Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik was van plan een HTPC te bouwen op basis van een Intel DN2800MT moederbord. Redenen voor deze keuze zijn de prijs, dat dit bordje minder dan 10w idle trekt en dat er een DC connector op zit.

In onderstaand review op Hardware Info staat dat de Atom D2700 niet vloeiend 1080p content (op 1080p) kan afspelen.
http://nl.hardware.info/r...s-intel-atom-d2700-review
De N2800 (ook Cedar Trail) is nog iets lager geklokt, dus ik ga ervan uit dat die dat ook niet kan.

Ik weet dat Intel driverproblemen met Cedar Trail processors heeft (64bit Win drivers staan niet meer op de site), maar is het iemand gelukt om er full HD content vloeiend mee af te spelen?

Op de Intel site staat nog steeds dat "1080 high-definition video playback" met de DN2800MT mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
1024p bestaat niet, 1080p wel.

Ik zou er niet op vertrouwen dat je met die Atom FullHD 1080P BluRay streams vloeiend af kan spelen. Het beste zorg je voor een losse GPU als je hier zeker van wilt zijn.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Geen idee hoe ik aan dat 1024 kwam 8)7 Misschien kan een mod de topictitel aanpassen?

Kost een 1080p mkv file net zoveel processorkracht?

Een losse grafische kaart zorgt weer voor extra hitte.
Dan is het enige alternatief een bordje op basis van een AMD E-350 of E-450?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
De powerVr die intel erin heeft gestopt word matig ondersteunt (iig niet door bv een xbmc live/openelec) dus daar zou ik het niet op gokken. De GPU moet hier het werk doen, de cpu zelf is veel te zwak om 1080p te decoderen.
Verder is het van de zotte dat het bordje geen 64bit kan terwijl de cpu dit wel aankan. Volgens mij een 'oeps' gevalletje van intel.

Ik zou voor de amd fusion gaan. Van openelec bv is er een fusion build die prima zou moeten werken met 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bad_Karma schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:20:
Geen idee hoe ik aan dat 1024 kwam 8)7 Misschien kan een mod de topictitel aanpassen?

Kost een 1080p mkv file net zoveel processorkracht?

Een losse grafische kaart zorgt weer voor extra hitte.
Dan is het enige alternatief een bordje op basis van een AMD E-350 of E-450?
Die hitte valt reuze mee en de videokaart word alleen gebruikt voor het (hardwarematig versneld) decoden van de videostreams. Een simpele passief gekoelde videokaart zoals een GT210 zou al genoeg moeten zijn.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 09:00
Ik heb het bordje! Ik ben van alles aan het proberen, maar de support valt me vooralsnog tegen. Windows 7 64-bit zijn geen video drivers voor, OpenELEC wil niet draaien. XBMCBuntu draait traag, en verder was ik nog niet. Windows 7 32-bit lijkt de enige valide optie. Ik hou jullie op de hoogte.

GoT a clue? Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen81
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 20:06
Ik heb de D2700DC, kan als bestanden niet te erg gecomprimeerd zijn wel 1080p afspelen, maar alleen met mediaspelers met echt goede hardware versnelling (lukt me nog niet met VLC), Maar idd, geen 64bit, geen linux hardware versnelling, etc. Zou deze lichting atoms zeker niet aanraden voor media...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Gebruik je XBMC en Win7? Wat als je DXVA2 aanzet en "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" uitschakelt?

[ Voor 3% gewijzigd door Bad_Karma op 31-05-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H@rry
Ik heb gister XBMC en VLC geprobeerd met GPU versnelling in VLC en dxva2 in XBMC aangezet, en ik krijg vreselijk veel framedrops. Ik durf wel te zeggen dat er een paar frames iedere seconde wegvallen. Dit resulteert in een niet zo vloeiend beeld. Ik moet wel zeggen dat als je in XBMC op O drukt dat het dan wel erger word. O laat je de framedrops zien namelijk. Ook kan je daar zien wat de CPU doet en of de decoder actief is.

Het houd niet echt over dus. Dit gebeurt trouwens met zowel 720p als 1080p.

Ik heb met een programmatje dxva checker gekeken, en daaruit kwam dat in sommige gevallen de chip zelfd 4K resolutie aan moet kunnen. Aan hardware power zou geen gebrek moeten zijn zou je zeggen...

[ Voor 3% gewijzigd door H@rry op 01-06-2012 11:54 ]

GoT a clue? Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Dank voor het uitproberen!

Als je zelfs framedrops krijgt op 720p is het wel heel erg.

Nou maar hopen dat er er een keer volledige ondersteuning voor de PowerVR komt in XBMC. Dat zou de problemen toch moeten oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H@rry
Ik heb het gevoel dat het niet zoveel uitmaakt of het 1080p of 720p of 480p is. Iedere film die ik afspeel krijgt framedrops. Ik denkdat de drivers dus alles behalve geoptimaliseerd zijn.

screenshot als de film net begint:
http://imageshack.us/photo/my-images/3/xbmc.png/

GoT a clue? Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H@rry
Ik ben nog wat aan het instellen geweest in xbmc, en moet zeggen dat ie het nu wel goed deed. Om de een of andere reden stond er een optie aan dat ie gemaximaliseerd venster doet in plaats van volledig scherm. Deze heb ik uitgezet, zodat ie volledig scherm is, en nu doet ie het eigenlijk wel goed. Mooi vloeiend beeld op 1080p en geen framedrops. Ik denk dat de B: 100% voor de buffer staat inde screensot, en deze blijft ook mooi op 100, en af en toe 99. Lijkt me dus goed. Misschien ter info: ik stream vanaf mijn NAS met een bedraad netwerk.

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/122/xbmc2.png

Uploaded with ImageShack.us

GoT a clue? Specs

Pagina: 1