Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-09 20:34
Ik ben aan het kijken hoe ik "eenvoudig" een netwerk kan leggen over lange afstanden. (>100m)

nu ben ik met een setje Devolo's (KPN edities) aan het testen geweest en het systeem werkt.
nu wil ik een geheel systeem aanleggen maar om de kosten zo laag mogelijk te houden zou ik het volgende willen doen:

ik ga overigens geen Devolo's gebuiken maar TP-link

nu wil ik graag weten of twee verschillende types met elkaar werken, gezien ik verschillende communicatie snelheden nodig heb.

TL-PA511KIT 500mbit
TL-PA251KIT 200mbit

uiteraard zal de snelheid tussen de twee aangegeven worden door de laatste, maar de vraag is of ik wel communicatie heb met de twee.

heb wel iets gelezen over "standaard protocollen": HomePlug AV, maar wordt er niet echt wijs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• col-dejong
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
Ooit eens voor een camping ook Powerline adapters gebruikt, een jaar lang goed gewerkt en op een gegeven moment de ene gaat stuk, de andere gaat stuk, of slecht of geen signal meer. Traag internet. Momenteel maar een km kabel overall heengetrokken en switches opgehangen.

Het is mogelijk maar niet aangeraden. Ze werken over afstanden langer dan 100m ja, zolang je er geen verlengdozen of zoiets tussenzet maar rechtstreeks op de netspanning.
De merken hoeven niet hetzelfde te zijn. Maar natuurlijk voor het beste resultaat zou ik dezelfde merken kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De 500 mbit (AV) standaard ondersteunt ook de 200mbit (AV) volledig. Beste resultaten boek je met dezelfde merken, idd.

Echt lange afstanden is niet aan te raden, maar een verbinding tussen 2 punten kan wel weer. Je kunt de adapters gebruiken om een "bridge" te bouwen tussen bijvoorbeeld 2 draadloze AP's en/of switches.