm rad bij gekocht voor aan de voorkant met 2 tfc triebwerk fans er bij. Ik denk dat ik die dan na aanleiding van jouw verhaal in pull zet. Ik moet alleen even kijken hoe ik mijn airflow laat lopen want nu zet ik die airplex voor mijn intake en blaas ik dus warme lucht in mijn kast. De xspc rad komt als outtake achteraan.