Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434407

Topicstarter
Hoi,

ben een behoorlijke noob op dit gebied, maar sinds een paar dagen spelen de films op mijn laptop ineens vertraagd af. Het geluid gaat wel goed, maar beeld loopt totaal niet sync en gaat zelfs in slowmotion.
Ook bij een simpel spelletje heeft hij moeite met afspelen, dan lijkt het alsof ie eerst langer moet laden.

Ik heb een asus n53sv-s1827v laptop en voorheen was dit nooit een probleem!

Al geprobeerd:
- drivers NVIDEA opnieuw installeren
- ATK package* en Splendid van de bijgeleverde Asus CD opnieuw installeren
- The KMPlayer opnieuw installeren.
- Met Asus LiveUpdate programmatje alle beschikbare updates gedaan

Geen van allen heeft geholpen. Het lijkt alsof de laptop het gewoon niet trekt.

*Het enige wat ik de afgelopen paar dagen heb gedaan is het ATK Package opnieuw installeren, omdat de functietoetsen bovenaan het toetsenbord niet werkten. Vandaar dat ik nogmaals dit package opnieuw heb geinstalleerd, maar of dat met elkaar te maken heeft...?

Wat kan ik nog meer doen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Een andere videospeler proberen bvb: vlc of classic media player. Probeer ook eens alle andere programmas af te sluiten die je op dat moment open hebt staan, en kijk tegelijk in je task manager of er nog andere processen lopen die geheugen/cpu gebruiken.

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry, vergeten te vermelden: VLC Player geeft ook problemen, daarin blijft het beeld 'in elkaar hangen' als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb de laptop opnieuw opgestart en als eerste de film geprobeerd, maar het probleem blijft...

Ik ga Classic Media Player eens proberen... thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:36
Heeft deze optimus? Zo ja controleer dan eens of hij wel de nvidia kaart gebruikt en niet de intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 11:52

amas

Law of Nature: Chaos

Kijk eens of het installeren van een codec-pakket (CCCP of K-Lite) helpt. Misschien speel je nu andere bestanden af met nieuwe codecs die niet standaard in Windows zitten?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@diedazz: MediaPlayer Classic begint goed, maar geeft geen geluid en na een tijdje begint ook daar het probleem...

@.Maarten: Het is een NVIDEA GeForce GT540M CUDA

@TheAmassama: Het probleem doet zich nu ook voor bij bestanden die voorheen nooit problemen gaven. Heb het K-Lite codec pack geinstalleerd, maar heeft niet geholpen...

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 434407 op 09-04-2012 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Download de gratis versie van hdtune eens:
http://www.hdtune.com/files/hdtune_255.exe

Je kunt even een benchmark draaien om te zien of je harde schijf nog wel presteert. Ook kun je even kijken of er foutmeldingen onder de Health tab staan. Zo ja, op de site van de harde schijf fabrikant kun je een diagnostic tooltje vinden die je vertelt of je schijf kapot is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Anoniem: 434407 schreef op maandag 09 april 2012 @ 00:11:
@diedazz: MediaPlayer Classic begint goed, maar geeft geen geluid en na een tijdje begint ook daar het probleem...

@.Maarten: Het is een NVIDEA GeForce GT540M CUDA

@TheAmassama: Het probleem doet zich nu ook voor bij bestanden die voorheen nooit problemen gaven. Heb het K-Lite codec pack geinstalleerd, maar heeft niet geholpen...
Het is een Nvidia, niet nvidea.
En lees je de rest van mijn voorgaande post ook nog eens? Het is duidelijk geen codec of video-speler probleem, maar wel iets anders.
Tevens: speel je de files lokaal of vanaf een nas of ergens anders in het netwerk?

[ Voor 6% gewijzigd door diedazz op 09-04-2012 00:32 ]

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, het probleem is opgelost met systeemherstel, teruggezet naar het moment voordat ik ATK Package van Asus opnieuw installeerde. Maar of ik nu kan concluderen dat ATK Package de boosdoener was...

Hoe dan ook, het werkt weer en bedankt voor jullie tips en suggesties (en spellingscontrole ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 434407 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:48:
Nou, het probleem is opgelost met systeemherstel, teruggezet naar het moment voordat ik ATK Package van Asus opnieuw installeerde. Maar of ik nu kan concluderen dat ATK Package de boosdoener was...
Je kunt de ATK nogmaals installeren en dan kijken of films wederom haperen :9
Pagina: 1