Windows 7 met muis uit sluimerstand halen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:14
Hey Allemaal,

Ik heb mijn computer regelmatig nodig voor school/werk. Meestal zet ik hem dan snachts in de sluimerstand zodat de fans uit gaan en ik rustig kan slapen. Echter vergeet ik hem dan wel eens 's ochtends aan te zetten en dat kan soms knap lastig zijn.

Nu dacht ik vandaag, ik zal daar eens wat op verzinnen. Dus ik heb de usb chip met het printplaatje uit een muis gehaald en daar een licht sensor op gesoldeerd. Dit alles heb ik verpakt in een zwart doosje met een kleine opening voor de lichtsensor.

Dit werkt prima. Ik zie dat wanneer ik de licht op de sensor laat schijnen er 'geklikt' wordt met die usb muis.
Ik heb er een oude prepaid telefoon aan vast getaped, en wanneer ik die bel kan mijn pc opstarten uit de slaap- of sluimerstand ;)

Althans, dat is de bedoeling. Omdat mijn fans in de slaapstand aan blijven zet ik mijn pc altijd in de sluimerstand. Echter krijg ik het maar niet voor elkaar om met mijn muis de pc uit de sluimerstand te krijgen...

Mijn moederbord is een MSI 870A-G54.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Dank alvast! :)

[ Voor 0% gewijzigd door Marcoevich op 09-04-2012 21:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de sluimerstand/hibernate gaat de gehele pc uit, in tegenstelling tot de stand-by/sleep stand.

Je kan kijken of er in de bios iets te vinden is met betrekking tot het aanzetten van de pc met een muis/toetsenbord/etc.
Of anders WOL (wake on Lan).
Echter vergeet ik hem dan wel eens 's ochtends aan te zetten en dat kan soms knap lastig zijn.
Als je de pc nodig hebt zet je hem toch aan, hoezo is het lastig als je wakker wordt en de pc is niet aan?

Tijdschakelaar er tussen en in de bios instellen dat de pc aan gaat zo gauw er stroom op de voeding/moederbord komt. Restore on AC Power Loss.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:53

Quad

Doof

Als je snel wilt starten is een SSD primitiever :).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:44:
Bij de sluimerstand/hibernate gaat de gehele pc uit, in tegenstelling tot de stand-by/sleep stand.

Je kan kijken of er in de bios iets te vinden is met betrekking tot het aanzetten van de pc met een muis/toetsenbord/etc.
Of anders WOL (wake on Lan).

[...]

Als je de pc nodig hebt zet je hem toch aan, hoezo is het lastig als je wakker wordt en de pc is niet aan?

Tijdschakelaar er tussen en in de bios instellen dat de pc aan gaat zo gauw er stroom op de voeding/moederbord komt.
Thx voor de tips. Ik heb al in het bios gekeken maar daar is alleen PS/2 support voor het starten met de muis. Voor USB kan ik dit niet vinden :(

WOL gaat niet want de pc is draadloos..

9/10 keer zet ik hem zelf wel aan, maar als mijn werkdag vroeg begint dan wil ik dat nog weleens vergeten ;) Ik heb een aantal applicaties draaien die ik vanuit school en werk nodig heb, en het is lastig als ik er dan niet bij kan :)

Edit: een alternatieve oplossing kan zijn om de fans uit te schakelen in de slaapstand, want daarmee werkt mijn systeempje wel. Ideeën daarvoor zijn welkom :)

[ Voor 7% gewijzigd door Marcoevich op 09-04-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:45

Aganim

I have a cunning plan..

Ik gebruik zelf voor dit soort situaties WakeupOnStandBy, wellicht is dat een betere oplossing. Je kan je pc gewoon afsluiten en op de gewenste tijd wordt deze weer opgestart. Je kan ook aangeven op welke dagen dit wel of niet moet gebeuren, dus in het weekend kan je desgewenst uitslapen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
Aganim schreef op maandag 09 april 2012 @ 22:19:
Ik gebruik zelf voor dit soort situaties WakeupOnStandBy, wellicht is dat een betere oplossing. Je kan je pc gewoon afsluiten en op de gewenste tijd wordt deze weer opgestart. Je kan ook aangeven op welke dagen dit wel of niet moet gebeuren, dus in het weekend kan je desgewenst uitslapen. :p
Thx Aganim :P Dat programma ziet er interessant uit. Ik heb net een schema gemaakt om hem iedere morgen om 8 uur online te krijgen. Ben benieuwd of het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-07 14:57
Je kunt ook in de bios instellen (ik heb nog geen bios gezien die dat niet heeft) dat de pc opstart op een bepaalde tijd, je kunt dan de pc zelfs helemaal uit zetten, de bios zorgt ervoor dat die aan gaat. Dit laatste bespaart nog iets meer stroom.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 05:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sowieso zijn er windows proggies (ik weet niet hoe hack-safe die zijn trouwens), die je pc op tijdstip X aan of uit kunnen zetten. Op de pc zelf.

Ik zelf gebruik op m'n werk een "wake on bluetooth" systeem, hoewel onderdeel van KDE, is het ideaal, zodra mijn telefoon in de buurt is, start mijn werkPC op en logt in, zodra ik weg loop gaat'ie in sleep-mode met alleen nog power naar de Bluetooth.

Wat een extra-handige bijkomstigheid is, zodra ik wegloop voor lunch ofzo, lockt mijn pc (instelling, tussen X en Y tijd start/shutdown, else lock), ideaal als je irritante collega's hebt die graag in je pc graven.

Er zijn ook dergelijke apps beschikbaar voor Win7, hoewel het startup/shutdown bij mij thuis niet werkt helaas. Ik weet niet wat je precies nodig hebt, maar er zijn legio opties.

[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 09-04-2012 23:21 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:24
riky404 schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:53:
[...]

Thx voor de tips. Ik heb al in het bios gekeken maar daar is alleen PS/2 support voor het starten met de muis. Voor USB kan ik dit niet vinden :(

WOL gaat niet want de pc is draadloos..

9/10 keer zet ik hem zelf wel aan, maar als mijn werkdag vroeg begint dan wil ik dat nog weleens vergeten ;) Ik heb een aantal applicaties draaien die ik vanuit school en werk nodig heb, en het is lastig als ik er dan niet bij kan :)

Edit: een alternatieve oplossing kan zijn om de fans uit te schakelen in de slaapstand, want daarmee werkt mijn systeempje wel. Ideeën daarvoor zijn welkom :)
Vreemd, ik heb een USB muis en het lukt prima. In Windows zelf zitten instellingen om dat in te stellen, zo in de buurt van energiebeheer moet je zoeken.

EDIT
Zie hier:
De optie De computer uit stand-by halen inschakelen voor een USB-muis

Enige verschil is dat het in Windows 7 niet Stand-by is, maar slaapstand in datzelfde menu. :)

Maar even iets heel anders; welke fans blijven draaien bij slaapstand? Want het hoort niet, ze horen helemaal uit te gaan. Kijk anders in de BIOS voor stand-by mode en zet die op S3. Dan zouden de ventilatoren bij slaapstand uit moeten gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door naarden 4ever op 09-04-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
kfaessen schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:10:
Je kunt ook in de bios instellen (ik heb nog geen bios gezien die dat niet heeft) dat de pc opstart op een bepaalde tijd, je kunt dan de pc zelfs helemaal uit zetten, de bios zorgt ervoor dat die aan gaat. Dit laatste bespaart nog iets meer stroom.
Thx, nooit geweten dat BIOS dat kon! Heb even rondgekeken en die optie in mijn bios gevonden. Heb het nu aangezet zodat, in ieder geval als de pc uit staat, hij op tijd uit slaapstand komt :)

Het liefste zou ik het uit sluimerstand komen op USB input ook willen zien werken, aangezien ik de pc niet iedere dag uit zet.

@Naarden4ever, ik heb deze optie idd aan staan, maar ik krijg het gewoon niet werkend.
Heb net ff rondgekeken in de handleiding van mijn moederbord. Daarin staat dat als ik de optie 'Eup 2013' uit zet ik meer wake up events ter beschikking moet krijgen.
This Item is Designed for Energy Using Products Lot 6 2013 (EuP) aka Energy Related
Products (ErP). To Reduce Power Consumption when System off or Standby Mode.
Note: When “Enabled” EuP 2013 Setting, System Don’t Support RTC Wake Up Event
function.
En idd, na deze uitgezet te hebben verschijnt de optie om de pc op een bepaalde tijd aan te zetten, EN ook 'Resume S3 by USB device'. Nu zou het toch moeten werken denk je, maar niets is minder waar..

Waar zou ik ergens kunnen instellen in wat voor slaap modus die gaat? Die mogeliijkheid heb ik nog niet kunnen ontdekken..

Ik heb het idee dat wanneer hij in slaapstand gaat sowieso de system fan (achterin) en de voeding aan blijven. De videokaart fan is uit, en die van de cpu volgens mij ook.

[ Voor 0% gewijzigd door Marcoevich op 09-04-2012 23:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:57
Power on by keyboard
-Password: een toets

Extra toetsenbord zoeken, die knop verbinden met je eigen chip baksel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
Heb nu in ieder geval het BIOS zo ingesteld dat hij om 8 uur 's ochtends mijn pc aanzwengelt. Dit werkt gelukkig ook vanuit de sluimerstand, dus we zijn al een stuk verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Dit topic maar even gebookmarked, want dit wil ik ook.
Alleen ik wil graag een telefoon aan de pc verbinden die hem aanzet, geen idee hoe ik dit voor mekaar kan krijgen.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:53

Quad

Doof

Ik heb mijn laptop verbonden met en lankabeltje, en heb een app (weet even niet meer welke) geinstalleerd op mijn telefoon die WOL supporte, en elke keer als ik thuis kwam en verbinding maakte met mijn netwerk was het een kwestie van WOL, kopje koffie pakken en naar boven achter PC zitten die inmiddels gestart was.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
Nivida_intel schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:31:
Dit topic maar even gebookmarked, want dit wil ik ook.
Alleen ik wil graag een telefoon aan de pc verbinden die hem aanzet, geen idee hoe ik dit voor mekaar kan krijgen.
Dat wil ik dus ook in feite :P Ik heb nu een kastje gemaakt dat het lichtsignaal van een telefoon opvangt. Het is dus een kwestie van die telefoon bellen en je pc kan opstarten. Als 't werkt tenminste :P

Vandaag was mijn pc ook om 8 uur aangegaan, maar nu heb ik er de hele dag niks mee gedaan. Das dan ook weer zonde van de energie eigenlijk..
Pagina: 1