Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Cleaning Tools

Pagina: 1
Acties:

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:24

Daniel36

vernieuwde formule

Topicstarter
Mijn laptop is "gegijzeld"door Windows Cleaning Tool wat zich voordoet als een legitiem beveiligingsprogramma van Microsoft.
Het geeft zogenaamde infecties aan die ik kan verwijderen door tegen betaling hun software te downloaden en dan zal alles opgelost zijn.
Onzin schijnbaar en dus wil ik het Windows C.T. verwijderen.

Het lastige is alleen hoe ?
Ik heb gegoogeld op WCT natuurlijk en er worden allerlei oplossingen aangeboden, die helaas allemaal even dubieus overkomen als het WCT zelf.

Een online virusscanner loslaten op de laptop gaat niet omdat de internetverbinding er binnen een minuut af wordt gegooid door WCT.

Heeft iemand ervaring met dit probleem en kan die mij a.u.b. helpen aan een goede oplossing ?

Verder heb ik geprobeerd te zoeken in dit forum maar dat werkt niet zo goed helaas.
Ook hoop ik dat ik dit op de juiste plaats post, zo niet dan graag verplaatsen indien nodig.

bvd,

Daniel36

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel36 op 10-04-2012 11:39 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De PC in veilige modus starten en alle processen en register keys verwijderen die met WCT te maken hebben. Meestal kom je er dan wel uit. Ik gok dat er iets te vinden is in je startup (msconfig) die zorgt dat WCT opgestart wordt. Daar zou ik eerst beginnen met zoeken.

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-11 14:39
Als je hem in veilige modes opstart en dan Mallwarebytes laat scannen? even mallwarebytes via een andere pc downloaden..

Verwijderd

Windows opnieuw installeren.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Daniel36 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:37:
Verder heb ik geprobeerd te zoeken in dit forum maar dat werkt niet zo goed helaas.
Werkt wel, je moet alleen een cursus van 6 jaar volgen voordat je begrijpt hoe ;)

Overigens ben ik het wel eens met fridgeman, meest eenvoudige en effectieve methode is een schone installatie.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Rupie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:52:
[...]

Werkt wel, je moet alleen een cursus van 6 jaar volgen voordat je begrijpt hoe ;)

Overigens ben ik het wel eens met fridgeman, meest eenvoudige en effectieve methode is een schone installatie.
Mwah valt mee hoor. Ik denk dat hij langer bezig is met het opnieuw installeren van de hele bende en alles terugzetten aan backups dan even veilige modus, mbam draaien, cleaner erover heen.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Rupie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:52:
[...]

Het is bij elk softwareprobleem wel te zeggen: Installeer je OS maar opnieuw. Dat is natuurlijk de laatste maatregel en niet de eerste die je adviseert. De Malwareantibytes optie is een redelijk eenvoudige een goed idee voor de TS. Dat zou zomaar het probleem al kunnen oplossen.

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Topicstarter
Dank heren (en evt. dames), ik ga nu eerst opstarten in veilige modus en mallwarebytes draaien.
Nu de laptop even buiten werking is behelp ik me met een stokoud pc-tje met Windows Xp waarvan de cd lade het niet doet en de usb poorten gammel zijn, dus dat wordt nog een kleine uitdaging.

Meer nieuws volgt vanzelf...

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Hann1BaL schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:55:
[...]
Het is bij elk softwareprobleem wel te zeggen: Installeer je OS maar opnieuw. Dat is natuurlijk de laatste maatregel en niet de eerste die je adviseert. De Malwareantibytes optie is een redelijk eenvoudige een goed idee voor de TS. Dat zou zomaar het probleem al kunnen oplossen.
Ik kan mij vinden in je reactie, maar het gebeurt toch best vaak dat het oplossen van dit soort infecties zorgt voor foutmeldingen bij opstarten (of helemaal niet meer opstarten), beveiligingscentrum wat niet meer werkt en dat soort leuke dingen. Daar kom je echter pas achter nadat je tijd gestoken hebt in het opschonen. En dat is los van dat je niet zeker kunt weten of je echt alles kwijt bent. Vandaar dat ik zelf meestal meteen kies voor de enige methode die zorgt dat alles na die tijd weer werkt, en das een herinstallatie :)

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

TS geeft al aan dat ie zenuwachtig wordt van de door hem zelf gevonden oplossingen.

Dan schat ik de kans relatief groot dat de ongewenste software niet volledig wordt verwijderd.

Windows opnieuw installeren kan iedereen. (uitzonderingen daargelaten)

Tegelijkertijd benadrukt dit het belang van het hebben van een goede backup.

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-11 14:22

Pablo

Rito pls

*Veilige modus met netwerk mogelijkheden
*Malwarebytes installeren / updaten en een Full scan draaien (geen Quick)
*Normale Modus malwarebytes Full scan
*Hijackthis
*Combofix
*Super anti spyware full scan
*eigen virus scanner full scan

Na dit proces ben ik ervan overtuigd dat het virus weg is.
Draai mijn Windows 7 installatie al sinds de eerste versie beschikbaar was en ik heb nog nooit (op een HDD crash na ) mijn Windows moeten herinstalleren van wegen een virus

Dit proces doe ik trouwens ook 1x per 1a2 maanden om er zeker van te zijn dat mijn pc clean is en blijft :)

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Topicstarter
Wat zal ik zeggen ? Gemiddelde gebruiker en nooit verder gekeken dan mijn neus lang is.
Wel back-ups van foto's e.d. maar niet van de installatie.
Ik ga de originele schijf met Vista wel opzoeken en als dit niet voldoende werkt de boel opnieuw erop zetten.

Verwijderd

Kijk hier eens; http://support.emsisoft.com/topic/7822-windows-cleaning-tools-rogue-removal-instructions/
Er staat ook een serienummer vermeld waarmee het programma waarschijnlijk simpel te regsitreren is, en daarna wel makkelijk te verwijderen is.

En daarna natuurlijk alle programma's updaten. Rotzooi als Windows Cleaning Tools wordt meestal geïnstalleerd door gebruik te maken van exploits in verouderde software.
Controleer ook op MBR rootkits, die krijg je er vaak gratis bij 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 13:46 . Reden: extra info ]

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Topicstarter
Vanuit veilige modus gescand met malwarebytes en die heeft wat rommel verwijderd.
Ik scan straks nog eens met een ander programma en als er dan nog rommel van WCT opstaat
haal ik dat handmatig weg.
Inmiddels kan ik wel weer online maar WCT staat nog wel op het buroblad, mogelijk alleen snelkoppeling maar toch.

Verwijderd

Daniel36 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:58:
Vanuit veilige modus gescand met malwarebytes en die heeft wat rommel verwijderd.
Ik scan straks nog eens met een ander programma en als er dan nog rommel van WCT opstaat
haal ik dat handmatig weg.
Inmiddels kan ik wel weer online maar WCT staat nog wel op het buroblad, mogelijk alleen snelkoppeling maar toch.
Das prima :), scan later nog eens met mbam(eventueel ook andere virusscanner), dan een cleaner erover heen (ccleaner is een goede).

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Topicstarter
nog gescand met superantispyware scanner, handmatig wat verwijderd en CC erna, als laatste scan met eigen virusscanner (Windows essential) en het werkt.
Wil nu wel Essential vervangen door een ander beveiligingsprogramma.

Verwijderd

Daniel36 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:27:
nog gescand met superantispyware scanner, handmatig wat verwijderd en CC erna, als laatste scan met eigen virusscanner (Windows essential) en het werkt.
Wil nu wel Essential vervangen door een ander beveiligingsprogramma.
Dan zou je kunnen kiezen voor Avast of Avira. Persoonlijk vind ik Avast beter werken.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tip voor de volgende keer: installeer Spyware Blaster. Met deze gratis tool worden duizenden spy-, mal- en adware geweerd van de PC, waardoor troep niet snel meer op de PC komt. :)
Pagina: 1