Te weinig Molex stekkers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caidev
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-08 08:14

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe kast aangeschaft: Cooler Master Storm Scout. Nou is het een geweldige kast voor de prijs alleen is er 1 nadeel de fans zijn allemaal molex(en nog 1 stekker die ik niet weet)...
Nou wil ik een watercoolingsetje aanschaffen(XSPC Rasa 450 RX120) en daarbij een cold UV cathode. Die nieuwe dingen hebben in totaal nog 3 molex stekkers nodig. Het probleem is dat mijn Coolermaster Silent Pro M600 maar 5 molex stekkers heeft en mijn kast er al 4 vraagt. Kan ik de molex stekkers splitten/doorlossen(max 12A per kanaal)? Ik heb ook nog een kabeltje liggen die in de PCI-E uitgang van mijn voeding komt en daar 2 molex stekkers van maakt, kan ik die ook gebruiken aangezien mijn VGA kaart er maar 1 nodig heeft?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56
Gewoon een paar van deze halen?

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/21wvfZW3M3L._SL500_AA300_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Ja, geen probleem. Je kunt hiervoor eenvoudig kant-en-klare splitters gebruiken (zoals wat Fire69 boven mij postte). Uiteraard even in de gaten houden dat je het vermogen van de voeding niet overschrijdt.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caidev

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
Kan ik ook die PCI-E ---> 2x molex gebruiken? Afbeeldingslocatie: http://www.jarihardware.comuv.com/web_images/molex-pcie.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Caidev schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:01:
Kan ik ook die PCI-E ---> 2x molex gebruiken?
Ik denk dat dat wel eens fout zou kunnen gaan. Die op de foto mist dus de rode draad, je hebt zo te zien enkel de ground en +12V en niet de +5V.
Dat gaat goed bij apparaten die enkel 12V nodig hebben - maar als iets (ook) 5V nodig heeft gaat dit niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kan ik ook die PCI-E ---> 2x molex gebruiken? [afbeelding]
Dat is niet naar Molex maar ván Molex naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caidev

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
Oke bedankt, ik bestel er extra splitters bij. er mag een slotje op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:04
Kan ik ook die PCI-E ---> 2x molex gebruiken? [afbeelding]
Dit is een omvormer om 2 molex pluggen om te vormen naar een PCIe 6 pins stekker, voor bijvoorbeeld een videokaart. Maar aangezien je molex pluggen nodig hebt, lijkt me dat niet handig. :)

En op Tweakers doen we niet aan slotjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caidev

Caidev

Beunhaas

Topicstarter
naarden 4ever schreef op zondag 08 april 2012 @ 22:35:
[...]

Dit is een omvormer om 2 molex pluggen om te vormen naar een PCIe 6 pins stekker, voor bijvoorbeeld een videokaart. Maar aangezien je molex pluggen nodig hebt, lijkt me dat niet handig. :)

En op Tweakers doen we niet aan slotjes. :)
Zag ik later ook. Zit op zo veel fora waar ze wel slotjes gebruiken, vandaar :P
Pagina: 1