DiVX Wil niet :(

Pagina: 1
Acties:

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Een vraagje...
Ik heb een AMD K6 II 300 MHz( helaas met ingebakken videokaart, zit ook een voodoo II kaart in..
160 Meg intern....

Zo gauw alsik DiVX wil draaien, dan krijg ik alleen een heel errug schokkend beeld... :(:(
Ik heb behalve Windows Media Player al verschillende andere progjes geprobeerd, maar nix helpt ....
Divx Codec is uiteraard geinstalleerd...

Wie Weet raad ??

Verwijderd

aan je video kaart mag het nie liggen, ik heb op mijn laptop al verschillende divx films gekeken, zonder haperingen, het is wel een pIII 600 met 192 mb ram en een 4 mb video kaart, ik denk dat het door je processor komt, die kan het gewoon niet aan, moet je hem ff overklocken of gewoon een nieuwe comp kopen, mzzl
www.nantasquad.cjb.net
www.nantasquad.com

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een Geforce256DDR, met 32 mb
Ik heb 196 mb intern geheugen
En en celly366@412
En alleen op de laagste CPU kwaliteit loopt he tgoed.
Het is zeker de CPU
Koop een nieuwe zo ik zeggen:) Ga ik ook doen
Groeten

Croc
edit:

typo

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Divx quality op 0 zetten,
hardware acceleratie op 2e streepje van linx,
eventueel mp3 decoding op een lagere kwaliteit zetten.

Maar ik denk dat je proc het gewoon niet trekt.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 08-03 09:01
Aan je proc kan het bijna niet liggen, een vriend van mij heeft een pII233 64md edo intern met een Voodoo 3 3500 vdkaart, en het loopt gewoon goed.

Probeer een andere plr, zoals GlobalDivxplayer

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Volgens mij ligt het dus wel aan je processor. DivX is best een zware codec die al snel 400MHz nodig heeft om te draaien.
Desalniettemin kan het misschien beter lopen met de nieuwste DivX codec 3.20, DirectX8.0 en de nieuwste set drivers voor je videokaart. Anders heb ik geen id.
:+

Dat dan weer wel......

Verwijderd

dat ligt zeker weten aan je proc. Ik heb een k6-2 350 als 2e systeempje. En die trekt echt helemaal niks meer wat divx betreft. Het ligt er echter maar net aan in wat voor resolutie die divx gecodeerd is. Een film die 720x??? gecodeerd is zal je proc veel meer belasten dan eentje die 300x??? gecodeerd is natuurlijk.

• LWaS
  • Laatst online: 04-05-2024
Het gekke is alleen dat een ander iemand met ook een AMD K6- 300 wel gewoon DivX kan draaien....
Ik las hier ook de reactie over de DIVX quality op 0 zetten... Maar waar doe ik dat :?:?
Alvast bedankt voor de reacties :):)

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Het licht waarschijnlijk aan de Videokaart. Die ONBOARD dingen nemen een stukje RAM geheugen voor gebruik in, Waardoor, als de videokaart ergens mee bezig is, de CPU ook niet in staat is te lezen.

Leen van iemand een losse videokaart (PCI of AGP jou keus) en kijk eens of hij het dan wel wil doen.

Je AMD denk ik wel dat die het dn trekt, wij hebben thuis een PII-266 die het ook goed voor elkaar krijgt.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is zeker je proc, een huisgenoot van me had ook een K6-II 300 en die trok het ook niet, een K6-II kun je niet per MHz vergelijken met een Celeron of P2, ze zijn echt minder in floating point... Zet er een 400 of hoger op en je kunt ook prima kijken.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
idd bij een k6 moet je er minstens 100mhz bij afhalen om hem te vergelijken, een 400mhz P2 is met divx gelijk aan een 500mhz k6

Verwijderd

Vraagje: welke divx-spelers gebruiken jullie? Hoe kan je namelijk de kwaliteit e.d. instellen?? Niet dat de films slecht lopen op mijn PII300+160MB maar misschien dat ik een betere kwaliteit naar voren kan toveren... :P

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:33
De DivX-player met de laagste proc-load (die ik dus ook gebruik :) is BSplay. Alleen deze heeft dus wel wat eisen. Zoals bepaalde hardware ondersteuning van je vidkaart voor full-screen en nog wat andere zooi (wat bijvoorbeeld niet op winNT zit, maar wel op w2k)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Reigner_Mortem
  • Laatst online: 01-04-2022
Op maandag 26 maart 2001 11:15 schreef Johannetje het volgende:
Het gekke is alleen dat een ander iemand met ook een AMD K6- 300 wel gewoon DivX kan draaien....
Ik las hier ook de reactie over de DIVX quality op 0 zetten... Maar waar doe ik dat :?:?
Alvast bedankt voor de reacties :):)
Als je gewoon media player gebruikt (ik zelf gebruik altijd mplayer2.exe)
Windows media player 7 is gewoon slecht.

Dan is het File>properties>advanced
en daar staat dan ergens divx codec
daarvan de properties.

Verwijderd

Niet alle films draaien goed op een langzamere processor. Zelf getest met een aantal configs. Vid, ram ed waren niet de bottleneck, maar de processor wel.

P2-350:

doet het vaak goed, maar dan wel kwaliteit op laag zetten. Dit geld voor low motion films, high motion wordt al veel moeilijker. Soms gaat het beeld dan achterlopen op het geluid. Pause, iets verder klikken en je kan weer eventjes zonder vertaging verder kijken :)

Celly 333:

net als met de p2-350. Alleen kan je deze overklokken naar 500 of meer en dan heb je geen enkel probleem meer met DivX. Kwaliteit nu naar standje 5 te zetten :). Low of high geen probs.

k6-2 500:

Geen problemen

Hoger dan 500 MHZ:

Je koetje graast zelfs nog mee }:O

Doe er je voordeel mee. Ik heb bijna 200 films, veel huisgenoten en zelf 2 computers op verschillende locaties.

Verwijderd

M'n 2e systeem is een K2-400 128Mb ingebouwde videocard (sis530)! en ik kan op dat systeem bijna alle DivXjes bekijken.
Ik gebruik daarvoor BSplayer, 3.11 codec.
Ik moet wel de quality op 0 zetten, resolutie omlaag gooien en niet meer dan 100% zoom gebruiken, maar hij doet het vrij aardig voor zo'n machientje. Ik gebruik hem vnl. om te "eDonkey'en" de DivX jes te previewen en te branden.
Hij heeft me tot nu toe nog niet in de steek gelaten....:7 :7

Verwijderd

Mijn oom heeft mijn oude PII 200 met VOODOO II en kan de divX'jes ook zo goed als soepel kijken.

edit:
eerst helemaal lezen volgende keer :)

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:53
Ik had een p233MMX met een 4 mb (niet on board) stealth 3d 2000 pro turbo >:) (klink snel). en ik draaide divx ook vloeiend k heb hem nu niet meer:).

https://www.afrikareisopmaat.nl

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 15:01
leuk vergelijken allemaal maar dat gaat zo niet!

De ene rip is de ander niet. Een twee cd low motion movie op een bitrate van 2000 is niet te vergelijken met een 1 cd rip op fastmotion.

zelfs als de instellingen hetzelfde zijn is de ene film de andere niet.

Vergeet niet dat ze voor DVD (mpeg-2) ook al vaak MINIMAAL 300mhz vragen.......en dan is een k6-2 natuurlijk ook weer niet de snelste 300 MHZ cpu........

anyway. er zijn twee zinnige tips:

verlaag je schermresolutie zo laag mogelijk (640x480) en zet de DivX quality slider op de laagste kwaliteit.

Doet ie het dan nog niet dan is het jammer maar dan gaat het niet werken...........

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Op P166(MMX)-32-Win2k draait Divx best aardig, mits fullscreen in laagste quality. wel bij actie (Matrix bijv.) vaak dropped frames...
Pagina: 1