Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietKop
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-07-2020
Hoi, heb al een tijdje een Asus GTX 560 en die staat standaard geklokt op:

Core clock: 810 mhz
Shader clock: 1620 mhz
Memory clock: 2004

Nu heb ik die daarnet succesvol overgeklokt naar 910 mhz, 1820 mhz en 2160 mhz. Paar uren getest ingame en werkt stabiel... heb minstens 10fps meer dan gewoonlijk en dat is natuurlijk leuk meegenomen, maar ik vraag me af als ik nog meer kan?

Als ik de core clock naar 930mhz verzet, shader naar 1860 en memory naar 2170 dan crasht battlefield 3 na 5 minuten...

Door welke instelling komt het dat het spel crasht?

Temperaturen overgeklokt is relatief koel op max 75°

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:19
probeer 1 setting tegelijk, dan weet je waarom ie crasht.

een makkelijke manier om stabiliteit te testen is unique heaven starten, die blijft oneindig loopen en is niet zo'n onzintest als furmark.

je kan misschien ook nog met het voltage spelen, met een asus tooltje of msi afterburner.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietKop
Core voltage kan ik spijtig genoeg niet aanpassen op deze kaart.. Waarschijnlijk is dat de boosdoener als ik zwaarder wil klokken?

Ik doe het nu sowieso met Afterburner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Heb je de laatste beta van afterburner? de laatste niet beta is van zo lang geleden, toen had je nog geen 560's. Je moet ook nog bij de opties van afterburner de voltage control aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Je moet Asus GPU tweak gebruiken om de voltage te veranderen. En ik heb zelfde kaart, maar als ik hem zo hoog overklok merk ik geen ene bal haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietKop
Okej, heb de laatste beta van Afterburner gedownload en daar kan ik inderdaad het voltage aanpassen

Oorsponkelijk stond hij op 930mhz, maar er was niks veranderd aan de vcore... Tijdens het spelen van een 1000 tickets map vloog bf3 er uit na pas een uur. Lag het aan bf3 of aan de overklock.. Geen idee, toch denk ik wel door de overclock, maar zelfs op default settings crasht bf3 heel af en toe eens...

Heb nu de coreclock verlaagd naar 915mhz, 1830mhz shader en 2003 mhz memory. Het voltage heb ik aangepast van de standaard 987mhz naar 1012mV en dit lijkt stabiel te merken.

Dat ik niks van performance winst heb kan ik niet zeggen. Heb minstens een dikke 10fps erbij gekregen en dat is natuurlijk super. Als ik door de map loopt of gewoon ergens naar toe kijk dan maxt hij aan 60fps, de max van mijn monitor dus. Maar vanaf als er iets van actie gebeurt dan daalt de fps tussen 45 en 50fps.

Ben wel tevreden want standaard staat hij op 810mhz en heb nu een increase van 105mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
waarschijnlijk kan je met dat hogere voltage wel een hogere clockspeed halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Let wel ff op je temperatuur dan.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
dat moet je sowieso doen als je het voltage verhoogt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietKop
Ja qua temps gaat ie vlot. Heb er zelf een 120mm fan opgezet en nu krijgt hij met alle overclocks max 75. Heb infeite nog 25° over om verder over te clocken maar als ik de coreclock verhoog naar 920mhz of meer dan loopt hij niet meer stabiel. Voltage staat dan op 1012mV. Of moet ik nog meer voltage geven? Of meer memory?

Nuja ben wel tevreden zoals het nu is, maar meer is altijd beter :)

Wat wel bijzonder is dat ik gisteren Furmark liet stressen op 8xAA en tegelijk op Youtube een filmpje aan het kijken was en toen viel de pc uit. Voeding is maar 500watt maar in bf3 op ultra/high settings blijft hij wel draaien. Zit wel tegen het limiet qua watt denk ik. Raar.. want furmark laat de cpu amper warmen worden dus eigenlijk zou er zelfs minder power naar de cpu moeten.

[ Voor 29% gewijzigd door WietKop op 11-04-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Daarentegen trekt Furmark als een dolle uit de videokaart. Kan prima dus.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Als de VRM's in de videokaart te heet worden (dus te hoog verbruik van de kaart) dan krijg je ook een zwart scherm.

Pagina: 1