Heren (sorry dames),
Ik zit met een nieuwe rariteit.
Ik heb een solution die bestaat uit 4 projecten.
project A (webapp)
project B (logische laag)
project C (dataaccess laag)
project D (framework)
Mijn project D heeft geen afhankelijkheden
Project C heeft alleen afhankelijkheid naar D
Project B naar C en D
Project A naar B en D.
Het idee is dus dat project A niet direct naar de dataaccess laag gaat, maar dit via de logische laag doet.
Nu heb ik in project A een call naar een constructor van een class in project B. Van deze constructor zijn een aantal varianten.
Eén ervan doet niets, een ander maakt weer een instantie aan van een class in project C. (soort abstractie dus)
Echter nu is het zo dat mijn visual studio graag wil dat ik in mijn project A een referentie naar project C leg.
De melding is iets in de trant van:
Het meest bizarre is dat wanneer ik in project A de constructor aanroep van project B die weer een instantie maakt van een class uit project C hij NIET zeurt, maar als ik de lege constructor aanroep dat hij WEL een foutmelding geeft.
Als dit al verschil zou mogen maken, zou ik het andersom verwachten.
Komt dit bij iemand bekend voor? ben ik te vaag? ik kan wat voorbeeldcode posten, maar ik denk dat het daar alleen onduidelijker van wordt.
Ik zit met een nieuwe rariteit.
Ik heb een solution die bestaat uit 4 projecten.
project A (webapp)
project B (logische laag)
project C (dataaccess laag)
project D (framework)
Mijn project D heeft geen afhankelijkheden
Project C heeft alleen afhankelijkheid naar D
Project B naar C en D
Project A naar B en D.
Het idee is dus dat project A niet direct naar de dataaccess laag gaat, maar dit via de logische laag doet.
Nu heb ik in project A een call naar een constructor van een class in project B. Van deze constructor zijn een aantal varianten.
Eén ervan doet niets, een ander maakt weer een instantie aan van een class in project C. (soort abstractie dus)
Echter nu is het zo dat mijn visual studio graag wil dat ik in mijn project A een referentie naar project C leg.
De melding is iets in de trant van:
The type 'projectC_class' is defined in an assembly that is not refferenced. Please add a reference ...
Het meest bizarre is dat wanneer ik in project A de constructor aanroep van project B die weer een instantie maakt van een class uit project C hij NIET zeurt, maar als ik de lege constructor aanroep dat hij WEL een foutmelding geeft.
Als dit al verschil zou mogen maken, zou ik het andersom verwachten.
Komt dit bij iemand bekend voor? ben ik te vaag? ik kan wat voorbeeldcode posten, maar ik denk dat het daar alleen onduidelijker van wordt.
This message was sent on 100% recyclable electrons.