Overklok Q8200 + waterkoelingvraagje

Pagina: 1
Acties:

• Caidev
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11-2025

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
Ik heb een Intel core 2 quad Q8200 die standaard op 2.33 ghz draait. Nou krijg ik gratis een waterkoelingsetje van een vriend van mij dus ik wil mijn CPU wel wat overklokken.(Ik weet dat ik daar eigenlijk een slecht mobo + CPU voor heb maarja :) ) Na wat proberen/bekijken in de BIOS kwam ik er uit dat mijn RAM op 800mhz standaard draait, de laagste RAM - FSB verhouding 1:1 is en mijn multiplayer 7x is en standaard FSB 333. Dit houd in dat als ik mijn FSB naar 400 gooi dat mijn ram dan op 800mhz draat en CPU op 2.8. Nou wil ik eigenlijk wel de 3 ghz halen met waterkoeling alleen zit ik dus op een max van mijn RAM. nou is mijn vraag kan ik door bv meer of ander RAM het aantal mhz van mijn RAM verhogen, of is het niet erg als mijn RAM op 850 mhz draait?

Specs:

Mobo: MSI P31 Neo V2
CPU: Intel core 2 quad Q8200
Videokaart: ASUS geforce gtx 550
RAM: DDR2 (volgensmij dus op 800mhz. als ik thuis ben zet ik het wel precies er op)
Nieuwe waterkoeling set: XSPC X2O RASA RS120 WaterCooling Kit

Mijn kast is een CM Storm Scout, als iemand weet hoe je daar goed waterkoeling in kan zetten hoor ik dat graag. Denken jullie dat ik genoeg heb aan één 120 mm radiator?

Verwijderd

Je kunt waarschijnlijkm nog wel je ram een stukje overklokken... je kunt ook meer voltage op je geheugen zetten dan weet je (bijna) zeker dat je ram wel iets verder wil. waarschijnlijk hoef je je niet zorgen te maken en lukt het wel met je ram.

• Caidev

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
Oke, Dankje voor je snelle reacie. Hoeveel verder kan ik gaan met mijn ram, 850, 900? Ik kan mijn PCI-E snelheid automatisch en manueel instellen van 100-150 mhz. wat is een verstandige snelheid voor mijn graka?

[ Voor 42% gewijzigd door Caidev op 10-04-2012 12:58 ]

Verwijderd

Je pci-e moet je gewoon vastzetten. Omdat anders je hd je graka etc. gaan overklokken. dit kan je hd en je graka kapot maken.... hoever je ram wil moet je gewoon uitproberen. als op een gegeven moment voltage verhoging van je ram niet meer helpt,kun je altiijd nog de latencies veranderen dus de timings losser zetten.

Verwijderd

1 radiator is meer dan genoeg.
Ik zou hem gewoon plaatsen op de plaats achterin van de outtake fan.
Bovenin heb je anders ook genoeg plaats om hem daar in te hangen maar is net wat je oog wil.
Heb je er nu 1 of 2 x 200mm fans inzitten in je case.

• Caidev

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
Ik heb de standard fans er in zitten, 2x 140 en 1x 120. Ik heb nog 4 scythe slip streams 1900rpm liggen. Dan denk ik dat ik de radiator bij de outtake intern aan de bovenkant doe zodat de rode fan nog in het zicht zit. Ik zag nog een foto waar ze zelfs in mijn kast 2x een 120mm rad aan de boven en achterkant hadden.

Verwijderd

sorry, dacht dat je de Storm Enforcer had.
Zelf zou ik hem achterin zetten en bovenin een red led fan.

• Caidev

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
Oke, dank jullie wel voor al het advies _/-\o_

Verwijderd

Ik heb dezelfde cpu gehad en die wilde niet verder dan 2,8GHz, dus een FSB van 400 (het geheugen liep toen over de 1GHz), verder kon ik niet aangezien het moederbord niet meer stabiel was boven een FSB van 400, nu was dat een Asus P5KPL/1600, geen overclock moederbord maar dat is die van jouw ook niet, dus ik weet eigenlijk niet of je de 3GHz wel kunt halen.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:48
Een MSI P31 Neo V2 en een Q8200 clocken in combinatie echt dramatisch slecht. P31 is ook niet echt de chipset om mee te oc'en.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Pagina: 1