Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:00
ik ben er onlangs achtergekomen dat ik een engineering sample van de ati HD 5850 bezit.

en ik heb gezocht op google en daar kom ik erachter dat engineering samples niet verkocht mogen worden maar dat deze van de fabricant zelf zijn.

ook zou intel engineering samples van cpu's terugvragen en een betere voor ind e plaats geven.

heeft iemand enig idee hoe AMD met engineering samples omgaat aangezien ik wel zin zou hebben in een 5870 / 6870 / 7850

ik weet het weinig kans maar het is mogelijk.

groetjes,
Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hoe heb je dat gecontroleerd? Mocht je per ongeluk een wat verouderd tooltje ervoor hebben gebruikt zou het best wel eens kunnen dat de kaart ten onrechte als een ES gezien wordt. Dat heb ik zelf bijvoorbeeld een aardig tijdje gehad met mn CPU, die werd door veel tooltjes als een ES gezien terwijl ik toch echt een retail heb. Nadat de tooltjes bijgewerkt waren werd de CPU normaal herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

meestal staat er een sticker op.
maar hoe kom je aan dit beestje? :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Fordox schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:35:
meestal staat er een sticker op.
maar hoe kom je aan dit beestje? :)
Ikzelf import weleens iets uit china en dan heb je echt heel vaak een ES ertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:00
Ik heb hem zelf op alternate bestelt nadat hij enkele dagen uit was oftwel ik had van de eerste batch

pics:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/14abktf.png
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/34hf0hg.jpg

heb zelf ook al amd gecontacteert en deze zeiden dit terug
.

Engineering samples are provided to testers, reviewers, system builders and partner producers before a product is released. Once a product is released the samples are the property of who they where given to and they are allowed to do with them as they choose, including resell them.

If it is a Club3D version of the card, you would contact Club3D to see what they recommend, typically the response will be that it is a released product and there is no upgrade path for it and that you would deal exclusively with the reseller if there are any issues with the card.

In order to update this service request, please respond, leaving the service request reference intact.

Best regards,

AMD Global Customer Care

EDIT: zoals je ziet geeft de software van AMD zelf ook aan dat het een engineering sample is. dit word ook al 2 jaar lang weergeven ik heb nu pas gezocht wat het nou eigenlijk was.

[ Voor 8% gewijzigd door rodebest op 09-04-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Op het stickertje van je fan, zit daar een ATi/AMD logo op, of een witte klaver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

ik geloof dat het de groene sticker is die je op de foto hebt gezet.

ik vind het wel raar dat alternate deze kaart heeft verkocht...

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Het is niet de groene sticker. Die hebben ook op verschillende Sapphire kaarten gezeten die ik heb gehad.
[HD3870, HD4870, HD5870 en HD6870] Lijkt me dus een normaal AMD stickertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:40
Hoi rodebest, je hebt geen engineering sample videokaart, maar de driver voor je videokaart is een test-versie (of wel engineering sample) die AMD/ATi aan MS heeft geleverd voor Windows 8.

Hetzelfde staat er bij mij op mijn desktop en op mijn Acer W500 tablet (draaien allebei op Windows 8 ) en dat zijn écht niet allebei engineering samples.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FFjhT.png

[ Voor 13% gewijzigd door Ramon op 09-04-2012 22:15 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:56

Umbrah

The Incredible MapMan

En dan nog: al had je een engineering sample, dan hoorde daar vaak ook een SLA of andere vorm van contract bij waarin bepaalt wordt hoe lang/welke voorwaarden je het sample mocht gebruiken/testen. AMD heeft duidelijk een contract met OEM's waarin staat dat ze doorverkocht mochten worden (blijkbaar zijn ze minder bijzonder dan Intel ES'). Ik gok niet dat je ooit een NDA getekend hebt, dus je zult wel buiten de boot vallen wat gratis goodies betreft.

Jammer, maar wel logisch: een Engineering Sample zou ook eigenlijk niet je bezit zijn, een OEM had er mee kunnen/mogen doen wat hij wou. Remote-detonation is zelfs mogelijk (ik weet dat bepaalde hardware van fuses voorzien zijn die doorgebrand kunnen worden door middel van software, wat in feite een chip na X aantal powerups dus dood kan maken, sterker nog: de XBox 360 heeft een eFuse systeem wat een belangrijke rol speelt in de beveiliging van het beestje.
Pagina: 1