Hallo iedereen,
Ik ben al een paar uur aan het knoeien met php. Ik ben het nog wat aan het leren door verschillende kleine oefeningen te maken.
Ik heb al een inlogscherm gemaakt dat me doorstuurt naar naar een meerkeuzemenu als ik de juiste gegevens heb ingevoerd. Nu wil ik dat de waarde wordt weergegeven van mijn meerkeuzemenu nadat ik op send heb geklikt. Indien niets geselecteerd verschijnt er "Niets geselecteerd" op het scherm.
Het probleem is dat nadat ik op send klik ik terug naar mijn inlogmenu ga. Dus terug naar het begin van mijn php code.
Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Ik heb zelfs alles in commentaar onder de send knop en zelfs dan springt deze terug naar het begin.
Ik ben al een paar uur aan het knoeien met php. Ik ben het nog wat aan het leren door verschillende kleine oefeningen te maken.
Ik heb al een inlogscherm gemaakt dat me doorstuurt naar naar een meerkeuzemenu als ik de juiste gegevens heb ingevoerd. Nu wil ik dat de waarde wordt weergegeven van mijn meerkeuzemenu nadat ik op send heb geklikt. Indien niets geselecteerd verschijnt er "Niets geselecteerd" op het scherm.
Het probleem is dat nadat ik op send klik ik terug naar mijn inlogmenu ga. Dus terug naar het begin van mijn php code.
Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Ik heb zelfs alles in commentaar onder de send knop en zelfs dan springt deze terug naar het begin.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| <form action="quotes_database.php" method="post"> <?php if((!isset($_POST['login'])) || (isset($_POST['return']))) { echo "Username:<input type=\"text\" name=\"username\" id=\"username\"/><br/>"; echo "Password:<input type=\"text\" name=\"password\" id=\"password\"/><br/>"; echo "<input type=\"submit\" value=\"login\" name=\"login\" id=\"login\"/><br/>"; } else { if((isset($_POST['username'])) && ($_POST['username'] == "Kevin") && (isset($_POST['password'])) && ($_POST['password'] == "test")) { echo "<input type=\"radio\" name=\"status\" value=\"add\"/>Add<br/>"; echo "<input type=\"radio\" name=\"status\" value=\"remove\"/>Remove<br/>"; echo "<input type=\"radio\" name=\"status\" value=\"edit\"/>Edit<br/>"; echo "<input type=\"submit\" value=\"send\" name=\"send\" id=\"send\"/><br/>"; if(isset($_POST['send'])) // vanaf hier gaat hij terug naar het begin { if(isset($_POST['status'])) { $var_action = $_POST['status']; echo $var_action; //output om te debuggen } else { echo "Niets geselecteerd"; } } } } else { echo "Niet correct!!!"; echo "<input type=\"submit\" value=\"return\" name=\"return\" id=\"return\">"; } } ?> </form> |