Enkele dagen terug heb ik voor mijn dochter van 4j zo'n goedkoop tabletje uit het Kruidvat gekocht. Nu ben ik een beetje op zoek naar goede apps en games voor kleuters. De google play store staat vol maar 't is niet altijd even evident om daar uit te selecteren.
Wat zijn voor mij belangrijke eisen:
* inhoud of gameplay moet begrijpbaar zijn voor laten we zeggen voor kinderen van minder dan zes jaar. Dat wil niet zeggen dat de content specifiek afgestemd moet zijn op die leeftijd. Mijn dochter speelt bijvoorbeeld ook graag angry birds.
* indien het gaat over eenvoudige woordspelletjes dan moet het nederlandstalig zijn
* navigatie in de app of game moet doenbaar zijn voor kids ... dat wik dus zeggen dat als het overloopt van de ads of pop-up schermen die reclame maken voor more free games dan vind ik zuks niet kindvriendelijk ...
Dus zelf al een eigen shortlist ...
* Angry birds
* Bouncy mouse
* Zebra paint
* Crayon Doodle
* ...
Wat zijn voor mij belangrijke eisen:
* inhoud of gameplay moet begrijpbaar zijn voor laten we zeggen voor kinderen van minder dan zes jaar. Dat wil niet zeggen dat de content specifiek afgestemd moet zijn op die leeftijd. Mijn dochter speelt bijvoorbeeld ook graag angry birds.
* indien het gaat over eenvoudige woordspelletjes dan moet het nederlandstalig zijn
* navigatie in de app of game moet doenbaar zijn voor kids ... dat wik dus zeggen dat als het overloopt van de ads of pop-up schermen die reclame maken voor more free games dan vind ik zuks niet kindvriendelijk ...
Dus zelf al een eigen shortlist ...
* Angry birds
* Bouncy mouse
* Zebra paint
* Crayon Doodle
* ...