Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-11 11:44
Ik heb het snelste alles in 1 pakket van ziggo. Nu heb ik het volgende probleem in windows xp. Ik download nooit hoger dan met een snelhied van 3,5 mb. In windows vista en windows 7 heb ik dit probleem niet. Als ik de speedtest van ziggo of www.speedtest.net doe dan kom ik windows xp wel tot een snelhied van 120 mb. Ik download zowel in firefox als internet explorer niet hoger dan 3,5. Als ik download met grabit met mijn nieuwsgroepen haal ik wel de volle snelheid. Waar kan dit aan liggen. Ik heb dit bij iemand anders met het middelste pakket van ziggo ook getest in windows xp en daar het zelfde probleem ook maar een snelheid van 3,5 mb in internet explorer en firefox terwijl dit 5,7 mb moet zijn.

Verwijderd

Welke snelheid verwacht je? Welke snelheid is toegewezen (welk abbo?)? En van welke bron (website) gebruik je?
Als ik de speedtest van ziggo of www.speedtest.net doe dan kom ik windows xp wel tot een snelhied van 120 mb
Hierbij gebruik je dus ook de zelfde browsers? Dan ligt het daar dus niet aan! Niet iedere website heeft een download snelheid van 3MB/s ++ denk dat je daar helaas aan moet wennen?

• Egbert Jan
Ik deed bijvoorbeeld de speedtest van bbnet. Daar kan je een bestand van 1000 mb downloaden. ik download dat bestand in windows vista of windows 7 met een snelheid ver boven de 3,5 mb en in windows xp kom gewoon niet boven de 3,5 mb. Zo zijn er nog wel meer sites waar dat zo is. Ik heb het 120/10 pakket van ziggo. Bij iemand anders heb ik dit ook getest die heeft het 50/5 pakket en daar is het zelfde probleem.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:45:
Welke snelheid verwacht je? Welke snelheid is toegewezen (welk abbo?)? En van welke bron (website) gebruik je?

[...]
Hierbij gebruik je dus ook de zelfde browsers? Dan ligt het daar dus niet aan! Niet iedere website heeft een download snelheid van 3MB/s ++ denk dat je daar helaas aan moet wennen?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Egbert Jan schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:49:
Bij iemand anders heb ik dit ook getest die heeft het 50/5 pakket en daar is het zelfde probleem.
Ik haal met Ziggo 50/5 en XP gewoon 5,5MB+ in Firefox en IE, mits de site waar je van download deze snelheden ook haalt uiteraard...

Verwijderd

Heb je al een andere driver geprobeerd? Het schijnt dat de nieuwste niet altijd de snelste is dus probeer er een paar direct vanaf de NIC leverancier en liever niet van de systeem builder? Heb je de receive buffer al verhoogd (dit was tijdelijk een tip van UPC broadband) in de netwerk driver. En heb je je netwerk kaart ingesteld op gigabit / 1000Mbit? Mogelijk heeft Ziggo net als UPC een soort FAQ opgesteld met tips over de instellingen die je handmatig kan aanpassen (of net als KPN met zn 'dom' programmatje)?

• Egbert Jan
Ik heb dit moederbord p5e delux met een marvell netwerk kaart. Wat voor netwerk kaart die pc van mijn kennis heeft weet ik niet. Ik weet wel dat bijde kaarten 1000mbit ondersteunen
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:00:
Heb je al een andere driver geprobeerd? Het schijnt dat de nieuwste niet altijd de snelste is dus probeer er een paar direct vanaf de NIC leverancier en liever niet van de systeem builder? Heb je de receive buffer al verhoogd (dit was tijdelijk een tip van UPC broadband) in de netwerk driver. En heb je je netwerk kaart ingesteld op gigabit / 1000Mbit? Mogelijk heeft Ziggo net als UPC een soort FAQ opgesteld met tips over de instellingen die je handmatig kan aanpassen (of net als KPN met zn 'dom' programmatje)?
Pagina: 1