Toon posts:

Bart Smit en retourneren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4 dagen geleden een tablet bij BS gekocht. Thuis bleek de tablet niet goed te functioneren (netwerk valt steeds weg, zelfs internetradio hapert) en ik weet het zeker dat het niet aan mijn thuisnetwerk ligt.

Vanmiddag dus terug gegaan naar BS en wat hoor ik: geopend hardware en software kan niet worden geruild, wat zijn dit nou voor onzinpraktijken? Dat je geopend software niet kan ruilen snap ik wel, maar hardware?
Tot zo ver ik weet, heb je altijd een aantal dagen de tijd waarin je het product zonder redenen op te geven gewoon kan retourneren. :?
Niet bij BS dus...ze deden ook verschrikkelijk moeilijk wat betreft ruilen, na 30 minuten gezeik heb ik uiteindelijk een nieuwe tablet gekregen, wat eigenlijk niet de bedoeling was, want aan zo'n tablet waar je niet eens internetradio op kan luisteren zonder dat het netwerk elke 2 minuten uitvalt heb ik niks.

Een hele slechte ervaring met Bart Smit dus, ook spreekt men daar elkaar tegen: toen ik de tablet kocht werd mij verdeld dat er 12 maanden garantie op zit waarvan 30 dagen via BS en 11 maanden via de fabrikant. Vanmiddag bleek het dus dat BS geen garantie verleent, alleen de fabrikant, men spreek elkaar dus duidelijk tegen.

Kan ik dit gewoon aan de consumentenbond voorleggen? Ik voel me hier eigenlijk opgelicht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 19:36
Je hebt een nieuwe tablet gekregen, waarom voel je je dan opgelicht?

En volgens mij haal je twee dingen door elkaar. Jij had problemen met je tablet, dat valt onder garantie, maar je hebt het wel over een product terugbrengen zonder reden van retour. Garantie en iets retourneren omdat je het niet wilt zijn twee verschillende dingen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand

Die 7 dagen is alleen bij koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de nieuwe tablet nog steeds niet goed werkt.

Als ik dat ding helemaal naar de fabrikant op moet sturen, wil ik het liever retourneren. Ik werd ook verkeerd geinformeerd mbt garantie, als ik had geweten dat BS geen garantie verleent, had ik dat ding nooit gekocht.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
En de ruilvoorwaarden van BS staan hier.

http://www.bartsmit.com/customerService/retour.php

Daar voldoe je ook niet aan dus eigenlijk moet je blij zijn dat ze je een andere tablet gegeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Die omruil termijn waarbij je onvaarwaardelijk kan omruilen is alleen als je het online koopt, dat is hier niet het geval, dus geld dat hier niet.

Wat hier wel geld is dat er een ondeugelijk product is geleverd. Er staat dat het internet heeft. Hieronder valt dat er wel een stabiele internetconnectie moet zijn, dat is immers een redelijke verwachting. Omdat dit niet het geval is moet bart smit je een vervangend exemplaar aanbieden, wat ze dus hebben gedaan. Als het euvel hier blijft optreden mogen ze nog een keer een nieuwe aanbieden.

Na 3x kun je wel zeggen dat je BS hebt laten proberen, maar is het hun niet gelukt het op te lossen, dus zou je inprincipe je geld terug mogen verwachten.

Dit is voor zo ver ik weet de normale procedure, maar ik ben hier geen held in, dus misschien kan iemand anders dit even bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:24:
Tot zo ver ik weet, heb je altijd een aantal dagen de tijd waarin je het product zonder redenen op te geven gewoon kan retourneren. :?
Nee dat geldt alleen voor koop op afstand, dus aankopen via (onder andere) internet. Zie http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand.
Een hele slechte ervaring met Bart Smit dus, ook spreekt men daar elkaar tegen: toen ik de tablet kocht, werd mij verdeld dat er 12 maanden garantie op zit waarvan 30 dagen via BS en 11 maanden via de fabrikant. Vanmiddag bleek het dus dat BS geen garantie verleent, alleen de fabrikant, men spreek elkaar dus duidelijk tegen.
1. De verkoper is bij consumentenkoop verantwoordelijk voor de garantie, altijd!
2. Conformiteitsbeginsel, als je een tablet van 1000 euro koopt (stel) dan mag je er zelfs vanuit gaan dat hij het na 2 jaar nog doet
Kan ik dit gewoon aan de consumentenbond voorleggen? Ik voel me hier eigenlijk opgelicht.
En dan? Je moet gewoon terug naar BS en een deugdelijk apparaat eisen. Geld terug is overigens niet zomaar een optie.
Wat kun je als koper eisen?
Als het product niet voldoet aan de verwachtingen die je mocht hebben, dan mag je eisen van de verkoper:

levering van ontbrekende onderdelen
herstel of vervanging van het product
gedeeltelijke terugbetaling van de koopprijs
ontbinding van de koopovereenkomst
Is het product niet compleet, dan spreekt voor zich dat je recht hebt op het ontbrekende onderdeel.

Bij een kapot product heb je in principe recht op reparatie of vervanging door de verkoper. Soms is reparatie niet meer mogelijk of erg duur. Dan is het voor de verkoper makkelijker om een vervangend (soortgelijk) product aan te bieden. Maar soms is dat ook niet meer mogelijk, bijvoorbeeld wanneer je gebruik hebt gemaakt van een eenmalige aanbieding.

Wanneer herstel of vervanging niet mogelijk is, of wanneer de verkoper te lang wacht, dan kun je als koper een gedeelte van de koopprijs terugvragen of de koopovereenkomst (schriftelijk) ontbinden. Bij ontbinding gaat het defecte product terug naar de verkoper en krijg je de aankoopprijs terug.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ruilen of geld terug valt onder coulance. Wet koop op afstand gaat niet op als je het in een reguliere winkel koopt. Garantie gaat via Bart Smit (de verkoper), maar die zal het ook gewoon naar de fabrikant sturen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom weigert BS dan garantie te accepteren en vertelt me de tablet naar de fabrikant te sturen?
Zoals ik eerder schreef, ze hebben me verkeerd geinformeerd bij aankoop.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:30:
Maar waarom weigert BS dan garantie te accepteren en vertelt me de tablet naar de fabrikant te sturen?
Om je af te poeieren.
Rol fabrikant
U mag de consument niet doorverwijzen naar de fabrikant, want u bent de overeenkomst aangegaan. Nadat u de consument geholpen heeft, kunt u wel proberen de kosten te verhalen op de fabrikant. In de wet is geregeld dat een verkoper bij schadeloosstelling van een consument in principe zijn schade kan verhalen op degene van wie hij het ondeugdelijke product heeft afgenomen.
http://www.consumentenaut...enkoop/deugdelijk-product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 16:10

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:30:
Dit mag BS dus niet doen, ZIJ zijn de verantwoordelijke partij als je tablet het niet doet. Niet de fabrikant.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Hier de voorwaarden van de BS garantie, even uitprinten en meenemen de volgende keer.

http://www.bartsmit.com/customerService/

en dan puntje 8 aanklikken

[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 09-04-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fable, weet je wat grappig is? De verkoper zei tegen mij dat ze niks met de site te maken hebben wat betreft de voorwaarden die daar staan!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:34:
Fable, weet je wat grappig is? De verkoper zei tegen mij dat ze niks met de site te maken hebben en de voorwaarden die daar staan!
Irrelevant, de verkoper heeft met de wetgever te maken. Jij trouwens ook :)
Maar als een filiaal hun eigen voorwaarden niet wil accepteren, zou ik "hogerop" klagen. Blijkbaar zijn het franchises? Dan horen ze zich gewoon aan de regels van bovenaf te houden.

Offtopic: doet je wifi het nu wel goed? Zo niet, gewoon terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoon een officiele Bart Smit filiaal, ik vond het erg raar dat ze zoiets zeggen, dat de voorwaarden op de site geen betrekking hebben tot de voorwaarden die een filiaal hanteert.

En nee, Wifi is nog steeds niet stabiel. De ene keer 5 streepjes, volle ontvangst en ineens maar 1 streep en het internet valt weg.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 15-10 19:36
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:36:
Het is gewoon een officiele Bart Smit filiaal, ik vond het erg raar dat ze zoiets zeggen, dat de voorwaarden op de site geen betrekking hebben tot de voorwaarden die een filiaal hanteert.
Voorwaarden zoals de wet kopen op afstand geldt ook niet voor fysieke winkels. Dus zo raar is het niet dat 'ie dat zegt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom staat er geen info bij op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Lekker boeiend wat ze op hun website zetten voor de rest. Je hebt recht op een deugdelijk product, is gewoon Nederlands recht. Ik zou gewoon nog een keer terug gaan en uitleggen dat je gewoon recht hebt op een deugdelijk product. Als dat niet werkt een kort, zakelijk briefje waarin je de betreffende Bart Smit in gebreke stelt. Maar eerst gewoon nog een keer langs gaan en je niet laten afpoeieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het klinkt misschien raar voor sommigen, maar ik heb nog nooit problemen gehad met geld terug krijgen en retourneren bij andere winkels, vandaar mijn verbazing.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wie zegt er dat het product niet deugt? Misschien deugt de router van TS niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al een het begin van de topic verteld dat mijn router in orde is, ik heb het zelfs op een andere router geprobeerd (Huawei en Linksys).

We hadden ooit problemen met een Acer laptop waar ongeveer hetzelfde gebeurde, DHCP gecheckt, alle instellingen, drivers en noem maar op geprobeerd maar het probleem was niet weg.
Uiteindelijk een andere netwerkkaart erin en het probleem was weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Welk filiaal is dit?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bottelaarpassage in Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:41:
Het klinkt misschien raar voor sommigen, maar ik heb nog nooit problemen gehad met geld terug krijgen en retourneren bij andere winkels, vandaar mijn verbazing.
Zoals gezegd: uit coulance wordt dat wel vaak gedaan. Maar daardoor ben je het gaan zien als een recht, ipv een gunst. Dat deel van je verontwaardging is daarmee onterecht :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Ah, dan is het een ander filiaal als een zaak waar een kennis vorige week mee zat ook met een tablet & garantie verhaal na het vaststellen van de ondeugdelijkheid van geleverd product.

Was ook een zeer warrig verhaal, van de verkoper, eigenlijk op het randje van misleiding. Is wel snel opgelost door contact op te nemen met het hoofdkantoor.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ernemmer schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:28:
En de ruilvoorwaarden van BS staan hier.

http://www.bartsmit.com/customerService/retour.php

Daar voldoe je ook niet aan dus eigenlijk moet je blij zijn dat ze je een andere tablet gegeven hebben.
Die AV zijn voor zover ik kan zien geldig bij aankoop via BS.nl en niet voor de winkel. Kortom, achterhaal even welke AV van toepassing is voor aankopen in de winkel. Zoals gambieter al aangeeft: ruilen is een gunst in geval van een offline aankoop. Jij en de winkel zijn gebonden aan de algemene voorwaarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:47:
[...]

Zoals gezegd: uit coulance wordt dat wel vaak gedaan. Maar daardoor ben je het gaan zien als een recht, ipv een gunst. Dat deel van je verontwaardging is daarmee onterecht :)
Incorrect. Je hebt bij het vast stellen van ondeugdelijkheid van een verkocht product altijd recht op je geld terug (wel vaak onder bepaalde condities echter het kan na het voldoen aan condities niet geweigerd worden - denk bijvoorbeeld aan eerst reparatie, dan vervanging, etc), het is echter een ander geval als dit niet het geval is en je wil gewoon een ander vergelijkbaar product. Dan is het punt ruilen, waarbij indien het geen mogelijkheid blijkt te zijn op redelijke wijze een kwestie van beleid en dus vaak coulance of het geld terug wordt of een in te wisselen vergoeding.

[ Voor 10% gewijzigd door Virtuozzo op 09-04-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Virtuozzo schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:50:
Incorrect. Je hebt bij het vast stellen van ondeugdelijkheid van een verkocht product altijd recht op je geld terug, het is echter een ander geval als dit niet het geval is en je wil gewoon een ander vergelijkbaar product.
Ondeugdelijkheid moet echter wel aangetoond worden, en dat vereist wel wat meer dan alleen de winkel inlopen en zeggen "hij doet het niet, mijn geld terug" :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:52:
[...]

Ondeugdelijkheid moet echter wel aangetoond worden, en dat vereist wel wat meer dan alleen de winkel inlopen en zeggen "hij doet het niet, mijn geld terug" :) .
Dat hangt er maar vanaf. Na zes maanden dient de klant het aan te tonen. Binnen zes maanden niet. Dat is simpel wetgeving. Niets meer, niets minder. Dat is het punt van bewijslast binnen de termijnen van garantie en aansprakelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik weet niet zeker of het mogelijk is, maar probeer het eens bij een ander filiaal.

Toen ik een paar jaar geleden een Nintendo DS kocht bij Bart Smit, werd deze meerdere malen zonder gezeur omgeruild, totdat ik een goed werkend exemplaar had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Virtuozzo schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:54:
Dat hangt er maar vanaf. Na zes maanden dient de klant het aan te tonen. Binnen zes maanden niet. Dat is simpel wetgeving. Niets meer, niets minder. Dat is het punt van bewijslast binnen de termijnen van garantie en aansprakelijkheid.
Maar dat geeft je nog steeds niet direct het recht op geld terug. De verkoper moet ook de kans krijgen een deugdelijk product te leveren, inclusief opsturen ter reparatie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Welke Tablet is het eigenlijk ?, toevallig de Pro3 ?.
Die staat er om bekend met bepaalde software een slechte wifi verbinding te hebben en kan je easy oplossen door nieuwe firmware te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De TomTecs horen in elk geval perfect met Wifi te werken (thuis ook in bezit namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 22:24
Heel bijzonder verhaal van BS.
De BS in Groningen heb ik maar liefst 4x (!) mijn TomTec omgeruild voor een andere vanwege een loszittend scherm en dead pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:46
Off-topic, heb je toevallig wep beveiliging aan staan op je wifi netwerk? Zet dat dan eens over naar wpa/wpa2, dat zou veel kunnen helpen...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Tomtec Excellent 7. Dit is al de 2e met precies hetzelfde probleem. Ik heb dat ding gekocht met de bedoeling om mijn Squeezebox mee te bedienen maar met zo'n netwerk gaat het simpelweg niet. Hij valt echt elke 30 seconden weg.

Mijn WiFi draait al jaren op WPA2, geen probleem :)

Ik heb hier 3 laptops, 2 PC's en een Iphone en geen enkele heeft last van internet uitval, alleen die tablet.
Het is trowens lastig om zo in de winkel het probleem aan te tonen, omdat je eerst met een WiFi netwerk moet verbinden en even op internet surfen, daar hebben ze natuurlijk geen zin in...

+Ik lees nu op een andere site dat men ook problemen heeft met uitval van internet in die goedkope tablets van BS, Intertoys en dergelijke... Ik heb TomTec ook een bericht gestuurd, misschien weten zij de oplossing.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:30:
[...]

Maar dat geeft je nog steeds niet direct het recht op geld terug. De verkoper moet ook de kans krijgen een deugdelijk product te leveren, inclusief opsturen ter reparatie etc.
Werkelijk. De wet doet dat al. Klaar. Er zijn bepalingen, ja, maar daar houdt het mee op en dit staat los van "de verkoper moet een kans krijgen een deugdelijk product te leveren". Dat heeft hij, dat heet verkoop. Ondernemersrisico. Waar het hier om gaat is het retourneren van het product na vaststellen van ondeugdelijkheid (bewijslast ligt nog niet bij de koper aangezien het minder is dan zes maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

PolarBear schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:32:
[...]

Om je af te poeieren.

Rol fabrikant
U mag de consument niet doorverwijzen naar de fabrikant, want u bent de overeenkomst aangegaan. Nadat u de consument geholpen heeft, kunt u wel proberen de kosten te verhalen op de fabrikant. In de wet is geregeld dat een verkoper bij schadeloosstelling van een consument in principe zijn schade kan verhalen op degene van wie hij het ondeugdelijke product heeft afgenomen.

http://www.consumentenaut...enkoop/deugdelijk-product
Ik wil hier toch even op inhaken.
Naar mijn idee gebeurt dit in de praktijk vrijwel nooit!
Ik snap sowieso al het gezeur van winkeliers niet over kosten die ze moeten maken, want hetgeen jij aanhaalt is volgens mij dwingend recht. Men is wellicht te lui dit af te dwingen richting hun leverancier.
Dit is trouwens geen nieuwe regel ofzo. Toen ik nog stage liep in deze branche, wat toch al meer dan 10 jaar geleden is, wist men er van, maar deed men het vaak niet vanwege de rompslomp en 'goede' verhouding met de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:41
Bart Smit en E-Plaza (zelfde bedrijf) geven 30 dagen omruilgarantie.

Mijn Tomtec ging net na deze omruilgarantie kapot (een streep in het scherm). De verkoper was wel bereidwillig om mij te helpen, in de winkel heeft hij geprobeerd om het probleem op te lossen, amar dat lukte hem niet.

Met heel veel excuses heeft hij mij geadviseerd om direct met Tomtec contact op te nemen. Tomtec heeft eerst een nieuwe firmware toegemaild. Toen dat niet hielp, mocht ik hem opsturen. Binnen een week had ik van Tomtec een nieuwe tablet ontvangen.

Dus waarom die verkoper in dit geval zo moeilijk doet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-10 17:26
Ik heb zelf 5 jaar bij E-plaza gewerkt en wij kregen van hogerhand de opdracht om altijd alle klanten direct door te verwijzen naar de fabrikant.
Omdat dit voor bart smit/E-plaza de snelste manier was om de klant te helpen wat in veel gevallen ook zo was.
Aangezien je het rechtstreeks stuurt er geen hele keten aan verschillende depots tussen zit aangezien alles van het filiaal naar het hoofdkantoor gaat en dan pas weer door naar de fabrikant en weer terug en aangezien dat de meeste winkels maar 2 keer per week vracht krijgen duurt het proces langer.
En meestal is het via de fabrikant ook binnen een week opgelost terwijl het soms via bart smit wel een week of 3 a 4 kan duren.
Dus daarom adviseerde ik ook altijd klanten om het rechtstreeks te doen.
Het is niet dat het persooneel je af wil pooieren maar ze krijgen dit van hogerhand opgelegd.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
-
dropdeath schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:44:
Ik heb zelf 5 jaar bij E-plaza gewerkt en wij kregen van hogerhand de opdracht om altijd alle klanten direct door te verwijzen naar de fabrikant.
Omdat dit voor bart smit/E-plaza de snelste manier was om de klant te helpen wat in veel gevallen ook zo was.
Aangezien je het rechtstreeks stuurt er geen hele keten aan verschillende depots tussen zit aangezien alles van het filiaal naar het hoofdkantoor gaat en dan pas weer door naar de fabrikant en weer terug en aangezien dat de meeste winkels maar 2 keer per week vracht krijgen duurt het proces langer.
En meestal is het via de fabrikant ook binnen een week opgelost terwijl het soms via bart smit wel een week of 3 a 4 kan duren.
Dus daarom adviseerde ik ook altijd klanten om het rechtstreeks te doen.
Het is niet dat het persooneel je af wil pooieren maar ze krijgen dit van hogerhand opgelegd.
Dit is en blijft het afpoeieren van de klant. Dat Bart Smit/E-Plaza hun backoffice niet in orde hebben is hun probleem. Bart Smit is de verkopende partij bij deze consumentenkoop. Bart Smit is degene waarmee de consument een overeenkomst heeft gesloten. Bart Smit moet deugdelijke spullen verkopen. Gaat dat laatste een keer mis moet Bart Smit dat snel (lees op een redelijke termijn) oplossen. Excuses over 2 keer per week vracht en weet ik veel, wat een onzin. Dat is een keuze die Bart Smit maakt, laat onverlet dat zij gewoon volgens de wet moeten handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Behalve dat het wellicht twee dagen sneller gaat door het zelf te doen, legt bart smit op die manier ook de verantwoording van de logistiek bij de klant, en dat is gewoon niet in de haak.
als het ding zoek raakt, niet aankomt of er rijdt een kar overheen bij het postdistri, dan sta je daar mooi als klant.
nieuw product, betaald, werkt niet, product stuk.... lekker dan

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-10 17:26
Hangt er vanaf hoe het geregeld is bij de fabrikant. Weet bijvoorbeeld dat sony het thuis komt omruilen binnen 5 werkdagen. En dat het opsturen via bart smit 3 weken duurt is maar net waar voor je kiest. Wij namen het bij ons in het filiaal ( e-plaza oss ) gewoon aan als de klant het echt niet zelf wilde doen.
En regelde dat het product bij ons opgehaald werd.
Alleen dat werd door het hoofdkantoor niet in dank afgenomen aangezien je uitzonderingen op de regel krijgt.
En dat is ook één van de reden geweest dat ik kon vertrekken als bedrijfleider.
( Maar dat terzijde. )
Dus ben het wel met je eens dat bart smit/E-plaza het moet doen maar dat het langer duurt dan wenselijk. En dat zelf opsturen gewoon in sommige gevallen beter is. Heb bij ons in het filiaal ook maar 3 keer mee gemaakt dat we het zelf moesten laten ophalen in de winkel in de rest van de gevallen heeft elke klant hetzelf opgestuurd.
En daar nooit geen problemen mee gehad maar is ook een kwestie van goed uit leggen waarom het zo gaat.
En laat dat nu net niet het sterkste punt zijn bij sommige medewerkers.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Dan moet het een optie zijn voor de klant om het eventueel zelf te doen, en dan is DAT de uitzondering.
Niet omgekeerd!

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-10 09:08
Maakt het alsnog gewoon heel fout van Bart Smit..
Ik wil niet het risico lopen dat het product kwijt is en het mijn probleem is..
En het is absurd dat de manier zoals het wettelijk hoort de uitzondering is.

Al leggen ze het nog zo goed uit, ik zou het nooit zo accepteren, en als opsturen voor mij teveel moeite is dan geef je maar een nieuwe en weer een nieuwe net zolang als dat nodig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even terugkomen op het onderwerp: ze hadden geen 7 inch meer en vroegen of ik wilde bijbetalen voor de 10 inch versie (die nota bene hetzelfde is, behalve het grotere scherm), dat heb ik niet gedaan en mocht uiteindelijk wat anders uitkiezen, gezien hun geweldige voorraad moest ik een PS3 van €211 nemen, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Virtuozzo schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:19:
[...]
Waar het hier om gaat is het retourneren van het product na vaststellen van ondeugdelijkheid
Klopt, en daar heb je als consument geen recht op. Mocht je vinden dat dat wel zo is, graag links naar een gezaghebbende bron.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja, de regels staan in de wet maar toch hebben de winkels altijd hun eigen voorwaarden...

Overgens (excuses voor spam) *snip* zo werkt het hier niet!!

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:31:
Even terugkomen op het onderwerp: ze hadden geen 7 inch meer en vroegen of ik wilde bijbetalen voor de 10 inch versie (die nota bene hetzelfde is, behalve het grotere scherm), dat heb ik niet gedaan en mocht uiteindelijk wat anders uitkiezen, gezien hun geweldige voorraad moest ik een PS3 van €211 nemen, jammer.
Waarom ben je daar akkoord mee gegaan? Bij een ondeugdelijk apparaat mag je natuurlijk akkoord gaan met een tegoedbon, maar dat hoeft niet. Repareren of geld terug zijn dan de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

RemcoDelft schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:29:
[...]

Waarom ben je daar akkoord mee gegaan? Bij een ondeugdelijk apparaat mag je natuurlijk akkoord gaan met een tegoedbon, maar dat hoeft niet. Repareren of geld terug zijn dan de opties.
Geld terug is pas een optie als er een aantal pogingen van de verkoper om een goed product te leveren zijn geweest (reparatie en/of omruilen)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat haperen van de radio ken ik wel je moet gewoon de buffer tijd verhogen dat heeft WMP ook standaard verkeerd ingesteld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus wat heeft TS geleerd? Goedkoop is duurkoop. Die tablets die massaal door Bart Smit en andere winkels worden verkocht zijn niet zonder reden zo goedkoop hoor.

Het zijn geen vertrouwde merken hoor, de Bart Smit verkoopt gewoon van die China tablets welke je een paar jaar geleden nog echt zelf moest kopen in China of uit China importeren en nu liggen ze dus in de winkels en ze zijn echt belachelijk goedkoop ( Al is een Flyer dat bij HI ook, dus verpats je die PS3 en koop je een Flyer bij Hi van dat geld http://shop.www.hi.nl/hi/RAPRD/HTC-Flyer/QHTFLYsi.html )

Dus eigenlijk vind ik dat bij deze producten ook verwacht wat mag je ervan verwachten? Want dat zo'n goedkope tablet uit China instabiele wifi heeft kan best wezen, maar als die wifi het wel doen dan is het ja niet stuk.

Ik vind toch coulant dat ze dan in cadeau bonnen het geld terug geven en dat je die bij de Bart Smit moet besteden het zij zo. Uiteraard is wel de Bart Smit verantwoordelijk voor afhandeling van de garantie en als je dan niet mee wilt werken omdat het te lang duurt, ik begrijp dat goed, maar dan krijg je dus ook die garantie niet.

Bij de MediaMarkt in Duitsland waar ik mijn smartphone gekocht had wouden ze niet ruilen, geen geld terug geven, maar wel de smartphone opsturen zodat ik hem twee weken kwijt zou zijn, niet gedaan via de MediaMarkt maar via HTC rechtstreeks want dat is sneller.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik eerder schreef, ik had er niet veel van verwacht maar een werkende WiFi verbinding lijkt mij vanzelfsprekend.
Verpats die PS3...was het maar zo makkelijk! :)) Dom dat ik dat ding heb uitgepakt. Jammergenoeg blijf ik maar onzinbiedingen krijgen van €150-175 terwijl dat ding nu €231 in de winkel kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 13:08

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:24:
Ik heb 4 dagen geleden een tablet bij BS gekocht. Thuis bleek de tablet niet goed te functioneren (netwerk valt steeds weg, zelfs internetradio hapert) en ik weet het zeker dat het niet aan mijn thuisnetwerk ligt.

Vanmiddag dus terug gegaan naar BS en wat hoor ik: geopend hardware en software kan niet worden geruild, wat zijn dit nou voor onzinpraktijken? Dat je geopend software niet kan ruilen snap ik wel, maar hardware?
Niet bij BS dus...ze deden ook verschrikkelijk moeilijk wat betreft ruilen, na 30 minuten gezeik heb ik uiteindelijk een nieuwe tablet gekregen, wat eigenlijk niet de bedoeling was, want aan zo'n tablet waar je niet eens internetradio op kan luisteren zonder dat het netwerk elke 2 minuten uitvalt heb ik niks.

Een hele slechte ervaring met Bart Smit dus, ook spreekt men daar elkaar tegen: toen ik de tablet kocht werd mij verdeld dat er 12 maanden garantie op zit waarvan 30 dagen via BS en 11 maanden via de fabrikant. Vanmiddag bleek het dus dat BS geen garantie verleent, alleen de fabrikant, men spreek elkaar dus duidelijk tegen.

TLDL; maar eeuhh...

Jij hebt helemaal geen recht op ruilen/geld terug of whatever. Jij koopt in de winkel tablet, maakt een deal met BS en klaar.

Echter, je had een klacht/RMA in moeten dienen in plaats van vragen om je geld terug of ruilen. Dit is gewoon een garantie-verhaal en dan zijn er drie opties. Ruilen, geld terug of repareren.

Mijn TomTec heb ik overigens na een defect heel simpel om kunnen ruilen voor een nieuwe. Zal dus wel liggen aan de manier hoe je het vraagt. Want als jij gaat zeggen dat je recht hebt op geld terug binnen X periode dan ga ik toch wel lachen van binnen en ga ik alleen maar irritanter doen ;)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1