Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Receiver gezocht bij Harman Kardon HKTS60

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sinds vandaag heb ik een Harman Kardon HKTS60 in huis. Deze had ik aangeschaft in de veronderstelling dat ik de 5 boxjes kon aansluiten op de subwoofer, en deze digitaal aan mijn TV aangesloten kon worden. Niks blijkt minder waar.

Dus nu zoek ik een receiver! En ik wist niet eens wat receivers waren tot op vandaag, dus dat geeft ook mijn kennis van dit soort zaken goed aan.

De apparatuur welke aangesloten moeten worden:
  • TV: Samsung UE46D7000
  • Speakers: Harman Kardon HKTS 60BQ/230
  • Console: Playstation 3
  • Digitale tv: Kastje van KPN (HDMI)
Budget: Maximaal 450 Euro.

Wat ik het liefst zou willen is dat ik 1 kastje naast mijn TV heb staan en de rest weggewerkt kan worden, maar ik weet dus niet of een receiver ook HDMI beeld en geluid kan doorsturen naar mijn tv. Het zou leuk zijn als ik mijn PC (via het netwerk) ook kan benaderen voor beeld en/of geluid.

Momenteel kom ik uit op de receivers van Harman Kardon zelf. Per mijn budget zou ik dan de AVR 165 kunnen aanschaffen, maar ik weet dus niet of ik dit nodig heb aangezien ik de terminologie niet of matig begrijp.

Laat staan dat ik weet of mijn speakers daar überhaupt op aangesloten kunnen worden...

Enige hulp in de juiste richting zou zeer welkom zijn :)

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
Zoals je zelf al aangeeft is een receiver van Harman Kardon eigenlijk de eerste keus. Je mag er vanuit gaan deze het beste matched met je speakers.

Deze kan probleemloos aangesloten worden op de AVR165.
De AVR165 heeft 4 HDMI ingangen en 1 HDMI uitgang. Dus ja, je PS3 en KPN-Box kunnen daar op aangesloten worden.

Je kan met de AVR165 niet rechtstreeks dingen vanaf je PC afspelen. Je kan wel je PC op een HDMI ingang van de AVR 165 aansluiten en dan de bestanden vanaf je PC via de AVR165 afspelen.

[ Voor 42% gewijzigd door Athome op 09-04-2012 15:54 ]

• Blue-eagle
  • Niet online
Na onderzoek kom ik inmiddels alweer uit bij de Onkyo receivers. Mede dankzij de daarbij aanwezig zijnde netwerkaansluiting en compatibility met Spotify (waar ik veelvuldig en dankbaar gebruik van maak) overweeg ik eigenlijk de Harman Kardon receivers niet meer.

Het gaat nu tussen de Onkyo TX-NR609 (7.2) en de Onkyo TX-NR414 (5.1).

Vergelijking op Tweakers.net: klik
Vergelijking op Onkyo.com: klik

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HkhAH.png

Aangezien ik momenteel alleen maar een 5.1 setje heb voegt de 609 niet veel toe op het eerste gezicht. Wat ik op het eerste gezicht zie bij de 609 is het volgende:

Voordelen 609: Bi-Amping, iets meer power output, 1080p Upscaling, 4k Upscaling, HDMI input front, Universal Port, ongeveer 50 Euro goedkoper.
Nadelen 609: Geen InstaPrevue, 1 HDMI aansluiting minder.

Ondanks dat gaat mijn voorkeur toch uit naar de 414. De redenatie: hij is net op de markt en zal, vermoedelijk (niet onderbouwd) modernere componenten hebben, en ik ben niet van plan nu of ooit een 7.1 of 7.2 set aan te schaffen. Upscaling is erg mooi natuurlijk, maar de komende 8 jaar verwacht ik niet een TV aan te schaffen welke een 4k resolutie biedt.

En toch twijfel ik, want: 50 Euro meer betalen voor een bult minder features is natuurlijk vreemd.

Wie hakt de knoop voor me door? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Blue-eagle op 09-04-2012 17:14 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Athome schreef op maandag 09 april 2012 @ 15:49:
Zoals je zelf al aangeeft is een receiver van Harman Kardon eigenlijk de eerste keus. Je mag er vanuit gaan deze het beste matched met je speakers.
Audio is persoonlijk en of de HKTS60 matched met de AVR165 van Harman Kardon is net zo zeker als deze matched met een receiver van welk ander merk dan ook.
Blue-eagle schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:11:
Na onderzoek kom ik inmiddels alweer uit bij de Onkyo receivers. Mede dankzij de daarbij aanwezig zijnde netwerkaansluiting en compatibility met Spotify (waar ik veelvuldig en dankbaar gebruik van maak) overweeg ik eigenlijk de Harman Kardon receivers niet meer.
Onkyo is - naar mijn weten - niet het enige merk met Spotify. Er zijn meer merken met netwerkaansluiting en die dienst. Onkyo heeft op zich redelijk wat problemen met de apparatuur. Lees het Onkyo-topic maar eens door. Al kan elk apparaat wel kapot gaan natuurlijk, maar als ik het zo lees heeft Onkyo toch wat meer uitval dan de andere gangbare merken.
Voordelen 609: Bi-Amping, iets meer power output, 1080p Upscaling, 4k Upscaling, HDMI input front, Universal Port, ongeveer 50 Euro goedkoper.
Nadelen 609: Geen InstaPrevue, 1 HDMI aansluiting minder.
Aan Bi-Amping heb je met je huidige set sowieso niets omdat deze dat niet ondersteunt. Ook het meer vermogen is iets waar je je niet blind op hoeft te staren aangezien je voor normaal gebruik maar een paar Watt nodig hebt. Zeker met een relatief simpele set als de Harman Kardon.
Ondanks dat gaat mijn voorkeur toch uit naar de 414. De redenatie: hij is net op de markt en zal, vermoedelijk (niet onderbouwd) modernere componenten hebben, en ik ben niet van plan nu of ooit een 7.1 of 7.2 set aan te schaffen. Upscaling is erg mooi natuurlijk, maar de komende 8 jaar verwacht ik niet een TV aan te schaffen welke een 4k resolutie biedt.

En toch twijfel ik, want: 50 Euro meer betalen voor een bult minder features is natuurlijk vreemd.
Specificaties en features zeggen niet alles natuurlijk. De TX-NR600 reeks is nog steeds twee series hoger dan de TX-NR414 die je ook in je lijstje hebt staan. Qua opbouw kan daar zeker heel veel verschil in zitten. Zoek maar eens een foto van een relatief hoge receiver van een jaar of vijf oud. Die zijn nog steeds beter opgebouwd dan de huidige modellen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Blue-eagle
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:20:
[...]

Onkyo is - naar mijn weten - niet het enige merk met Spotify. Er zijn meer merken met netwerkaansluiting en die dienst. Onkyo heeft op zich redelijk wat problemen met de apparatuur. Lees het Onkyo-topic maar eens door. Al kan elk apparaat wel kapot gaan natuurlijk, maar als ik het zo lees heeft Onkyo toch wat meer uitval dan de andere gangbare merken.
Interessant, ik nam aan (met name dankzij vele positieve reviews op o.a. Amazon) dat dit een topmerk was. Wat is een kwalitatief gezien goed alternatief binnen mijn prijsrange? Ik ga nu zelf Pioneer eens uitzoeken :)

Dat gezegd hebbende, de negatieve reviews op Amazon gaven me wel te kennen dat bij het populaire oudere model (NR609) wat uitval is. Vandaar ook de voorkeur voor het 2012 model, wellicht dat problemen daarin zijn opgelost. Hier kan ik echter nog weinig reviews van vinden.
[...]

Aan Bi-Amping heb je met je huidige set sowieso niets omdat deze dat niet ondersteunt. Ook het meer vermogen is iets waar je je niet blind op hoeft te staren aangezien je voor normaal gebruik maar een paar Watt nodig hebt. Zeker met een relatief simpele set als de Harman Kardon.
Noted :)
[...]

Specificaties en features zeggen niet alles natuurlijk. De TX-NR600 reeks is nog steeds twee series hoger dan de TX-NR414 die je ook in je lijstje hebt staan. Qua opbouw kan daar zeker heel veel verschil in zitten. Zoek maar eens een foto van een relatief hoge receiver van een jaar of vijf oud. Die zijn nog steeds beter opgebouwd dan de huidige modellen.
Bedoel je met opbouw de indeling en mogelijkheden?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Blue-eagle schreef op maandag 09 april 2012 @ 18:42:
[...]
Interessant, ik nam aan (met name dankzij vele positieve reviews op o.a. Amazon) dat dit een topmerk was. Wat is een kwalitatief gezien goed alternatief binnen mijn prijsrange? Ik ga nu zelf Pioneer eens uitzoeken :)
Pioneer, Marantz, Denon en Yamaha zitten ook in het budget. Maar moet zeggen dat ik niet weet welke daarvan Spotify ondersteunen. Maar een Marantz SR5006 Black is nu voor 495 euro te krijgen bij HifiCorner (zilver is 475). Dat is een merk en serie die ik zelf toch wel boven de Onkyo zet.
Dat gezegd hebbende, de negatieve reviews op Amazon gaven me wel te kennen dat bij het populaire oudere model (NR609) wat uitval is. Vandaar ook de voorkeur voor het 2012 model, wellicht dat problemen daarin zijn opgelost. Hier kan ik echter nog weinig reviews van vinden.
De 2012-modellen zijn pas een paar weken uit, dus over de kwaliteit (vooral op langere termijn) is daar nog niets over te zeggen. Maar je ziet wel meer oudere modellen bij Onkyo uitvallen.
Bedoel je met opbouw de indeling en mogelijkheden?
Nee, gewoon de gebruikte componenten en de constructie in het algemeen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Blue-eagle
  • Niet online
Wat veel keuze zeg. Je moet hier eigenlijk niet met alleen maar een budget aan beginnen. Zoveel keuze en zoveel zaken die je eigenlijk als "tijdelijke hype" moet beschouwen. Dus ik laat mijn Spotify wanna-have even weg.

Pioneer doet iets heel erg goed wat voor mij persoonlijk een geslaagd lokkertje is: Apple apps. Zeker handig in combinatie met mijn iPhone, en nog veel leuker als er mensen op bezoek zijn die met mij een playlist kunnen samenstellen vanuit onze iTunes libraries.

Verder vind ik de hele hoge systemen een mooie en luxe uitstraling hebben, maar kan ik een slimline model veel beter kwijt in mijn kast thuis (hoogte maximaal 115mm).
Pioneer doet dat in de vorm van de Pioneer VSX-S500. En laat Marantz nou ook een mooie slimline hebben in de vorm van een Marantz NR1602.

Zie vergelijking van bovenstaande: klik

De Marantz SR5006 is op zich een optie als ik inmiddels niet de slimlines had ontdekt ;) Het aantal HDMI aansluitingen is voor mij geen bezwaar (3 nodig, de slimlines bieden er al 4).

Met het oog op wat ik nodig heb en de features die me met succes lekker maken gaat op dit moment de voorkeur uit naar de eerdergenoemde Pioneer VSX-S500.

Overwegingen:
  • Voldoende HDMI aansluitingen (3 nodig, maar 4 zijn beschikbaar).
  • Een 5.1 setup is de komende 8 jaar zeker voldoende.
  • Overtuigende dedication mbt. Apple.
  • Blijft binnen mijn budget en ruim 100 Euro onder de eerstvolgende alternatieven.
  • Geringe hoogte en gewicht, ideaal voor mijn meubilair.
Nu nog eens verder kijken naar Denon en Yamaha, maar als dat niks wordt ga ik voor de Pioneer.

Bedankt :)
Pagina: 1