Acties:
  • 0Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:17
Hallo,

Hier thuis willen wij ons netwerk opnieuw gaan indelen, nu hebben we het probleem dat namelijk niet overal draad(loos) internet is. Dit willen we graag veranderen door wat apparatuur er bij te zetten. Helaas weet ik niet precies wat ik moet kopen en hoe ik het moet instellen, daarom jullie hulp.

Dit is de situatie die wij willen hebben:

Het gaat vooral om de switch/modem na de sx552 router, de rest van de apparatuur hebben we al namelijk.
Hier moet iets komen wat een draadloos signaal afgeeft, een extender dus, voor de mobiele apparaten en voor boven de PS3. Tevens moet het ook een switch worden voor de PC's en de IPTV van kpn.

Nu heb ik begrepen dat je ook een router kan gebruiken die je moet omzetten naar een switch, als dit zo is, hoe gaat dit dan in zijn werk?

De eisen verder zijn:
- energiezuinig
- 1Gb/s
- Wifi N

budget max. 75euro, of iets er boven mocht het veel verschil uitmaken.

NB:
Nu hebben wij de sx552 boven staan, deze willen we nu beneden zetten, dichter bij het punt waar de internetkabel naar binnen komt. De (rode) kabel (cat5e) kabel ligt er dus al.

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:12
Het makkelijkste is om ergens een draadloos accespoint erbij te zetten ;) .

Maaruhm, indien mogelijk raad ik je wel aan om elke PC van draad te voorzien. Ook je PS3 heb je liever aan een kabeltje hangen mocht je veel online spelen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-01 16:16
Ik raad je deze aan:
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Niet te duur en perfect voor wat jij wil.

Router functionaliteit kan je makkelijk uitzetten, Waar je alleen over na moet denken is of je met 2 ssid's wil gaan werken. of de huidige extenden.
Ik zou met 2 ssid's werken, dan heb je ook invloed op welk apparaat op welk access point zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:17
ja het liefst wil ik de ps3 ook bekabeld hebben alleen moet ik dan of nog een switch voor de iptv en ps3 zetten of 2 kabels naast elkaar aanleggen. er zit namelijk nog iets van 4meter tussen de huidige switch en de iptv/ps3.

De vaste computers zijn ook via draad aangesloten, degene met wifi zijn laptops btw ;)

in principe maakt het mij niet uit of het een extended netwerk is of met 2ssid's, zolang de apparaten maar de sterkste verbinding pakken (de draadloze dan) en er geen snelheidsverlies is bij de aangesloten apparaten via draad.

Om die tp-link in te stellen hoef je alleen maar dhcp uit te zetten toch? tenminste dat had ik begrepen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee