NAD c390DD

Pagina: 1
Acties:

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:44
Zijn er wellicht al tweakers met ervaring met deze dac / versterker?

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/pix.crutchfield.com/ImageHandler/fixedscale/400/300/products/2011/39/745/x745C390DD-F.jpeg

Schijnbaar het goedkope broertje van de M2/M3e van de Masters serie is dit vooral een klasse D versterkte DAC. Ik ben zelf wel benieuwd naar de ervaringen, daar ik het wel een mooi concept vind. Het kan natuurlijk ook mooie marketingpraat zijn.

Volgende week ga ik zelf luisteren en zal dan mijn ervaringen delen, maar wat zijn jullie ervaringen? Is het een warme versterker, of juist neutraal? Is het hoorbaar dat het een klasse D versterker betreft, of is haalt het qua dynamiek een klasse A? Voegt de DAC iets toe, of heb je ervaring met een losse D/A-convertor die beter bevalt?

[ Voor 17% gewijzigd door PHiXioN op 08-04-2012 19:20 ]

• PHiXioN
Vandaag gehoord, erg goede versterker, rust als het moet, erg dynamisch.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:16

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Is dan ook wel erg aan de prijs zeg! Valt er nog iets nuttigs te zeggen over de DAC in de versterker?

Life is not about specs, it is about joy!

• PHiXioN
bartvl schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 21:05:
Is dan ook wel erg aan de prijs zeg! Valt er nog iets nuttigs te zeggen over de DAC in de versterker?
Erg aan de prijs! Ik ken de exacte specs van de DAC ook niet, volgens mij is het proprietary NAD. Er was ook bijzonder weinig aan onafhankelijke info te vinden, hifi.nl is nou niet echt een bron waar ik blind op af wil gaan.

Schijnbaar is het een directe afstammeling van de master series M2 en M3. In tegenstelling tot deze serie is de c390 modulair te upgraden. Nadeel is dat bvb hdmi kaarten apart moeten worden aangeschaft.

Zelf had ik een shootout met eerst de marantz sr7005 in stereo. Dit is geen vergelijking. De sr7005 klinkt erg vlak op de high end luidsprekers die opgesteld waren. Het is dan ook een multi channel versterker die de helft kost, dus eigenlijk een scheve vergelijking.

Ook de musical fidelity m6i met de m1 dac die meer in dezelfde prijscategorie zit heb ik beluisterd. Deze klonk wel wat voller, maar met minder rust en detail. De nad klinkt veel opener.

Uiteindelijk heb ik nu de nad met de audio physic tempo 25 in de bestelling staan. Specs terzijde, het geluid heeft mij overtuigd. Ook de digitale aansluitmogelijkheden waren een selling point. Als ik er nog een dac bij had moeten kopen had ik het niet gedaan. Wel een deuk in mijn bankrekening, dus ik hoop dat dit het op de lange termijn waard zal zijn. Foto's volgen in het topic van de home cinema pics zodra het is geleverd en opgesteld.

[ Voor 9% gewijzigd door PHiXioN op 15-04-2012 00:34 ]