Ervaringen met autoveilingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik ben me aan het oriënteren voor mn eerste auto. Regelmatig zie ik autoveilingen voorbij komen en ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen daarmee.

Een voorbeeld hiervan is bca-europe.com uit Barneveld. Dit lijkt een redelijk groot veilinghuis.

Ik heb een aantal vragen:
  • Wat zijn veilingshuizen met een goede reputatie?
  • Waar moet ik op letten bij aanschaf?
  • Eventuele veilingkosten.
  • Kun je een proefrit maken of de auto van binnen bekijken?
  • Is het wel goedkoper dan via een occasion dealer?
  • Overige ervaringen zijn natuurlijk altijd welkom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
voor de mensen die niet in de hk kunnen komen tijd om te zorgen dat toegang krijgt :9
Zomaar bieden op een veiling... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door DECOY88 op 11-04-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Ik ben hier ook wel benieuwd naar, helaas kan ik niet in de HK komen.
Zou het verhaal hier gepost kunnen worden?

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
de tl;dr versie
Kosten tot nu toe:

Auto + 16% opgeld 58,-
Tenaamstelling 9,25
Kentekenbewijs 31,-
Diesel op en neer R'dam 50,-
Sleutel 13,50
Autoambulance 35,-
Diesel op en neer R'dam 50,- ** verwachting

Dan komt het opgeld er nog bij, ik ga hem maandag halen, dat is 4-7, de veiling is gestopt op 21-6, dat zijn 13 dagen is 130 ex btw is 154,70 inc btw.

F*ck dat is een totaal van ruim 400,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's kut voor je, want veel beter als dit vind je ze niet :P
pieterrr schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:24:
Ik ben me aan het oriënteren voor mn eerste auto. Regelmatig zie ik autoveilingen voorbij komen en ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen daarmee.

Een voorbeeld hiervan is bca-europe.com uit Barneveld. Dit lijkt een redelijk groot veilinghuis.

Ik heb een aantal vragen:
Geen idee, Domeinen is altijd OK, en verder opletten dat het een bekendere naam is.
Dat het geen oudere auto is. Kan goed gaan, maar met jongere exemplaren heb je minder troubles te verwachten.
Je moet vrijwel altijd opgeld betalen en leges etc. Meestal iets van 10% van de som waarvoor je iets koopt. En regelmatig zijn er ook bijkomende kosten, bijvoorbeeld voor de tennaamstelling, APK etc.
Meestal niet. Soms zijn er kijkdagen, maar proefritten zin meestal uitgesloten. Als je mazzel hebt is de auto open op een kijkdag, meestal echter niet.
Kan, hoeft niet.

Een collega van me heeft een Merc C220 CDI van de domeinen gehaald. Bijna 3 ton gelopen, interieur met name voor flink gebruikt, achterin prima. Kostte hem 5k. Ik vond het veel geld voor een merc.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Wij hebben een aantal auto's van de veiling gehaald. Deze kwamen overigens van BCA. Over het algemeen geeft BCA een indicatie van wat de problemen zijn van een wagen, en betaal je er een opslag (laatste keer was dat 10% zo uit het hoofd).

Verder was het altijd bij BCA dat je voor de aanvang van de veiling rond mocht kijken, en kon je voor jezelf een shortlist maken met eventuele auto's. Echter was het niet mogelijk om de auto's te horen lopen. Hiervoor was je aangewezen op de veilingzaal waar ze op het moment van veilen de auto's lieten draaien.

Op zich is het kopen van de veiling net zo veilig (of onveilig) als bij de handelaar. Sterker nog, veel auto's uit de handel komen uiteindelijk van de veiling.

Hier nog een paar tips:
1. Ga voor minder courante auto's als je een goede en goedkope auto zoekt. Meestal wordt er op de courante merken per opbod verkocht, maar de minder populaire modellen gaan nog wel eens per afslag weg.
2. Maak een shortlist van auto's welke je er goed uit vind zien, en schrijf deze op. Uiteindelijk zullen er een aantal onder je neus voorbij gaan, maar wellicht heb je mazzel en pak je net de auto die je wil hebben.
3. Bekijk de kavellijst, en probeer te leren wat een auto van een bepaald bouwjaar en van een bepaald type waard is. Als je een knappe auto voor E 2000,- kan kopen van zo'n 5 jaar oud kan kopen is het wellicht een mooie deal, maar als een dergelijke auto in de handel alsnog 2250 doet valt het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's kut voor je, want veel beter als dit vind je ze niet

[ Voor 28% gewijzigd door Cloud op 19-04-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb jaren geleden op de veiling in Barneveld een Audi 100 Avant V6 gekocht.

De auto werd door de veiling gekeurd, en rapport hing aan het raam.
Daarin stonden alle gebreken (bij deze auto een niet werkend Airco), verder KM stand en onderhoud geschiedenis.
Je mocht er niet meer rijden of starten.

Na een tijd werd de auto voor gereden met als start bod 17.000 gulden (ja ja, guldens >:) )
Omdat niemand reageerde begonnen ze te zakken, 16.000 , 15.000 14.000. Toen heb ik een bod gedaan.

Uiteindelijk 14.500 geboden.Daarboven op kwam er veiling kosten bij van 1000 gulden.

Moest wel eerst wacht op goedkeuring van verkopende partij omdat bod lager was dan start.
Na 1 uur wachten kon ik eindelijk betaling doen.
Sleutels mee gekregen en dan voor het eerst de auto zelf gestart.

Je had dan 1 uur om mankementen die niet opgegeven waren op te geven.
In mijn geval NIETS.

Dus voor 15.500 had ik een auto die op dat moment voor 21.000 bij de dealer te krijgen was.

Heb er 5 jaar in gereden.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1