• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-02 16:54
Beste Tweakers,

Ik heb al veelvuldig gezocht naar de oplossing, waarbij soms naar voren komt dat het gewoon niet kan. Maar ik dacht ik vraag het toch nog, niet geschoten is altijd mis. (Ps ik hoop dat ik hem in de goede categorie plaats, maar hij zou ook nog bij Windows kunnen staan, maar ik dacht dat hij hier beter stond :) )

Ik heb op dit moment op mijn videokaart (radeon 6670) twee schermen. Scherm 1 is mijn computermonitor, aangesloten via DVI; Scherm 2 is mijn (via receiver)LCD TV, aangesloten via HDMI. Nu krijgt mijn LCD TV monitor ID 1 in Windows(7) en mijn monitor krijgt ID 2, terwijl mijn monitor staat ingesteld als hoofdscherm. Op zich nog geen probleem, maar zodra ik mijn TV in stand-by zet, gaat ook mijn monitor uit, deze krijgt dan simpelweg geen signaal meer. Dit gebeurt zowel in extended mode, alswel in de mode dat alleen mijn monitor beeld zou moeten krijgen.
Dit probleem lijkt mij te worden veroorzaakt doordat monitor ID 2 heeft.

Nu heb ik twee dingen verzonnen, is het mogelijk mijn computermonitor ID 1 te geven, of is het mogelijk om een geforceerd HDMI signaal te creeeren, zodat het altijd lijkt alsof mijn TV(/receiver) aanstaat?
PS in Ultramon of in Ati Catelyst Control Center heeft hij wel ID 1.

BVD!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De ID's van de monitoren worden als ik me niet vergis bepaald door op welke video-uitgang een monitor is aangesloten. Je zou de monitoren dus van uitgang kunnen verwisselen als dat mogelijk is.

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-02 16:54
Dat is dus helaas niet mogelijk. De versterker bevat geen DVI in en dat zou ook niet handig zijn, ivm geluid. Ik heb ook onboard hdmi, die nog vrij is, maar de videokaart en het moederbord kunnen, dacht ik, niet samen actief beeld geven.

Iig bedankt voor je antwoord :)