Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy!
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-12-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.townsiege.nl/images/layout/townsiege_logo.png

TownSiege Browsergame

TownSiege is een browsergebaseerde game dat plaatsvindt in de middeleeuwen. Sticht je eigen dorpen en bouw aan een koninkrijk!

Achtergrond

TownSiege is een browsergame dat gemaakt is door mijzelf en twee andere vrienden. Allereerst wil ik graag melden dat ik toestemming heb van moderator PWM om dit topic te plaatsen. We hebben zelf lange tijd over het project TownSiege gedaan, en het is in de eerste plaats geen commercieel project. Ons budget was dan ook zeer laag (de serverkosten zijn de enige kosten). We begonnen in eerste instantie als een hobby en leerproject richting de webdesign, maar nu het eenmaal uit is willen we toch graag laten weten wat TownSiege is. We zouden het leuk vinden als een aantal hun mening zouden willen geven.

Over TownSiege

Korte uitleg
TownSiege is een tekstgebaseerde browsergame, dat plaatsvindt in de middeleeuwen. Na het registreren van je account kun je een dorp stichten. Dit dorp kun je uitbreiden tot een groot koninkrijk. Er zijn diverse gebouwen, waar je grondstoffen voor moet hebben om deze (uit te) bouwen. Dit zijn de hoofdgrondstoffen, de zogeheten primaire grondstoffen: hout, ijzer, klei en voedsel. Maar naast je dorp groeien ook andere spelers. Richt gilden op en sluit bondgenootschappen, vredesverdragen, wapenstilstanden of vijandschappen.

Na het inloggen zul je meteen de opdrachten te zien krijgen. Aan de hand van deze opdrachten wordt de basis van je dorp en de beginselen van TownSiege uitgelegd.

Waarom TownSiege?
TownSiege is een unieke game binnen het genre, omdat er veel wordt ingegaan op de tactiek en realiteit. Een aantal voorbeelden:
  • Troepen worden beheerd door een generaal. Bij het op pad sturen van troepen kun je de generaal een tactiek meegeven. Er zijn in totaal 20 tactieken beschikbaar, die elk hun eigen voordeel hebben. Val je bijvoorbeeld een dorp vanuit het oosten aan, dan zal het vijandelijke klooster het zwaar te verduren krijgen. Het algoritme achter het aanvals- en verdedigingssysteem is zeer complex wat altijd zorgt voor een realistische oorlogsvoering.
  • Ontwikkel tactieken en wapens. Niet elk dorp kan alle tactieken en wapens ontwikkelen. Denk bij elk dorp goed na over het nut ervan.
  • Er is interactie met de omgeving: er kunnen dorpen of wachttorens gebouwd worden, ruïnes kunnen worden afgebroken, rivieren kunnen worden drooggelegd en bossen kunnen worden gekapt.
  • Bouw wachttorens op strategische plekken. Elke wachttoren heeft een bepaalde radius. Hoe meer wachttorens je hebt, hoe groter je totale radius wordt, en hoe eerder je vijandelijke troepen aan kunt zien komen.
  • Treed toe tot gilden. Sticht ze samen met vrienden, en sluit bondgenootschappen of vredesverdragen. Blijf met elkaar in contact via het forum.
  • Realistische trainingen. Soldaten worden niet apart getraind, maar in groepen. Bovendien kun je ze bewapenen, wat voor een ander idee zorgt dan gewend is in andere browsergames. Voorbeeld: 1 soldaat + 1 zwaard wordt een zwaardvechter. Voorbeeld 2: 25 soldaten + 4 paarden + een belegeringstoren geraamte geeft een belegeringstoren.
  • In je dorp staat een dorpshuis: hier wonen je burgers in. Zorg dat ze tevreden blijven. In elk dorp worden 8 secundaire grondstoffen ontdekt, bijvoorbeeld papier, zijde glas of bier. Naar mate je dorp groeit zullen je burgers ook eisen stellen: betere kleding, of een dorpsfeest bijvoorbeeld. Deze kun je aan ze geven door middel van de secundaire grondstoffen.
Beta
TownSiege bevindt zich momenteel in de Beta fase. Het is de eerste fase die publiekelijk gelanceerd is, en daarom zijn een aantal features nog niet beschikbaar.

Ik zal proberen deze pagina bij te werken voor een zo compleet mogelijk overzicht.

Kosten

TownSiege is absoluut gratis te spelen, en dit zal in de toekomst ook altijd zo blijven. Wel is het mogelijk een Premium-account aan te schaffen. Deze geeft extra opties, waaronder handige game-features en reclamevrije pagina's. Onze nadruk ligt echter absoluut niet op het verkopen van Premium-accounts, en we gaan dan ook allereerst voor een zo goed mogelijke game.

Spelen

Lijkt het je leuk om TownSiege te spelen? Registreer je dan op www.townsiege.nl.

Vragen/ideeën?

Vragen? Allereerst hebben we onze wiki, waar ze misschien beantwoord staan. Nog steeds een vraag of heb je een idee? Laat ze altijd achter, ik probeer ze allemaal te beantwoorden. Zowel via dit forum, het officiële TownSiege forum als via de mail.

Screenshots

Dorpsoverzicht
Afbeeldingslocatie: http://townsiege.nl/images/homepage/speltour/speltour1.png

Afbeeldingslocatie: http://townsiege.nl/images/homepage/speltour/speltour2.png

Burgereisen
Afbeeldingslocatie: http://townsiege.nl/images/homepage/speltour/speltour3.png

Landkaart
Afbeeldingslocatie: http://townsiege.nl/images/homepage/speltour/speltour5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 21:06
Is dit iets zoals Tribalwars ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy!
De basis komt in principe op hetzelfde neer (sticht je eigen dorp, bouw het uit en wordt heerser van een groot koninkrijk). Toch is TownSiege een heel stuk anders dan TribalWars, wat vooral te merken is als je verder in het spel komt. Er is geen sprake van 'timen' of iets dergelijks. Naar mijn mening is TribalWars voor de grote spelers niet echt een game meer.

Een aantal andere unieke punten kun je hierboven zien onder 'Waarom TownSiege?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
ziet er grappig uit, ik zal het eens proberen. heb je nog een reff linkje, of is er dat nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:42
Ben het ook aan het proberen. Eerste opzet best grappig. Nu moet ik toch alweer een aardig tijdje wachten voor ik wat kan doen. Hopelijk gaat het straks iets 'sneller', of dat ik iets meer kan doen terwijl ik wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy!
Bedankt voor jullie reacties.

@Williewonka03, er is op dit moment nog geen reff linkje. Zodra de TownSiege basis stabiel is, komen er een aantal features bij, waaronder de referrals;-)
@Renzzie, bedankt;-) Inderdaad is de balans nog niet helemaal top. Van andere spelers hoor ik dat hoe verder je komt, hoe beter de balans is. Momenteel ben ik bezig de balans opnieuw op te bouwen, en deze week hoop ik daarmee een heel eind te komen. Aan de hand van spelerservaringen probeer ik het zo goed mogelijk te krijgen, van het begin tot het eind;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:41

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb me ook aangemeld en zal alle fouten/bugs doorgeven via de knop onderaan het spel. Ziet er idd uit zoals travian/tribalwars etc. Ziet er leuk uit met de gebouwen etc :)

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 14:45
Ik ben sinds een paar dagen ook bezig met Townsiege. Ik volg de opdrachten om het spel een beetje onder de knie te krijgen.
Ik heb nu steeds te weinig grondstoffen om te blijven bouwen dus ik richt me nu op het produceren van grondstoffen.

Verder nog geen bugs/fouten opgemerkt dus dat zit wat mij betreft wel goed.

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-04 22:09

Paniohitus

Paniohitus

Knap hoor dat je dit gemaakt hebt! Zal het niet gaan spelen (vooral vanwege tijd), maar is wel een knappe prestatie!

[ Voor 3% gewijzigd door Paniohitus op 11-04-2012 22:17 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy!
Bedankt voor jullie positieve reacties;-) Alle ideeën zijn welkom.

@Beelzebub, morgen (donderdag) gaan we TownSiege voor een gedeelte opnieuw balanceren. Hierdoor zullen de grondstofkosten en verdiensten hopelijk beter in evenwicht zijn.

@Preddie, als je ooit nog tijd hebt :P

[ Voor 8% gewijzigd door Jordy! op 11-04-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Hoeveel punten je krijg je voor die dingen die je bouwt? Hoe werkt het puntensysteem? Krijg je ook punten voor het aantal grondstoffen dat je bezit? Misschien is dit iets om op de wiki te zetten.

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy!
Bedankt voor je tip. Je krijgt inderdaad punten bij elk gebouw dat je (uit)bouwt. Ik heb het nu op de wiki gezet: http://wiki.townsiege.nl/index.php?title=Punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Als je land wilt vrijmaken (wat is eigenlijk het nut behalve grondstoffen krijgen?), levert je dat 3000 (1500x2) grondstoffen op in 48 uur. De productie binnen je dorp is in 48 uur echter vele malen hoger dan die 3000 (hoogte afhankelijk van je levels natuurlijk). Waarom zou ik dan land willen vrijmaken of rivieren willen droogleggen als het nauwelijks iets oplevert. Het gebruik van die 275 vrije burgers kun je daarom beter besteden aan het produceren van secundaire grondstoffen lijkt me. Help!?!

een aanvulling:
Ik las op de wiki dat er 2 voordelen zijn voor het droogleggen en kappen. als aanvulling is het misschien interessant dat er secundaire grondstoffen worden gevonden bij het droogleggen en kappen. Welke grondstof en hoeveel grondstof is dan onbekend, zodat je geluk moet hebben wat je krijgt.

[ Voor 23% gewijzigd door Beelzebub op 14-04-2012 15:38 ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy!
Bedankt voor je reactie. Dat is inderdaad een goede tip, en misschien is het onderdeel inderdaad nog niet goed gebalanceerd. Ik ga het onthouden, en misschien komt het in een nabije patch;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:42
Spelen mensen dit nog? Ik ben dit nu al een tijdje aan het spelen, heb inmiddels ruim 1300 punten.
Waar ik het spel best leuk vind, mis ik toch actie. Je kan eigenijk vrij weinig doen. Zowel in laag level als hoog level. Ik klik nu in de ochtend aan wat ik wil bouwen en in de avond kijk ik weer of het klaar is. Ondertussen handel ik een beetje en stuur ik troepen er op uit.

Ik mis in het algemeen dus wat leuke dingen om te doen als ik een half uurtje heb. Als je in de ochtend 5min kijkt en 's avonds 5min kan je alles doen wat mogelijk is. Kortom: het zou leuk zijn als er wat meer elementen kwamen om je te vermaken als je een keer een half uurtje wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy!
Beste Renzzie,

Bedankt voor je reactie. Ik ben het inderdaad met je eens dat de echte oorlog er nog niet in zit. In de volgende patch gaan we de belegeringen door voeren. Vanaf dat moment zullen er veel meer oorlogen plaatsvinden ;-) Verder raad ik je aan om tot een gilde toe te treden als je dat nog niet hebt gedaan.

Heb je zelf ideeën voor wat meer elementen? Zoals gezegd bevindt TownSiege zich in de beta en kan alles aangepast worden. Het dient nu uitsluitend als proefversie, en de uiteindelijke versie kan een stuk verschillen.

Groeten Jordy
Pagina: 1