• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02 20:04
Hi!

Ik heb een kleine uitdaging na de installatie van ESET Mail Security for Microsoft Exchange Server icm Microsoft Exchange 2003 en Outlook 2003/2007.

Sinds ESET Mail Security geïnstalleerd is komt er ontzettend veel mail in de spam folder van Outlook terecht. Natuurlijk fijn om te weten dat ESET Mail Security zijn werk goed doet maar veel van deze mail is gewoon legitiem. Het is zelfs zo erg dat enkele gebruikers nauwelijks nog mail direct in hun inbox krijgen en bijna alles in de spam folder.

Omdat ik niet direct tijd had om uitgebreidt in de configuratie te duiken en we voorheen ook nog geen gebruik maakten van een spamfilter heb ik het hele spamfilter gebeuren in ESET uit gezet om er volgende week goed in te duiken.

Probleem is nu dat mail nog steeds in de spamfolder terecht blijft komen en er eigenlijk niets veranderd is... Ik ben nogmaals in ESET gedoken en zag daar in de logs dat hij daadwerkelijk uit stond (geen nieuwe entries meer). Vervolgens in Outlook zag ik de regel:
Koppelingen en andere functies in dit bericht zijn uitgeschakeld. Als u de functies wilt herstellen, dient u het bericht naar Postvak IN te verplaatsen.

Dit bericht is als ongewenste e-mail gemarkeerd met een ander filter voor ongewenste e-mail dan dat van Outlook

Dit bericht is geconverteerd naar tekst zonder opmaak.
In de headers van alle mail staat alleen nog:
X-EsetResult: clean, is OK
X-EsetId: 9E3C1523CE932931CD7F4C
Toen de spamfilter nog aan stond, stond er nog een 3e regel in de mail headers:
X-ESET-AS: SCORE=50
Nu vermoed ik zelf dat ik op zoek moet gaan naar die "filter" waar outlook het over heeft alleen kan ik hier totaal niets over vinden. Het is zelfs zo erg dat ik om te testen de virusscanner van mijn client heb verwijderd om te zien of die zich ermee aan het bemoeien was maar zelfs dan blijven de berichten in de spamfolder terecht komen.

Zijn er mensen die weten waar ik die filter kan vinden of ervoor kan zorgen dat mensen hun mail weer gewoon in hun inbox terecht komt zonder iedere client langs te moeten gaan om de beveilingsinstellingen van Outlook aan te passen?

Alvast bedankt!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee