[iPhone 4] Zo goed als dood: uitvallen, vastlopen en vast...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Pff, ik snap niet wat er aan de hand is met mijn iPhone 4. Tot januari heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met mijn iPhone 4. Mijn sleep-button ging toen echter kapot en werd gerepareerd door het snelle ProAssist. Begin maart kreeg ik de iPhone 4 weer terug.

Nu een maand later heb ik, woensdag voor het eerst, problemen met de iPhone. Het beeld loopt opeens vast en vertoont vaak rare dingen (onscherp, pixelig) en de iPhone valt dan uit en start opnieuw op. Bij Diagnose & Gebruik is er naderhand een panic.list te vinden.

Ik heb ge-googled op "iPhone panic.list" en dit kan duiden op zowel een software als een hardware probleem. In de loop van de week gebeurde dit nog een paar keer.

Vandaag gebeurde het echter vrijwel elk uur. Op een gegeven moment kreeg ik 'm niet meer aan en viel-hij al uit tijdens het booten. Ik dacht dus: oké, ik moet 'm dus helaas herstellen. Dat gaat echter ook niet. Ik kreeg steeds een error 9, 13 en 14. Ik heb de stappen op Apple's website gevolgd maar deze werken niet. Ik heb verschillende kabeltjes geprobeerd en verschillende computers op de iPhone te herstellen.

Ik vraag me dus af of iemand hier ervaring mee heeft gehad en wat te doen...

(Momenteel heb ik zo'n Connect to iTunes scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Probeer de telefoon in DFU modus te booten en te herstellen, sluit de iPhone op de computer aan en volg dan de instructies uit dit filmpje.
YouTube: How To: Enter DFU Mode on an iPhone/iPod Touch

Het scherm zal hierbij overigens zwart blijven.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Al gedaan - zoals ik al zei krijg ik tijdens het herstellen errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gebruik je een originele apple kabel? Zo nee, gebruik dan een originele, goedkopere kabeltjes missen soms een aantal aansluitingen. Probeer sowieso even een andere kabel.

Werkt dat ook niet denk ik dat je ProAssist weer even moet bellen.
(of neem contact op met Apple zelf, er is nu een Apple store in Amsterdam, misschien kunnen ze je daardoor nu ook zelf in Nederland helpen ipv via ProAssist.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
itsme schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:08:
Gebruik je een originele apple kabel? Zo nee, gebruik dan een originele, goedkopere kabeltjes missen soms een aantal aansluitingen. Probeer sowieso even een andere kabel.

Werkt dat ook niet denk ik dat je ProAssist weer even moet bellen.
(of neem contact op met Apple zelf, er is nu een Apple store in Amsterdam, misschien kunnen ze je daardoor nu ook zelf in Nederland helpen ipv via ProAssist.
Ik heb twee verschillende officiële Apple kabels gebruikt en allebei falen ze.

Ik heb echt geen zin om weer met ProAssist te dealen. Ze hadden het uiteindelijk prima opgelost (een nieuwe iPhone uit de doos), maar het heeft meer dan een maand geduurd voordat ik me iPhone terug had - en in de tussentijd dealen met een Samsung Galaxy S Mini.

De Apple Store is helaas te ver weg (en ze zouden waarschijnlijk toch niet helpen, aangezien ik m'n iPhone 4 in juli 2010 heb gekocht) - over de telefoon helpen ze sowieso niet zijn mijn eerdere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
en ze zouden waarschijnlijk toch niet helpen, aangezien ik m'n iPhone 4 in juli 2010 heb gekocht)
Ze zullen wel moeten, als je dit leest; nieuws: Apple geeft Europeanen twee jaar garantie - update

[ Voor 4% gewijzigd door Vinnie op 08-04-2012 21:19 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Dat is alleen als je het toestel bij Apple hebt gekocht - ik heb het bij T-Mobile gekocht destijds (en T-Mobile werkt weer via ProAssist). De fabrieksgarantie van één jaar is dus al wél verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:49
T-mobile geeft 2 jaar garantie, iig ten tijde van mijn 3gs gaven ze dat wel, staat als het goed is in je contract.

[ Voor 20% gewijzigd door Bastard op 08-04-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Dat klopt - maar dan nog wil ik eerst proberen dit zelf op te lossen voordat ik, zoals ik al zei, weer een maand zonder iPhone zit.
Pagina: 1