Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399452

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de volgende detacheringbureaus:

-Trius
-Interstep
-Brunel

Zijn de primaire/secundaire voorwaarden goed? Of worden er dingen belooft die niet waar zijn gemaakt.

Hopelijk kan ik doormiddel van jullie reacties/levens ervaringen de juiste werkgever kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:19

St@m

@ Your Service

Waarom alleen die drie? Ken overigens alleen Brunel van naam/ooit eens vaag geïnformeerd wat zij onder marktconform verstaan, dat was wat minder dan ik had verwacht :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Trius en Interstep: nooit van gehoord.

Brunel is een van de grotere. Vrij succesvol in de markt door goede presence in Duitsland en in energietechniek.
Bemiddelt vooral technische functies, MBO, HBO, WO.

Qua arbeidsvoorwaarden denk ik dat je kunt rekenen op een salaris op hetzelfde niveau als de IT bedrijven in hun startfuncties hanteren, maar met veel mindere secundaire arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Brunel loopt een heel draadje over, lees dat door en trek uwer conclusies.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
vreemd lijstje, brunel is een grote partij, de rest kleintjes? ik ken ze niet.

De meeste deta bureau's zitten vrij dicht bij elkaar qua voorwaarden, echt grootbetalers heb je niet. kleine verschillen zijn te vinden in secundaire voorwaarden en mogelijkheden als cafetaria pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Interstep is vrij goed, via hen zelf ook begonnen (en vrij veel anderen hier op het werk ook). Was erg tevreden over de begeleiding zoals sollicitatietraining en verbeteren cv, zaten er voor mijn gevoel goed bovenop terwijl er nog niks ondertekend was. Tenminste het gevoel dat ze echt wat voor je doen, voordat ze geld aan je verdienen.
Vrije dagen/secundaire voorwaarden waren wel wat aan de kale kant (geloof 20 vrije dagen en reiskosten zoals de werkgever het hanteert).
Pensioen is vrij karig, of geheel niet, bij tijdelijke contracten. De gedachte die ze mij gaven was dat je daar toch nooit lang zult werken maar doorstroomt naar loondienst bij het bedrijf zelf. Klopte ook wel, na 6 maanden had ik contract te pakken waar ze meehielpen met onderhandelen zodat ik tevreden was met het contract.

Trius ken ik niet.

Brunel heb ik geen goede ervaring mee - te groot bureau, daardoor moet je overal zelf achteraan gaan en 'vergeten' ze constant dingen. Ze hebben vast wel connecties, maar ik had geen zin eerst hun werk te doen waarna ze wel geld aan me verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Myrdreon schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 07:44:
De gedachte die ze mij gaven was dat je daar toch nooit lang zult werken maar doorstroomt naar loondienst bij het bedrijf zelf. Klopte ook wel, na 6 maanden had ik contract te pakken waar ze meehielpen met onderhandelen zodat ik tevreden was met het contract.
Dan is het eigenlijk meer een recruitment/placement bureau dan een "echte" detacherings bureau. Of waren er ook wel mensen die er voor langere tijd werkten?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Woy schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 08:08:
[...]

Dan is het eigenlijk meer een recruitment/placement bureau dan een "echte" detacherings bureau. Of waren er ook wel mensen die er voor langere tijd werkten?
Jawel. Een hier op de afdeling heeft ondertussen een vast contract bij Interstep en zit hier gedetacheerd. Zijn er ook een paar die wel aan het 2e of 3e jaarcontract zitten.
Dat zijn vooral degene die voorkeur hebben voor projectwerk of tijdelijk werk (laatste zijn eigenlijk allen schoolverlaters, weten nog niet goed wat ze willen en leggen zichzelf liever nog niet vast).

Maar ze zijn niet echt detacheerder in de klassieke zin, ook deel is dus recruitement want ze willen je bij andere bedrijven ook in dienst krijgen. Ze hebben dus ook geen contract dat je niet mag doorstromen naar loondienst bij het bedrijf (ja, er zijn detacheringsbureau's met contract dat je niet in dienst mag gaan binnen 2 jaar na aflopen contract met het bureau, en zodoende nooit een vervolgstap kan maken binnen het bedrijf).

[ Voor 28% gewijzigd door Xanaroth op 10-04-2012 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Myrdreon schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 08:58:
[...]
Maar ze zijn niet echt detacheerder in de klassieke zin, ook deel is dus recruitement want ze willen je bij andere bedrijven ook in dienst krijgen. Ze hebben dus ook geen contract dat je niet mag doorstromen naar loondienst bij het bedrijf (ja, er zijn detacheringsbureau's met contract dat je niet in dienst mag gaan binnen 2 jaar na aflopen contract met het bureau, en zodoende nooit een vervolgstap kan maken binnen het bedrijf).
Ik neem aan dat ze JUIST in die vorm een overeenkomst hebben met de bedrijven over de kosten van het overnemen van geschikt personeel. Een relatiebeding is heel normaal, maar vaak wordt er gewoon een bedrag afgesproken waarbij de werknemer alsnog in dienst kan treden bij een opdrachtgever. Op die manier kan Interstep er ook nog wat aan verdienen, die hebben immers alle recruitment kosten/risico's gemaakt en daar zullen ze ook wat aan willen verdienen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Interstep heeft inderdaad een dergelijk normaal relatiebeding.

Maar nee, wat ik bedoelde is dat als het bedrijf personeel wil overnemen dat ze gewoon 'nee' zeggen en zwaaien met het contract dat er 2 jaar tussen moet zitten. Is behoorlijk heftig geweest wat ik begreep, ons bedrijf investeerd in die werknemer en mag hem vervolgens na 2-3 jaar niet overnemen. Kan dus ook nooit doorgroeien binnen het bedrijf, enige carriere optie voor hem is ergens anders te gaan werken.
Dat detacheringsbedrijf (USG) wordt om die reden nu ook niet langer gebruikt, Interstep nog wel. Meer een wurgcontract dan relatiebeding.

[ Voor 23% gewijzigd door Xanaroth op 10-04-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat klinkt wel vreemd, bij alle detacherings bedrijven die ik ken zal een verzoek tot overnemen van een personeelslid uiteindelijk altijd gehonoreerd worden( Mits de werknemer het zelf ook wil natuurlijk ), maar zal er gewoon een X bedrag betaald moeten worden. Anders snijden ze zich alleen zelf in de vingers, want en de opdrachtgever is dan niet meer tevreden, en de werknemer ook niet meer.

Uiteinderlijk blijven ze dan, zoals je zelf ook al aanhaalt, helemaal met lege handen achter. Geen klant meer, en de werknemer zal ook wel niet lang meer blijven. Door gewoon een leuk bedrag te vragen houden ze in ieder geval een goede relatie met de klant, en ze houden er nog wat geld aan over. Natuurlijk kunnen ze het wel een beetje ontmoedigen, maar het heeft weinig nut voor een bedrijf om het echt op de spits te drijven.

[ Voor 19% gewijzigd door Woy op 10-04-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:31

_Apache_

For life.

Brunel is inderdaad een grote. En heeft best goede arbeidsvoorwaarden.

- Korting bij zorgverzekeraar
- Bonus regeling bij 1700u declarabel
- Aankoop verlof uit bonus regeling (had bijvoorbeeld voor 2011 38 vrije dagen op te nemen, ipv 20+6)
- Veel stimulatie in groei en dus salaris. Ben als HBO'er op een gemiddeld salaris gestart, binnen 3 jaar zat er 30% bij.
- Zelfstandigheid word beloond en gewaardeerd
- Zit in veel velden (legal, energy, IT, enginering) is daarom een stabiel bedrijf
- Nauwelijks beleid van bovenaf dat doorgedrukt word, businessunit is behoorlijk zelfstandig
- Groeit hard
- Goede contacten met de account/sales managers, zijn kritisch doch constructief. Voorbeeldje, contact persoon adviseerde mij van deze opdracht af te halen, omdat hij vond dat mijn groeit te veel afremde met de geluiden die hij hoorde, terwijl ik inmiddels al 5000uur declarabel op de klok heb gezet. Dat soort geluiden hoor ik niet vaak bij andere detacheerders (zitten hier van logica, sogeti, atos etc)

Ik had ook de mogelijkheid over te stappen naar mijn opdrachtgever, netto zou het om het even zijn (detacheerder vs direct in loondienst 8)7), maar de opdrachtgever zit in zwaar weer (en zal daar niet snel uitkomen) dus heb het laten passeren.

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 10-04-2012 11:15 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:02
_Apache_ schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:12:
Brunel is inderdaad een grote. En heeft best goede arbeidsvoorwaarden.

- Korting bij zorgverzekeraar
- Bonus regeling bij 1700u declarabel
- Aankoop verlof uit bonus regeling (had bijvoorbeeld voor 2011 38 vrije dagen op te nemen, ipv 20+6)
Bonus regeling :+

Ik vind dat altijd een wassen neus.. Ze maken je gek met een heerlijke bonus die zou kunnen rijgen :)

Maar jij als persoon hebt het vaak niet in de hand of je de bonus ook daadwerkelijk wel kan krijgen. Als een werkgever jou niet kan verhuren om welke reden dan ook. zal je nooit bonus kunnen krijgen.

Ze geven wel aan dat jij verantwoordelijk ben dat je facturable bent, maar in 9 van de 10 gevallen is het bedrijf verantwoordelijk om jou aan het werk te houden. die ene punt dat is zorgen dat je werk goed doet en niet wordt weggestuurd.. dat is het enige wat je zelf zou kunnen doen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

To_Tall schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:20:
[...]

Bonus regeling :+

Ik vind dat altijd een wassen neus.. Ze maken je gek met een heerlijke bonus die zou kunnen rijgen :)

Maar jij als persoon hebt het vaak niet in de hand of je de bonus ook daadwerkelijk wel kan krijgen. Als een werkgever jou niet kan verhuren om welke reden dan ook. zal je nooit bonus kunnen krijgen.

Ze geven wel aan dat jij verantwoordelijk ben dat je facturable bent, maar in 9 van de 10 gevallen is het bedrijf verantwoordelijk om jou aan het werk te houden. die ene punt dat is zorgen dat je werk goed doet en niet wordt weggestuurd.. dat is het enige wat je zelf zou kunnen doen.
Ene kant klopt wat je zegt, aan de andere kant is het niet echt een lokkertje, maar kan je hem echt makkelijk halen. 1700u declarabel is fulltime werken en dan 8 weken met vakantie gaan/ op de bank zitten , nog zit je >1700u. :Y) Van de 3,5 jaar dat ik er werk, heb ik die bonus 3 keer mogen incasseren, het eerste jaar niet, omdat ik in September was begonnen.

Klopt, bonusregeling zie je wel vaker (geen eenheidsworst wat dat betreft), maar dat je hier verlof uit kunt kopen zit je minder in de voorwaarden waarmee ze 'adverteren', terwijl ik van een aantal externe collega's weet dat ze een vergelijkbaar systeem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69265

Ik heb zelf in een ver verleden met Trius gesproken. Kwamen bij mij niet echt heel professioneel over.
Stuurden mij naar mogelijke klanten die niet aansloten bij mijn wensen/eisen en ambitie.

Verder geen mening, na drie klant intakes heb ik "mijn" baan gevonden bij een ander bedrijf (zonder invloed vanuit Trius). Vond Trius overigens niet leuk, ze dachten dat zij mijn c.v. als enige aan het door pushen waren...ik had geen contract/overeenkomst (noch op papier noch mondeling) met hun gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
_Apache_ schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:30:
[...]

Ene kant klopt wat je zegt, aan de andere kant is het niet echt een lokkertje, maar kan je hem echt makkelijk halen. 1700u declarabel is fulltime werken en dan 8 weken met vakantie gaan/ op de bank zitten , nog zit je >1700u. :Y) Van de 3,5 jaar dat ik er werk, heb ik die bonus 3 keer mogen incasseren, het eerste jaar niet, omdat ik in September was begonnen.
Het is wel een heel hard quotum en daarnaast niet gerelateerd aan de gerealiseerde omzet (wat uiteindelijk toch het belangrijkste is voor een commercieel bedrijf).

Stel je heb 1699 uur gewerkt dan krijg je dus niks? Ook niet naar rato? Ook lekker lullig, bijvoorbeeld als je langdurig ziek bent geweest (kan je immers niks aan doen) of als je langer dan gepland op de bank hebt gezeten tussen twee opdrachten in bijvoorbeeld.

Daarnaast kan het behalen van een omzetdoel een goede incentive voor de ontwikkeling van de medewerker en het bedrijf. Dat motiveert bijvoorbeeld om, ondanks dat je op een langere vaste klus zit, toch eens te kijken naar een andere opdracht die meer geld oplevert. Dat is meer omzet voor het bedrijf en dan op die manier ook beter voor je eigen bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

ebia schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:09:
[...]

Het is wel een heel hard quotum en daarnaast niet gerelateerd aan de gerealiseerde omzet (wat uiteindelijk toch het belangrijkste is voor een commercieel bedrijf).

Stel je heb 1699 uur gewerkt dan krijg je dus niks? Ook niet naar rato? Ook lekker lullig, bijvoorbeeld als je langdurig ziek bent geweest (kan je immers niks aan doen) of als je langer dan gepland op de bank hebt gezeten tussen twee opdrachten in bijvoorbeeld.

Daarnaast kan het behalen van een omzetdoel een goede incentive voor de ontwikkeling van de medewerker en het bedrijf. Dat motiveert bijvoorbeeld om, ondanks dat je op een langere vaste klus zit, toch eens te kijken naar een andere opdracht die meer geld oplevert. Dat is meer omzet voor het bedrijf en dan op die manier ook beter voor je eigen bonus.
Het lijkt hard op papier, maar veel is bespreekbaar. Zelfde geldt bijvoorbeeld met de aanbrengbonus, draait hij of zij >750u krijg je 1000eu extra. Had twee man aangebracht, een bleef op 600 steken, de ander op 500. Dan geven ze een 1 extraatje omdat het samen wel meer dan 750. Nergens staat dat ze dit mogen/moeten, toch doen ze het.

Wat ze namelijk niet willen, een extraatje naar rato. Zoals andere detacheerders een basis bonus geven en alles daarboven naar rato extra. Klinkt leuk, maar hierdoor gaan mensen zich als ze ziek zijn niet ziek melden en vervolgens hoesten op werk zitten, verkorten vakantie etc. Zie het in mijn directe omgeving echt gebeuren :X

Want imho, deze regeling niet verder doortrekken houdt het ziekteverzuim laag. Heb het artikel niet bij de hand, maar Brunel heeft een van de laagste ziekteverzuim cijfers in de commerciële sector ~1-2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
_Apache_ schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:12:

Ik had ook de mogelijkheid over te stappen naar mijn opdrachtgever, netto zou het om het even zijn (detacheerder vs direct in loondienst 8)7), maar de opdrachtgever zit in zwaar weer (en zal daar niet snel uitkomen) dus heb het laten passeren.
Dan zijn ze kennelijk een stuk beter gaan betalen. Ik ben in een grijs verleden begonnen via hun en na een jeer overgestapt naar de klant. Steeg bijna 50% in bruto jaarinkomen :)
Pagina: 1