Kan andere pc niet vinden via Lan wel via WLan

Pagina: 1
Acties:

• thieskek
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-02 09:42
Af en toe sluit ik mijn laptop aan op mijn Lan netwerk thuis zodat ik snel bestanden over kan zetten naar een andere pc, maar nu kan ik de gedeelde mappen van deze pc niet meer vinden wanneer ik via Lan ben aangesluiten. Via WLan kan ik deze gedeelde mappen wel gewoon vinden.
Beide werken met Win7 en ik heb verder niets aparts ingesteld, alleen een aantal mappen gedeeld. Wat of waar moeten ik kijken om mijn pc wel weer te kunnen benaderen vanaf mijn laptop.

Verwijderd

Zomaar wat vragen:
Heb je al getest of het werkt als je de firewall helemaal uitzet op alle werkstations? Heb je geprobeerd via ip adres de PC's te benaderen? Kunnen de PC's onderling pingen? Staan de share rechten en NTFS rechten goed?

• thieskek
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-02 09:42
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Gisteren namelijk nog een aantal keer geprobeerd, waarbij ik de ene keer wel met de pc kon verbinden en de andere keer niet (wel internet verbinding). Dus heb nu een andere netwerk kabel gebruikt en heb probleem lijkt over (ergens een slecht contactje?), maar wel apart dat ik dan wel internet heb.

In ieders geval bedankt voor de moeite.