Koeling HTPC MS Tech 1200

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454190

Topicstarter
Hi folks,

Ik heb een HTPC in een MS-Tech MC1200 HTPC 350W behuizing, hierin heb ik een Asus M4A78-EM SN: A3M0AC294441 geplaatst met daar bovenop een pasief gekoelde GRF ASUS NVIDIA ENGT520 SILENT videokaart.

Bij het draaien van een full HD 1080P film loopt de temp van de grafische kaart snel op naar 70 Graden, dit lijkt mij ERG heet voor een grafische kaart. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee?

Aan koeling heb ik enkel de de standaard CPU fan vervangen door een FAN Scythe BIG Shuriken Low Profile CPU Cooler.

In deze case is er volgens mij geen ruimte over voor een extra case fan die ik volgens mij wel kan gebruiken. Graag advies over:
Is 70 Graden erg heet? Hoe kan dit zo snel oplopen?
Is er iets te doen qua extra koeling?

Graag advies!

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Maak wat duidelijke foto's van je case (liefst open :P) en dan kunnen we wat gemakkelijker verder praten over toevoegingen of aanpassingen.

70 graden voor een vga-kaart is acceptabel. Hoger mag nog, maar hoe lager hoe beter is vanzelfsprekend.
Natuurlijk moet je ook kijken naar de andere temperaturen: cpu, schijf, chipset, enz.

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De MS-tech is nu niet de beste behuizing als je je apparatuur koel wilt houden. Tel daarbij een passief gekoelde videokaart op en je komt inderdaad wel op deze temperaturen. De behuizing biedt helaas geen tot weinig mogelijkheden om beter te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454190

Topicstarter
Goed te horen dat er geen probleem is bij 70graden, ik zal snel even een fototje schieten voor meer info....

Een andere vraag, is het een probleem wanneer er kabels in contact zijn met het koelelement van de grafische kaart? Ze waren namelijk te kort om er omheen te leggen, er overheen ging precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 16:18
Op welke temp staat je cpu op dit moment en met welke koeler? Ben wel benieuwd aangezien ik dezelfde kast het met ook hitte problemen.