Ik heb een Intel core 2 quad Q8200 die standaard op 2.33 ghz draait. Nou krijg ik gratis een waterkoelingsetje van een vriend van mij dus ik wil mijn CPU wel wat overklokken.(Ik weet dat ik daar eigenlijk een slecht mobo + CPU voor heb maarja
) Na wat proberen/bekijken in de BIOS kwam ik er uit dat mijn RAM op 800mhz standaard draait, de laagste RAM - FSB verhouding 1:1 is en mijn multiplayer 7x is en standaard FSB 333. Dit houd in dat als ik mijn FSB naar 400 gooi dat mijn ram dan op 800mhz draat en CPU op 2.8. Nou wil ik eigenlijk wel de 3 ghz halen met waterkoeling alleen zit ik dus op een max van mijn RAM. nou is mijn vraag kan ik door bv meer of ander RAM het aantal mhz van mijn RAM verhogen, of is het niet erg als mijn RAM op 850 mhz draait?
Specs:
Mobo: MSI P31 Neo V2
CPU: Intel core 2 quad Q8200
Videokaart: ASUS geforce gtx 550
RAM: DDR2 (volgensmij dus op 800mhz. als ik thuis ben zet ik het wel precies er op)
Nieuwe waterkoeling set: XSPC X2O RASA RS120 WaterCooling Kit
Mijn kast is een CM Storm Scout, als iemand weet hoe je daar goed waterkoeling in kan zetten hoor ik dat graag. Denken jullie dat ik genoeg heb aan één 120 mm radiator?
Specs:
Mobo: MSI P31 Neo V2
CPU: Intel core 2 quad Q8200
Videokaart: ASUS geforce gtx 550
RAM: DDR2 (volgensmij dus op 800mhz. als ik thuis ben zet ik het wel precies er op)
Nieuwe waterkoeling set: XSPC X2O RASA RS120 WaterCooling Kit
Mijn kast is een CM Storm Scout, als iemand weet hoe je daar goed waterkoeling in kan zetten hoor ik dat graag. Denken jullie dat ik genoeg heb aan één 120 mm radiator?