Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Glasvezel keuze combinatietopic

Pagina: 1
Acties:

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 08:47
In mijn gemeente (Maasdriel) wordt er een glasvezel-30%-onderzoek uitgevoerd door Reggefiber. De aanmeldperiode is gestart en nu mag ik mij gaan beraden over de verschillende glasvezelproviders.

Mijn eisen:

Minimaal 100Mbit met 500Mbit optie (mag ook in de toekomst)
HD zenders in het TV pakket
Standaard telefonie

Ik heb 0,0 verstand van glasvezelaanbieders, dus wat is nou eigenlijk volgens jullie de beste provider qua service, kwaliteit van de producten en klantvriendelijkheid?

Ik betaal nu 95€ per maand voor 120Mbit/10Mbit, Standaard digitale TV en onbeperkt bellen van UPC (inclusief belkosten).
Het liefst blijf ik onder dit bedrag, exclusief belkosten. Dus bijv. er wordt een provider aangeraden die een bedrag vraagt van 75€ excl. belkosten, dan is dit redelijk. Een besparing van 10€ per maand is natuurlijk ook al wat. Goedkopere abonnementen is nog beter natuurlijk (wel de eisen inachtnemend).

De aanbieders in mijn regio:

KPN
Lijbrandt
OnsBrabantNet (in Gelderland, the fuck)
Solcon
Vodafone
XS4ALL
Helden van .NU (geldt niet voor mij, geen zakelijke klant)

Ik hoop dat mensen hier hun ervaringen met deze providers kunnen delen en eventueel pakketten kunnen posten die bij mijn eisen zouden passen.

Alvast bedankt!

http://specs.tweak.to/18230

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Ik woon in Houten en hier thuis hebben we nu zo'n halfjaar glasvezel.

Ik heb een erg slechte ervaring met KPN. Decoders die niet vloeiend beeld gaven/haperen. Alles vanaf de aansluiting vervangen met hulp van een KPN monteur. Wilde niet werken. Hun modem/router zit potdicht en je kan er vrij weinig mee. Al dan niet te spreken over de verschrikkelijke software die daarop staat.

Daarentegen heb ik zeer positieve ervaringen met Lijbrandt. Snel en geen gezeik. De decoder is wat langzaam, maar het zenderaanbod maakt het eigenlijk wel een beetje goed. Je kan zelf een modem/router plaatsen. En daarbij kan je met een trucje zelfs HD tv kijken op je computer. Of dat bij andere providers zo is weet ik niet.

Dus mijn mening is: Laat KPN links liggen.

Hallo!

• birdie25
Yoram schreef op maandag 09 april 2012 @ 01:34:
Ik woon in Houten en hier thuis hebben we nu zo'n halfjaar glasvezel.

Ik heb een erg slechte ervaring met KPN. Decoders die niet vloeiend beeld gaven/haperen. Alles vanaf de aansluiting vervangen met hulp van een KPN monteur. Wilde niet werken. Hun modem/router zit potdicht en je kan er vrij weinig mee. Al dan niet te spreken over de verschrikkelijke software die daarop staat.

Daarentegen heb ik zeer positieve ervaringen met Lijbrandt. Snel en geen gezeik. De decoder is wat langzaam, maar het zenderaanbod maakt het eigenlijk wel een beetje goed. Je kan zelf een modem/router plaatsen. En daarbij kan je met een trucje zelfs HD tv kijken op je computer. Of dat bij andere providers zo is weet ik niet.

Dus mijn mening is: Laat KPN links liggen.
Ik neig meer naar OnsBrabantNet, heeft iemand daar goede/slechte ervaringen mee?

• dacken
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:12
Ik heb geen ervaring met glasvezel maar de onbetwiste ISP koning is XS4ALL. Ik zou dus bij XS4ALL afnemen.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:36

Fiber

Beaches are for storming.

Bijna alle genoemde aanbieders hebben wel een eigen draadje hier op het forum, heb je daar al gekeken? KPN zou ik ook overslaan, Solcon heeft wel een goede naam geloof ik, XS4ALL ook, Vodafone is nog maar net begonnen met glasvezel, hebben dus nog weinig ervaring maar gaan vast heel groot worden. Maar ze zullen allemaal wel hun sterke en zwakke punten hebben, ga er eens een middagje voor zitten en specs/prijzen vergelijken op de diverse websites. Geeft je postcode op reggefiber.nl al resultaten?

Edit:
Nog een idee, als je het echt grondig wil aanpakken: Stuur ze allemaal eens een mailtje met een vraag en kijk hoe snel en hoe goed je antwoord krijgt. En bel de helpdesk eens en meet de wachttijd en kijk hoe vriendelijk en deskundig ze zijn aan de telefoon bij een paar vraagjes.

[ Voor 21% gewijzigd door Fiber op 09-04-2012 13:25 . Reden: Edit: ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• MorrisMaus
  • Laatst online: 27-11 10:11
Ik heb zelf een glasvezel abonnement via Tweak.nl. Ben er zeer content mee, mooie stabiele internetverbinding en haalt ruim de opgegeven waarden. Daarnaast nog niet meegemaakt ik geen verbinding had. Voor de TV is een analoog signaal beschikbaar en dat maakt het makkelijker om een extra TV in bijv. de slaapkamer aan te sluiten. Het digitale signaal is onversleuteld, iedere TV met een dvb-C decoder kan zonder extra kastjes worden aangesloten.

Maar mijn tip gaat echter niet over welke aanbieder een snellere lijn of betere service levert. Vanaf het moment dat de schep de grond in ging tot het moment dat ik daadwerkelijk gebruik kon maken van de aansluiting, was ik bijna anderhalf jaar verder. Ik had het voordeel dat er niet ingetekend hoefde te worden en dus niet vooraf een keuze hoefde te maken. De tijd die verstrijkt tussen intekenen en graven heb ik dus nog niet meegerekend.

Je schrijft dat er op dit moment wordt geïnventariseerd of er voldoende animo is. De werkelijke levering van de diensten kan dus nog wel maanden op zich laten wachten. Ik zou daarom intekenen op het meest simpele pakket/goedkope pakket met een opzegtermijn van max. een maand en pas wanneer er een daadwerkelijk een signaal uit de muur komt, een keuze voor een aanbieder maken.

[ Voor 3% gewijzigd door MorrisMaus op 09-04-2012 13:31 . Reden: typo ]

• Fiber

Fiber

Je zit altijd vast aan een jaar-contract vanaf oplevering. Als de beslissing eenmaal genomen is gaat het tegenwoordig best hard. In woudenberg hadden ze de vereiste (toen nog) 40 procent in het voorjaar van 2011 en in oktober of zo dat jaar hadden ze werkende verbindingen.

Intekenen op een relatief goedkoop pakket is wel een goede tip, upgraden is altijd een heel stuk eenvoudiger dan downgraden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• MorrisMaus
  • Laatst online: 27-11 10:11
Toen ik het abonnement heb afgesloten, was het direct al maandelijks opzegbaar. Het was ook de hoofdreden waarom ik voor Tweak heb gekozen. Ik heb even snel gezocht op de website, maar zie dat ze dat inderdaad niet meer aanbieden.

Let dan vooral op de startdatum van het abonnement. Vaak gaat dit in op het moment dat de aansluiting is opgeleverd. Je zit dan vanaf dat moment een jaar vast aan het abonnement. Zelf heb ik het niet zo op dit soort "toekomstige" overeenkomsten, maar dat is een afweging die je zelf moet maken.

Ik heb echter ook een situatie meegemaakt waarbij het abonnement in is gegaan op het moment van intekenen. Men kreeg toen, tot het moment van opleveren van de glasvezellijn, de diensten via ADSL geleverd. Dit zal allicht in de overeenkomst hebben gestaan, maar het is toch een vervelende verrassing als je daar overheen hebt gelezen.

• Fiber

Fiber

MorrisMaus schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:06:
[...]
Let dan vooral op de startdatum van het abonnement. Vaak gaat dit in op het moment dat de aansluiting is opgeleverd. Je zit dan vanaf dat moment een jaar vast aan het abonnement. Zelf heb ik het niet zo op dit soort "toekomstige" overeenkomsten, maar dat is een afweging die je zelf moet maken.
[...]
Dit is toch wel de meest voorkomende constructie. Als ze niet voldoende contracten binnenhalen gaat het hele feest sowiso niet door. En dat is geen loos dreigement, er zijn genoeg glasvezel projecten gecanceld wegens onvoldoende belangstelling. Veel hangt af van het lokale initiatief, als er een actieve project groep achter zit wordt de vereiste 30 procent best gehaald.

• birdie25
XS4ALL geeft aan dat ze niet beschikbaar zijn in mijn regio, toch maar even bellen morgen. Is op zich wel een interessant pakket, alsmede dat het natuurlijk XS4ALL is, de ISP-koning zoals dacken zei.

• Fiber

Fiber

Is er geen maasdrielopglasvezel website of zo met rechtstreekse aanmeld linkjes?

• birdie25
Fiber schreef op maandag 09 april 2012 @ 15:38:
Is er geen maasdrielopglasvezel website of zo met rechtstreekse aanmeld linkjes?
Die is er wel, via www.eindelijkglasvezel en dan via mijn postcode en dan aanbod, maar sommige linkjes, bijv. die van XS4ALL werken nog niet zo goed. Anderen werken wel, maar dan kom ik op een bestelpagina van glasvezel-vergelijken.nl. Ik bestel liever gewoon direct bij de aanbieder zelf. Komen ze ook nog aan de deur met speciale aanbiedingen, is daar iets van bekend? Qua ervaring van mensen waar zo'n zelfde project aan de gang is?

• Fiber

Fiber

Ik bedoel meer een locale actie site, zoiets: http://www.woudenbergopglasvezel.nl/

Edit:
Ligt er helemaal aan hoe hard ze er lokaal aan trekken. In sommige plaatsen zijn ze 'erger' dan de Jehova's... ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Fiber op 09-04-2012 15:47 . Reden: Edit: ]

• birdie25
Nee, die is er niet.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:07
Sinds anderhalf jaar hebben wij glasvezel van KPN en zijn daar dik tevreden mee.
Experiabox heeft één keer last gehad van regelmatige reboots en werd zeer snel vervangen.
Dat de Experiabox potdicht zit zal mij persoonlijk jeuken eerlijk gezegd, de verbinding werkt prima en ik ben tot op de dag van vandaag nog niet tegen iets aangelopen waarbij de Experiabox de beperkende factor is.

Een collega van mij heeft Solcon en is daar zeer tevreden mee.
Volgens mij heeft hij echter op dit moment alleen televisie van Solcon maar gaat op korte termijn ook internet bij hun afnemen.
Hij heeft ook gekeken naar andere providers maar gezien de goede ervaringen met televisie en de volgens hem zeer gunstige prijs gaat hij volledig over naar Solcon.

Een andere collega heeft Lijbrandt en heeft vanaf dag één niets anders dan narigheid gehad.
Verkeerde decoders, niet werkende radio kanalen, te lage internet snelheid en de meest waanzinnige adviezen van de helpdesk.
Uiteindelijk is alles na maanden gedoe werkend maar hij is er helemaal klaar mee en is bij wijze van spreken de secondes aan het aftellen tot einde contract.

Wat dat betreft denk ik dat je over iedere provider zowel positieve als negatieve verhalen kunt vinden en dat het helaas ook een kwestie van geluk hebben is.
Je komt er helaas pas achter hoe goed een provider nu echt is als je problemen hebt die opgelost moeten worden en wat betreft het oplossen van problemen hebben wij bijvoorbeeld hele slechte ervaringen met UPC op de kabel en XS4ALL op ADSL.

• birdie25
Het feit dat KPN een Experiabox erbij levert is een beetje een minpunt. Ik bezit namelijk zelf een WNDR4500, die wil ik natuurlijk niet nutteloos maken.

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 16:26
birdie25 schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:06:
[...]

Ik neig meer naar OnsBrabantNet, heeft iemand daar goede/slechte ervaringen mee?
Ik heb al dik 2 jaar onsbrabantnet (als 1 van de eerste gemeentes, valkenswaard).
Ik heb dus ook alle "kinderziektes" meegemaakt, maar de 32.50 die ik betaal (alleen internet) is niet veel voor 100/100Mbit strak. Omdat we 1 van de eerste gemeentes zijn is hier nog geen hogere snelheid dan 100Mbit/s mogelijk. (Modems bij mensen thuis en in wijkcentrales zijn 100Mbit, gigabit appratuur was toen nog erg duur).

• birdie25
yannickie111 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:38:
[...]

Ik heb al dik 2 jaar onsbrabantnet (als 1 van de eerste gemeentes, valkenswaard).
Ik heb dus ook alle "kinderziektes" meegemaakt, maar de 32.50 die ik betaal (alleen internet) is niet veel voor 100/100Mbit strak. Omdat we 1 van de eerste gemeentes zijn is hier nog geen hogere snelheid dan 100Mbit/s mogelijk. (Modems bij mensen thuis en in wijkcentrales zijn 100Mbit, gigabit appratuur was toen nog erg duur).
En, bevalt het een beetje? :)

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Voor ons (toekomstige) huis in Haaksbergen ook de optie voor glasvezel aan het overwegen. We willen graag onbeperkt bellen in de daluren erbij.

De specificaties voor de verschillende aanbieders zijn divers. Sommige zijn er duidelijk in (je dient bv 7,50 bij te betalen bij KPN), andere vermelden het niet duidelijk.

Wat is de goedkoopste aanbieder voor de combi internet (min 20 mbit), HD TV (nederlandse zenders) en bellen (gratis tijdens daluren)

• Fiber

Fiber

Tik je postcode eens in op www.reggefiber.nl dan kun je het precies vergelijken wat er bij jou mogelijk is en wat dat kost. Let wel op dat de tarieven van bijvoorbeeld XMS per 1 mei omlaag gaan, zie ook bericht op de frontpage van Tweakers.

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 16:26
birdie25 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:20:
[...]

En, bevalt het een beetje? :)
Nee. >:) Het bevalt supergoed!
Voor nu is het alleen nog zo dat de Mbit/s van IPTV-streams van je 100Mbit internet "af gaan".
Dit komt puur omdat het modem thuis maar 100 mbit poorten hebben, dit zal bij jou in ieder geval Gbit apparatuur zijn/worden.

Voor alsnog zou ik niet meer dan 100/100 internet hoeven (als het meer kost dan nu), maar wie weet in de toekomst (X aantal jaar geleden was 20Mbit al uber snel, en hoefde je niet hoger....).
Iets downloaden --> supersnel uploaden--> supersnel tegelijkertijd --> nog steeds supersnel

Thuis bijvoorbeeld een eigen server hosten is geen probleem, een berg TB's per maand verstoken is geen enkel probleem :)

• birdie25
Om dit maar even een bump te geven, zal ik even een update geven.

Na het bezoeken van een informatieavond waar Concepts aanwezig was, en daar met de medewerker van Concepts te hebben gepraat, ben ik voor Concepts gegaan. Ik heb het 100/100 Alles in 1 pakket afgenomen, met onbeperkt bellen. Dit is het 1e jaar 58,50 per maand en daarna 5,95 erbij voor Digitale TV. Concepts was voor mij de goedkoopste aanbieder, en omdat ze al erg lang actief zijn op de glasvezelmarkt. Graag zou ik misschien nog wat extra ervaringen zien/horen over Concepts. Ik ben erg tevreden over mijn keuze.

Verwijderd

Ik had bok concepts altijd adsl. Nooit problemen en als ik eens info wilde over een evt nieuwe modem met voip altijd goed geholpen.
Pagina: 1