Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb deze kaart nu al meer dan een half jaar, en ineens is het volgende probleem zich gaan voordoen.
Bij sommige spellen, met bepaalde effecten gaat mijn beeld flikkeren, bijv bij
"Call of Duty - World at War, en DiRT3", verder loopt het allemaal perfect maar als je bijvoorbeeld bij
CoD een bepaalde granaat gooit doet dit probleem zich voor.
Ik dacht dat het aan het spel zou liggen + allernieuwste drivers, maar hij doet het dus ook bij sommige andere spellen.

Zie mijn opgenomen video voor voorbeeld:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bzY-2m3GDv4]

Als iemand mij zou kunnen helpen met een oplossing! zou ik ontzettend dankbaar zijn! :-(
Toch een duur grapje dit, zou zonde zijn als de hardware werkelijk kapot zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Drivers verwijderen (driversweep) en daarna terug naar de oudere drivers.
Is wel vaker dat nieuwe drivers kijhard glitche op kaarten waarvoor geen updates worden bijgevoegd.

Mocht het in een schone instal met oude drivers nogsteeds glitchen probeer hem dan in een ander systeem glitcht het daar niet dan is of je voeding kaduuk aan het gaan of de chipset/pci-e slot is kaduuk aan het gaan.

Over je filmpje als het een driver fout is zou het ook gewoon in fraps of screencapture omhoogkomen, Maar we zien allemaal zo ook wat het probleem is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Lijkt er eerder op alsof je v-sync uit hebt staan en je meer fps op je beeldscherm wil toveren dan je beeldscherm aan kan ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Ventieldopje schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 01:09:
Lijkt er eerder op alsof je v-sync uit hebt staan en je meer fps op je beeldscherm wil toveren dan je beeldscherm aan kan ;)
v-sync is toch alleen tegen screen tearing? als er meer fps worden aangeboden worden er gewoon maar (verversnelheid beeldscherm) getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Ventieldopje schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 01:09:
Die klopt niet denk ik :P als mijn scherm 60hz is en ik bv minecraft tegen 300fps speel 8)7 zou ie dan ontploffen volgens uwe theorie?

Ontopic : denk dat het vooral driver gerelateerd is

[ Voor 6% gewijzigd door yzx op 10-04-2012 01:34 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Is driver, wel vaker dat soort problemen gehad vroeger.
Als kaart stuk is faalt de boel echt.

[ Voor 26% gewijzigd door A87 op 10-04-2012 10:22 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [S2N]Baalberith
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-09 10:20
Heb ik ook in COD WAW, lijkt op een SLI probleem. Alsof de rook niet goed gerendered word sinds een aantal driver versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:40
Bij dit soort ouwe meuk kan je sli beter niet gebruiken. (gewoon bij manage 3d settings, program settings, sli mode op single gpu)

Af en toe heb je een spel wat geen perfecte sli profile heeft, bij the witcher 1 zie je bijvoorbeeld alle lampen in het level door alles heen. The witcher 2 had hier ook last van maar dat hebben ze gefixed, waarschijnlijk omdat het een populairder spel was.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk Bedankt mensen!, ik heb de Multi GPU setting dus uitgezet zoals Haarbal mij aanbevolen had, dat fixte het probleem met WAW, zat zelf ook te denken aan de fps limiteren naar 60 fps (/com_maxfps 60 etc), dat heb ik ook gedaan + de multi gpu uit, en nu werkt het gewoon goed...maar hoe zit dat dan met DiRT3?, al zou ik daar de multi gpu setting uitzetten lijkt mij dat hij dan niet meer goed op ultra loopt?, of zou het dan toch een sli probleem zijn? dat de 2 GPU's van de 590 niet goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dan ligt het dus misschien ook aan de spellen? dat ze misschien geen goede SLI profiles hebben??,
in ieder geval, HARTELIJK bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:24:
En dan ligt het dus misschien ook aan de spellen? dat ze misschien geen goede SLI profiles hebben??,
in ieder geval, HARTELIJK bedankt!
Je kunt oude drivers proberen die zijn mss wel stabiel, driver update betekent niet altijd voorruit gang ;)

Maar de meeste games zijn wel stabiel met sli of cfx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En het DiRT3 verhaal?, als iemand dat misschien weet?, is toch een vrij recent spel. bedankt yzx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Go google go

Een van de eerste hits, hij draait wel met SLI GTX560Ti maar het probleem is misschien vergelijkbaar en waarschijnlijk is dat ook zo en zal er eenzelfde oplossin voor zijn

Edit : ik zie met snel lezen iets over forceren van dx, denk dat ik dat toen met crysis 2 heb gedaan en andere games toen ik problems had met mijn cfx ;)

[ Voor 23% gewijzigd door yzx op 10-04-2012 23:41 ]

Pagina: 1