Ziggo internetsnelheid omlaag na interactieve televisie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:08

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb al een ruime tijd Ziggo Alles-in-1 extra. Ik trok mijn internetsnelheid compleet dicht met 14MB/sec vanaf usenet. Nu is een tijdje geleden mijn decoder voor televisie overleden en moest ik een andere kopen. Ik ben toen meteen voor interactieve televisie gegaan en heb een interactieve decoder via Ziggo aangeschaft (Cisco).

Nu is na het aansluiten mijn downloadsnelheid van 120mbit naar 80 mbit gegaan. Ik heb uiteraard al zitten troubleshooten. Bij de nieuwe decoder zat ook een nieuwe splitter, om retourverkeer mogelijk te maken voor interactieve televisie. Als ik de stekker uit deze splitter trek (stroom) en dan stop ik hem terug, dan gaat mijn snelheid terug naar 120mbit, om vervolgens weer langzaam af te zakken naar 80mbit.

Heeft iemand dezelfde ervaringen? Of zit mijn probleem ergens anders? Vooralsnog geef ik de splitter de schuld. :(

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 18:16
Mijn eerste gedachte is dat interactive tv een deel van je bandbreedte reserveerd.

Ik zou dit dus navragen bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Met interactieve TV bedoel je TV via je netwerkaansluiting en niet via de COAX? In dat geval is het inderdaad zeer goed mogelijk dat er bandbreedte gereserveerd wordt voor je televisie. Dit doet KPN ook bij haar interactieve TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 11:44
Ik heb eens gelezen dat het bij die decoders heel belangrijk is dat je hele goede coax bekabeling gebruikt in huis.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 15:56

Vidra

Vragen?

De nieuwe splitter zorgt ook voor de afname van het signaal. Soms is het aan te raden om een zelf een eigen splitter te kopen met een betere signaal te krijgen (en dus een hogere snelheid).

Betere kabels kunnen ook helpen inderdaad.

[ Voor 10% gewijzigd door Vidra op 09-04-2012 13:23 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 14:43
Op welke poort heb je je modem aangesloten? Wel netjes op poort 1 (0db versterking)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Vidra schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:23:
De nieuwe splitter zorgt ook voor de afname van het signaal. Soms is het aan te raden om een zelf een eigen splitter te kopen met een betere signaal te krijgen (en dus een hogere snelheid).

Betere kabels kunnen ook helpen inderdaad.
Dat is zo een onzin ;) Het is geen splitter maar een versterker maar bij ITV is je coax kabel en aansluitingen zo ontzettend belangrijk dat alles goed zit. Wij hebben hier ook ITV maar gewoon een download van 14MB/s hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Kabels controleren of ze wel goed afgeschermd zijn, vooral of de connectoren er netjes op zijn aangesloten en geen hele brakke (lees goedkope) kabel gebruiken naar je decoder.

Anders probeer ze andersom op de versterker aan te sluiten. Je decoder op aansluiting 1 (0dB) en je modem op locatie 2. Dat heeft mij eens geholpen met een instabiele verbinding (toen 40Mb).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1