Toon posts:

Zwart scherm met opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen problemen met starten PC. Als hij een tijdje uit heeft gestaan en we zetten hem aan, blijft het scherm zwart. Windows start wel gewoon op, we horen op een gegeven moment de start-up sound. Scherm is nog steeds zwart. Na een paar minuten verschijnt het beeld alsnog?!?
Iemand ideeën wat dit zou kunnen zijn!?!
Bij restart van PC en shutdown en na paar seconden weer aanzetten, treedt het probleem níet op...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:12

D4NG3R

kiwi

:)

Om te beginnen is het handig om te vermelden WELKE pc (hardware) het om gaat onder welk besturingssysteem.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 08-04-2012 21:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 08:52
D4NG3R schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:53:
Om te beginnen is het handig om te vermelden WELKE pc (hardware) het om gaat onder welk besturingssysteem.
EN dan raad ik aan om de specificaties aan te geven, en niet alleen 'een pc van de mycom' (noem maar een voorbeeld).

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zou beginnend probleem met de monitor kunnen zijn. Kun je eens opstarten met een 'koude' computer met een ander scherm eraan?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

klint een beetje als een oude crt met hoogspaningsproblemen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Een hele tijd geleden heb ik een keer een zelfde soort probleem gehad; na gebruik van hibernate in Windows 7, zat het moederbord in een dusdanige stand-by modus dat hij daar niet meer uitkwam. Destijds kreeg ik echter hélemaal geen beeld meer. Dus het lijkt wel iets anders.

Ik heb toch dezelfde oplossing als toen (cmos clear) vandaag eens uitgevoerd. Aangezien het alleen bij een koude start optreedt, zal ik morgenvroeg dus eens kijken of dat wellicht het probleem al verholpen heeft.

Anders denk ik zelf het te moeten zoeken in de videokaart of monitor. Het is iig geen CRT! :)

Specs.:
- Moederbord; Asus P5Q3
- Processor: Core2Duo E8400
- Grafische kaart: ATI Radeon HD8450
- Monitor: Samsung SyncMaster 930BF
- Besturingssysteem: Windows 7 64.

De rest van de specs lijkt me in dit geval niet van toepassing...! (?)

Edit:
Probleem bestaat nog steeds... Ik denk zelf dat het de grafische kaart dan wel moet zijn. Klinkt dat aannemelijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 08:53 ]

Pagina: 1