Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Subwoofer nodig bij Harman Kardon AVR 1550

Pagina: 1
Acties:

• PieterO
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 18:04
Beste Tweakers,
Mijn oude versterker was stuk en dus heb ik een andere geregeld. Maar deze heeft veel meer functies een aansluitmogelijkheden. (Het gaat om om Harman Kardon AVR 1550)
Deze gebruik ik in combinatie met 2 Technics SB-CH550 seakers die ik al had hangen en eerst aan mijn oude Technics SU-800 zaten.
Maar met mijn nieuwe versterker/receiver klinkt het geluid totaal anders en eigenlijk niet echt beter.
Het geluid is nogal kaal/leeg. (Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.) Er klinkt eigenlijk geen bass.
Heb ik in combinatie met de versterker een subwoofer nodig voor de bass of kan ik dat ook gewoon uit mijn speakers krijgen. (Ik weet dat ze dat voor het kleine kamertje waar ze staan goed genoeg kunnen want dat heb ik zelf gehoord met mijn oude versterker.)
Of is het aan te raden de versterker te vervangen voor een echt 2.0 versterker?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

Staat er toevallig crossover ingesteld in de receiver? Dus dat de receiver nog denkt dat er een subwoofer aan is gesloten en het geluid vanaf een bepaalde Hz dus afkapt? Dat kan verklaren waarom er laag mist.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• PieterO
Top Tip.. Ben te lui geweest om de hele handleiding door te lezen (vooral omdat mijn oude versterker gewoon een kwestie was van aansluiten en klaar.) Dit apparaat beschikt over nogal veel opties voor verschillende speakers enz enz dus ik ga de handleiding eens doornemen en mijn speaker opstelling op de juiste wijze instellen.
Zal straks even laten weten of het een succes is.
RTFM! :P

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Zoek eens naar een optie waar je kan kiezen om de subwoofer aan of uit te zetten. Deze in jouw geval dan dus op "off" of "uit" zetten aangezien deze niet aanwezig is. Daarna ook nog even zoeken of de speakers op "Large" staan, dat zou automagisch moeten gaan als je instelt geen subwoofer te hebben, maar dubbelcheck kan nooit kwaad.

Overigens kan ik niet zo snel iets vinden van het bereik van de Technics SB-CH550, dus kan ook niets zinnigs zeggen of die dingen überhaupt laag zouden moeten kunnen gaan.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dikke kans dat het idd de crossover is. Ik heb / had zelf Technics SB-CH650's aan mijn Denon hangen als rears namelijk :) (heb de oude bijbehorende set inmiddels inclusie speakers in de slaapkamer staan :P )

En ik kan uit ervaring zeggen dat je echt geen subje nodig hebt bij die dingen, dus het moet een instelling in je receiver zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:04:
En ik kan uit ervaring zeggen dat je echt geen subje nodig hebt bij die dingen, dus het moet een instelling in je receiver zijn :)
Volgens mij onderschat jij de toegevoegde waarde van een goede subwoofer echt. Althans, bij diverse speakers zie ik je posten dat er echt geen subwoofer nodig is bij die speakers. Terwijl er maar zeer weinig speakers zijn die ècht geen subwoofer nodig hebben. Alleen zit je dan in een heel andere prijsklasse.

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 10-04-2012 16:29 ]

• PieterO
Het setje hoeft alleen maar het geluid te verzorgen in mijn studentenkamertje van 15m2 en ik denk dat de rest van het gebouw het minder vind wanneer ik hier een grote installatie neer zet.
Daarnaast mag het allemaal natuurlijk niks kosten. (tja, student.)

Heb in de instelling zitten rommelen en het klinkt al een stuk beter. Ga zo nog eens even alle settings langs om te kijken of het nu goed staat en of er nog meer veranderd kan worden. Tot nu toe in ieder geval bedankt voor de tip!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FeaR schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:24:
[...]

Volgens mij onderschat jij de toegevoegde waarde van een goede subwoofer echt. Althans, bij diverse speakers zie ik je posten dat er echt geen subwoofer nodig is bij die speakers. Terwijl er maar zeer weinig speakers zijn die ècht geen subwoofer nodig hebben. Alleen zit je dan in een heel andere prijsklasse.
Ongetwijfeld - en die discussie hebben we al vaker gevoerd ;)
Overigens is ie ten einde - de WAF heeft gisteren bepaald dat ik geen subwoofer mocht kopen namelijk ;)
Laat onverlet dat ik er nog ergens eentje heb staan, dus wie weet dat ik het uiteindelijk toch nog eens ga testen.

Waar ik met mijn post meer op doelde is dat hij altijd op 2.0 speelde en die speakers op 2.0 voldoende bas weergeven. Als ie bas echt mist (wat kennelijk het geval is) staat er dus een instelling op zijn receiver verkeerd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1