Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP DM1 Hardware Acceleration

Pagina: 1
Acties:

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Beste Tweakers,

Ben nu inmiddels twee weken in het bezit van een HP Dm1-4000sd, en erg tevreden. Prestaties zijn oké, accuduur is geweldig, toetsenbord is fijn, scherm kan ermee door (qua resolutie)...

Ik liep gister wel ineens tegen een probleempje aan. Had dit wel eens gelezen ergens, maar kan het niet meer terugvinden. Het geval wilde dat ik een HD 1080p filmbestand af wilde spelen. In eerste instantie ging dit prima, zonder haperingen, tot ongeveer een kwartier na het begin. Toen viel de framerate ineens weg en moest ik eerst weer terugspoelen om verder te kijken...

Nagekeken in de prestatiegrafieken, bleek dat de CPU de hele tijd op 100% draaide, en de videokaart niks deed! Dat is natuurlijk zonde, aangezien de Dm1 de AMD E450 heeft die een speciale UVD3 HD videodecoder heeft...

Ik gebruik VLC Media Player (voor de ondertitels) en heb hardware acceleration wel aanstaan in de preferences... Iemand een idee hoe ik dit softwarematige probleempje op kan lossen? Is er misschien een andere player die wel de GPU echt gebruikt? Of is er een codex pack wat ik kan downloaden?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik heb op het moment ook een HP DM1 en ben er zeer blij mee.
Eerst had ik ook last van stotteringen en dat de cpu op 100% liep totdat ik k-lite MEGA codec pack heb geinstalleerd. in installatie menu heb je keuze om dxva aan te zetten.

Als ik nu 1080p films speel draait mijn cpu op 25%.

Echt een aanrader!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Welke player gebruik je (icm die codec pack)?

[ Voor 30% gewijzigd door ajhaverkamp op 08-07-2012 14:19 ]

This footer is intentionally left blank